12 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

12 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Jo8 May Güzel yıldız- lardan Joc May bir müddet evvel Holivutdan — ay- rılmıştı. Joe tek- rar bir mukavele imzalamış ve Ho- Hivuda dönmüştür. Ya- kında"Saadet şarkıları,, isimli yeni filmine baş- layacaktır. Eski - İşleri Yeni yıldızlardan De- roti Del vaktile Nevyork- ta bir bar yıldımı idi. Bir zamanlar da bir revü tiyat rosunda şantözlük ve dan sözlük yapmıştır. Holivutta Bir Güzellik Müsabakası Holivatta geçenlerde bir gü- zellik müsabakası yapılmıştır. Bu seferki müsabaka muayyen filimlerde rol alan yıldızlar arasında tertip edilmiştir. Neticede *Dolar ve Viski, filminin büş yıldızı Joan Marş biriaci - olarak seçik miştir. Şarlonun Yeni Filmi Cihan komiği Şarlonun yeni çevirmekte olduğu film etrafında hararetli dedikodular devam et- mektedir. Şimdi de Şııloıııın. bu filmi çevirmekten vazgeçtiği ve günlerce — stüdyoya uğramadığı şayiası çıkmıştır. Diğer bir şayiaya göre de filmde baş kadın rolünü oyniyan Polet Godar'ın Şarloya darıldığı ve bu yüzden vazifesini bıraktığı Heri sürülüyor. Fakat Şarlonun en yakın adamlarından birisi bu şayiaların aslı olmadığını, filmin de altı ay kadar sonra tamamlanımış olaca- | | | İi Beyaz Perdede Neler Oluyor? Geçende Jorj Bürns ile bir filim çevirip tatil için Avrupa seyahatine çıkan yeni yıldızlardan Grasi Allen vaktile Amerikanın garp sahilindeki San Fransisko şehrinde bir dans salonunun mü direliğini yapmıştır. *« Napolyonun — macerala | filme almakla maruf olan Fransız san'atkârı Abel Gans yakında sesli bir Napolyon - filmi çevire- cektir. Bunu müteakıp te Napol- yonun — bütün maceralarına ait beş filim çevrilecektir. * Çoktanberi ismi işitilmeyen güzel Amerike yıldızı. Billi Dovun bir çocuğu dünyaya gelmiş, fakat güzel — yıldız doğurürken — ölüm tehlikesi atlatmıştır. Ayni zaman- dü Doroti Jordanın da bir çocuş olmuştur. * Sessiz filim —zamanın. « seyrettiğimiz - “ Bir delikanlnın hikâyesi,, ismindeki filim Güstav Fiölih tarafından — tekrar — sesli olarak çevrilecektir. * Duglas Ferbanks bundan çok seneler evvel, sessiz filim za- manında “Ormanlar — kıralı,, is- minde bir filim çevirmiş, bunda çok muvaffak olmuş, hatta bugünkü şöhretini kısmen -o filimdeki ro- kile temin etmiştir. Bir sinama kumpanyası bu filmi sesli olarak çevirmek kararını vermiş, vaktile Duglasın oyuadığı. rolü de oğlu küçük Duglasa teklif — etmiştir. Küçük Duylas. bu teklili Yeni yıldızlar- dan Viktorga Hop- per'in — çevirdiği ve büyük bir mu- vaffakıyet — ka- zanan Tessa fit minden iki sahne Maruf rejisör Sesil dö Mil'in “Kleopatra,, filmini çevirmekte olduğunu haber vermiştik. Rejisör bu ettiği için yakmıda babasının yerine geçmiş olacaktır. Bakalım genç Duglas babası kadar, yahut ondan-daha fazla muvaffak ola- ka- | bilecek amiz | | yulur ve meşbur olurlar. 'Yorgunluktan, Çok Çalış- maktan Bıkan Yıldızlar .. eee Holivvtta Kurulan Bir Cğmiyet Yor- gunluğa Karşı Mücadele Edecek Sinema yıldızları az çalışırlar, | fakat çok para kazanırlar. Ayni zamanda yıldızlık sayesinde isim-- leri dünyanın her tarafında du- Ancak sinema çalışmaları yıldızlarının | tahammül edilir şey değildir. Se- Hususi Tiren nenin en fazla beş ayında çalışan yıldızların çalışma şartları çok ağırdır. Bir yıldız günde sekiz saat stüdyoda filim alınırken ça- lışır, bunun haricinde de hergün makiyaj, musiki dersi ve güzellik idmanı gibi mecburi vazifer yük- lenmiştir. Cin Harlov deniz ve güneş bangosunu bir arada papıyor —eare xa ee — eee — ST AA Fransız erkek yıldızları arasında şöhreti günden ti Albe Prejan sandal safasını çok ııvır.ı-. D . ve müaiyetinin geçenlerde stüdyo- dan uzakta bir yerde çalışmaları içap etmiş, bunun bir tren tutulmuştur. Çünkü oraya- gitmeleri lâzım- gelenler tamam 380 kişidir. Bu kalabalığı. da ancak busuüsi bir tren götürebilir, — için hususi . Filhakika bütün yıldızlar mu- siki dersi almıya, spor yappmıya mecburdur. Bu işler mukavelele- rinin başlıca maddelerini teşkil eder, Bu sebepledir ki sinema yıldız- ları filim çevirdikleri zaman çok yorulurlar. Bu müddet zarfında yıldızlar ancak gecede altı saat kadar uyku uyuyabilirler. Bu yorgunluk bilhassa kadın yıldız« ların hırpalanmasına sebep oluyor. Holivuttaki yıldızların bazıları bu anlattığımız şekildeki ağır ça- lışma — şartlarından ve yorgunluk- tan kendilerini kurtarmak için, bize garip gelebilecek bir teşeb- büse girişmişlerdir. Amerika ga- zetelerinde okuduğumuza göre, bu teşebbüse girişen — yıldızlar yakında yorgunluğa karşı müca- deleye geçeceklerdir. Bunun için de aralarında bir cemiyet teşkil etmişlerdir. Cemiyetin başında güzel yıl- dızlardan Elissa Landi, Veri Tesdal, Maryon Davis vardır. Azası şimdilik tamamen kadın yıldızlardan ibaret olan bu cemi- yet, ilk iş olarak stüdyoda çalış- ma müddetinin beş saate indirik d, ” YEAŞCE UN L e. mesi ' için yıldızları — müşterek bir — harekete — sevk — edecek, — güzellik — idmanınm — haftada | iki güne indirilmesini isteyecektir. Fakat kumpanyaların bu istekleri derhal kabul etmiyecekleri anla- şılmaktadır. Çünki günlük çalışma | müddetini beş saate indirmek kumpanyaları mühim — zararlara sokacak — mahiyette — görülüyor. Buna rağmen yıldızların bu hare- — ketinde sonuna kadar ısrar ede- cekleri söylenmektedir. Bu haberi veren gazetesi, yazısının sonunda cümleleri ilâve ediyor: Amerika şu “Yıldızlar fazla yoruluyorlarsa buna karşı en iyi çare az çalış- maktır ki bu da yıldızların — elle- rindedir. Az para kazanmıya razı | olurlarsa çalışma ve yorulma nis- betleri de azalır.,, Bu nasihat tabii hiçbir yıldızın işine gelmez. Çünkü onlar az yorulup çok kazanmak gayretin- dedir!ler.