6 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

6 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün “Mündericatımızın çoklu- '4undan dercedilememiş- tir. Moskova Müsaba- kalarının Neticesi aa —— eee aT e Resimli Makale Her geçen gün, hayat tarihimizin bir safhasını kapar. Günler, aylar, yıl- lar biribirini kovaladıkça bix, tarihi- mizin büsbütün kapanacağı dakikaya biraz daha yaklaşmış oluruz. Meharet odur ki her günümüzü gerek kendi- miz ve gerek cemiyet hesabına gam- sız, kedersiz ve çok faydalhı geçir- meliyiz. Bu möhareti gösteremözsek Evvelki gün Moskovada Türk ve Sovyet sporcuları arasında Yüzme ve güreş karşılaşmaları Yapıldı, bunların umumi neticesini yazdık, bugün de tafsilât Veriyoruz. Yüzmeler şöyle olmuştur: 100 metrede birinci ve ikinci lo'yıua. üçüncü Orhan, 100 Metre — kurbağalamada — birinci Sovyetler, İkinci Leylâ Hanım, 200 metre kurbağalamada birinci Sovyetler, — ikinci Adnan, 200 Metre serbest yüzmede birinci Ve ikinci Sovyetler, 3 üncü ve Y üncü Halil ve Saffan. Bayrak Yarışında Sovyet takımı birinci, bizim takım ikinci gelmiştir. 2000 metre kadınlar yarışında Cavidan ikinci olmuş, atlamada da Suat kazanmıştır. Güreşler: Sökiloda Hüseyin sayı ile Ke- dan Tuş ile, 61 kiloda Abbas Sayı ile, 66 kiloda Saim Tuş ile galip gelmişlerdir. 72 ve 79 kilo- da Mehmet ile Adnan yenilmiş- lerdir. 87 kiloda Mustafa hasmının Sırtını büyük bir meharatle yere Zetirmiştir. Bundan sonra Çoban Mehmet 3 dakika İçinde dsmını tuş ile yenmiştir. Nazım Hikmet Bey Tahliye Edildi Bursa 6 (Hususi) — Bursa Ağır Ceza Mahkemesinin komü- tistlik — tahrikâtından — maznun Nazım Hikmet Beyle arkadaşları bakkında — verdiği — mahkümiyet ararı Temyizce nakzedilmiştir. Muhakeme 11 Ağustosta yeni- den başlıyacaktır. Maznunlar tah- llye talebinde — bulunmuşlardır. kisi müstesna olmak - üzere bu talep kabul edilmiştir. Tabliye edilenler meyanında Nâzım Hik- | Met Bey de vardır. |Kırkağaç Kavun- ları Geliyor Kırkağaç, ( Husust ) — İlk lim ve ilk karpuz mahsulü piya- Saya gelmiş, kavunun tanesi, Üzü- Mün kilosu beşer kuruştan satı- Muştır. Bu sene kavun ve karpuz sok boldur. Üzüm mahsulü az Olduğu için İyi fiatla satılacağı Umulmaktadır. Bu sene şimendifer ücretlerin- de tenzilât". apılacağı için İstanbul Plyasasına kavun ve karpuz erken sevkedilecektir. Sevkiyatın 500 vagonu geçeceği tahmin edilmek- tedir. Bir Karşılaşma Muğlalı Gençler Bodrum- luları Mağlüp Ettiler Milâs, 5 (A.A.) — Dün öğle- den sonra Bodrumlularla Muğla Zençleri arasında bir voleybol Maçı yapılmıştır. Çok heyecanlı n maçı — Muğlalılar kazandı. Akşam Halkevi gençleri tarafın- temsil — verilmiştir. Evvelâ n H'“(evi reisi tarafından Halkev- | Srinin teşkilât ve ülküsü hakkın- önferans verilmiştir. Şiirler :,u'.'"_'"!. zeybek oyunu oynanmış 'u."k' heyeti tarafından konser .:"l"lîştiı. Gençler * Köyün na- Ve U ,, piyesini temsil etmişler * M,'“' halkı tarafından şiddetle h""'llmı ve takdir edilmişlerdir. arkamızda kalân yılların hasretini bomboş geçirdiğimiz günler İçin acı ve husran duyarız. çekmiye başlar, n SON TELGRAF HABERLERİ- Devlet Demiryollarında Tenzilât Yirmi Ağustostan İtibaren Gayet Ucuz Halk Ticaret Biletleri Usulü İhdas Ediliyor Ankara, 6 ( Hususi ) — Tren tarifelerinde yapılan tenzilât mü- nasebetile Nafıa Vekili