6 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

6 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Italyada Da Bazı Rahatsız- lıklar Var M. Musolin! İtalyada alyasi ve İk- tısadi İktidarı on bir senedenberi tek başına — elinde bulunduruyor. Duçe Zaman olmuştar ki sekiz nezaretin mes'uliyetin! kendi sırtında taşımıştır. Bugün bile İtalyan kabinesi M. Mu- solini demektir. Faşist rejiminin bü- tün salâhiyetlerini ve bütün —mes'uli- yetlerini büyük bir kıskançlıkla yal- tiz kendisine hasreden İtalyan Baş- vekilinin yeni bir emrini işitiyoruz: Yüksek unvunlı 30 memuru azletmiş, S00 kişiyi de tevkifhaneye göndermiş. Bu hâdiseyi, faşlst zejiminin bir tehlike geçirdiği manasında almasak bile İtalyada karışık ve galeyanlı bir vaziyet hasıl olduğu şeklinde tefsir etmek mümkündür. M. Musöliniyi, kat'i ve şiddetli bir karar vermiyo sevkeden kâdisenin esamımı, sizin gibi, biz de merak edi- yoruz. . Çünkü telgraf haberleri, şu satırlar yazıldığı dakikaya kadar, hü- dizenin mahiyetine dair izahat ve tafsilât ihtiva etmiyorlardı. Bununla beraber, 30 