Ali Bey gazetecilere vukubulan beyana- tında ezcümle demiştir ki: — Mıntaka mıntaka - yaptığı- miz seyahatlerde — gördüğümüz | ihtiyaçlar ve aldığımız intıbalarla | şebekenit muhtelif kısımlarında gavet mutedil ücretlerle katarlar, bilhassa tenezzüh trenleri tahrik ettik. Bu trenler halkın pek fazla rağbetine mazhar oldu. Bazı hatlarda — yolcuları her türlü istirahat sebeplerinden mab- | em bırakan ve hayatlarını tehli- keye koyan muzır kamyon reka- betinin önüne geçmek, halka şi- mendiferle rahat seyahat imkânı- — Bir Teklif nı vermek için tedbirler aldık.Bü- I tün Devlet demiryolları üzerinde tenzilâtnisbeti yüzde elliye yakla- şan gidiş ve dönüş biletleri temin edildi. Milli istihsalin, milli - tica- retin, milli sanayiin münasebet- lerine ait yolculuklar için ayrıca kolaylıklar düşünüldü. Halk ti- | caret biletleri ihdas edildi. Halk | ticaret biletlerinin hamilleri üçün- cü mavkide 15 gün için 17,5 lira, bir ay için 30 lira, iki ay için 35 lira vermek — suretile bütün devlet demiryolları üzerinde fasılasız seyahat etmek - ve dile- dikleri istasyonlarda inmek, bin- mek ve durmak hakkımı haiz olacaklardır. Bundan başka mutat bagaj İtalya Aznavutlu- İtalya-Fransa İttifakı Lâzım ğu Tehdit Ediyor ve Zaruri İmiş! Paris, 5 (A. A.) — Alnıııı- yada M. Hitlerin Cümhur Reisli- ğgine geçmesi hâdisesinin büyük ehemmiyetinden bahseden gaze- teler, gerek Avusturya meselesi, gerek Almanya vaziyeti thd. sulh ve selâmet namına bir İtalya - Fransa ittifakının zaruri olduğunu yazıyorlar. " Ankarada Bir Cinayet Ankara, $ — Samanpazarında Yenice mahallesinde Y,çi.lıolnklı bir cinayet olmuş, gazino garson" larından Mehmet Efendi, Rasim ve Hacı isminde iki kişi tarafın- dan başı tekmelenmek - suüretile öldürülmüştür. Maznunlar yaka- lanmışlardır. dar, Şile ve havalisi de | | i İç LA SA İSTER İNAN !STEB . tün İstanbulun sergiyi gördüğüne, yahut ta verilen rakam- ' dııhisr Fıı.lııl*k ddı““A“W“uî'hk“ ey kari sen, Yerli Mallar sorgisinden gazetelere ve mata göre sergiyi Cuma günü akşamına ka lerin sayısı 402,500 - kişiyi geçmiştir. Hılbuk::“" İ INA dahil olmak ER ST Atina, 5 (Hususi) — Yanya- dan bildirildiğine nazaran İtalya- nın borçlarını ödemek için Ar- navutluğa vırdifıl mühlet 2 eylülde bitmektedir. İtalya borcunu vermediği tak- dirde Arnavutluğu bazı arazisini işgal etmekle tehdit etmekte ve * eğer 10 bin Italyanın Arnavut- lukta iskânına razı olunursa işgal fikri tatbik edilmeyeceği bildiri- mektedir. Bir Tren Kazası akinist Mes'ut Ef. - idaresin- delnı'wuen Haydarpaşada Uzunça- yırdan pı,-ovken kıbııı_ııal Osman Efendiye çarpmış ağır surette yaralamıştır. ——— HİSr a - — ilen malü- "ı': gezene | bakarak, Üskü- müsaadesine ilâveten ayrıca elli kiloya kadar nümune eşyasını meccanen naklettireceklerdir. Bu tarifenin tatbikine 20 ağustosta başlanecaktır. Milli mahsulâtımızın dahili ve harici sürümünü arttıracak bazı tarife kolaylıklarını ehemmiyetle tetkik ve aldığımız — neticeleri derhal tatbik eyledik. Bu sahadaki tenzilâtta vasati yüzde altmışı bulmaktadır. Gerek yolcu ve gerekse emtia nakliya- tında iş hacmini büyütmek ve bunların münasebetlerinde aza- mi sür'at, emniyet ve subhulet unsurlarını tesis etmek İçin icap eden iktısadi tetkiketa ehemmi- yetle devam edilmektedir. | İki Tevkif Avusturya İsyanının Asıl Elebaşıları Yakalandı Viyana, 5 (A.A) — Son isyan hâdisesinin müşevvik ve âmili oldukları anlaşılan bir avukat ile federal idare memurlarından birisi tevkif edilmişlerdir. ( Diğer tafsilat S inci sayfamızda | Asılsız Bir Haber Ankara 5 (A.A.) — Halepte intişar etmekte olan “ El Ahali,, gazetesinin 22temmuz 1934 tarihli sayısında, yüzbaşı Sadettin Bey kumandasındaki harp tayyaresi- nin bir kafileyi takip ederken Türkiyenin Surye hududu üzerine düştüğü ve kumandanile içinde- kilerin öldürüldüğü bildirilmek- tedir. Diye yazılmaktadır. Ne gazetenin yazdığı tarihte, ne de bu tarihten evvelki zaman- larda böyle bir hâdise vuku bulmamıştır. İNANMA! | Sözün Kısası Yüzü Kapalı Gezen Kadın ... A E Kapalıçarşıdan geçenler mu- hakkak görmüşlerdir: Bir kadın, elinde iki tane sigara iskemlesi, gelip geçene sağlam yapılmış, hakikaten de ucuz mal arzeder. Bu kadının arkasında çarşaf, yüzünde çenesine kadar inmiş peçe vardır. Beş on adım ötede bir diğe- rine rast gelirsiniz, işleme örtü, mendil veya kravat satar, o da çarşaflı ve peçelidir. Köprüden vapurla. rına binerken kula bir =d.ı — Son Posta, yazıyor.. hava- sesi çarpar: Bakarsınız. o da peçeli ve çarşaflıdır. — Niçin? Yaklaşarak sordum, titrek ve ağlıyan bir ses cevap verdi: Dün müreffeh bir ailenin kadını idim. Bugün çocuklarımı beslemek için çalışmak mecburi- yetindeyim, — eski tanıdıklarımla bu vaziyette karşilaşmak istemem. dis. * Çalışan kadın, çocuğunu bes- lemek — için — didinen — kadın, Yenipostahane — binasının arka sokağında el açan kadın değildir. Yüzünü kapamayı — ona bırak- ! malıdır. Fakat dikkat ediniz, — bu üç nümunenin Üçü de — ihtiyardır. Harp sonu, kadını evinden çıkar- dı. Ölen erkeğinin yerine kaim olmak mecburiyetinde — bıraktı. Fakat zihniyetini - değiştirmedi. | Bu, bir yeni ve eski nesil mese- lesidir. Taşköprüde Bir Damat Kayınpederini Yaraladı Taşköprü (Hususi) — Kasa- bamızın müteber - tüccarlarından Başağa zade Ali Efendi Halim Efendinin kahvesinde arkadaşla- rile kâğıt oynarken birdenbire içeri giren damadı Ziya Efendi tarafından cenbiye ile başından yaralanmıştır. Hâdiseye aile arasında bir para meselesinin sebep olduğu söylenmektedir. Zabıta tahkikata vaz'ıyet olmi.ıtir.. n Hafik'te İhtiyar Bir Baba Oğlunun Bıçağı Altında Can Verdi Hafik, (Hususi) — Göydün köyünde bir cinayet olmuş, İb- rahim isminde bir adam 75 ya- şındaki babasını öldürmüştür. Öldürülen ihtiyar — babanın ismi — İbrahimdir. Öldüren hain oğlunun adı da yine İbrahimdir. Katil Ibrahim annesile geçine- miyor, kadıncağızı daima tahkir ediyormuş, birgün yine annesini tahkir etmiş ve üstelik dövmiye başlamıştır. Ihtiyar Ibrahim Ağa karısının dbvl)ldljhııl görünce oğluna: — Ne yapıyorsun Ibrahim ana dövülür mü? diye ba İbrahim babasının bu müdahalesine de kız- mış ve bıçağını kaptığı gibi b- çare ihtiyarın karnına saplamıştır. İhtiyarı adam oğlunun bıçağı altında can vermiş, babasını öl- düren Ibrahim- de yakalanmış, Adliyeye teslim olunmuştur. — » Çete Tenkili Yedi Kişi Daha Adliyeye Verildi Hafik, ( Hususi) — Aydoğdu köyünde ev basan, mal ve para | çalarak dağa çıkan yedi kişi kaymakam Celâl, jandarma ku- mandanı Zeki ve Celâllı nahiyesl müdürü Hasip Beylerin bizzat yap- tıkları takip neticesinde yakalan- mişler Adliyeye tslim edilmişler- dir. — 4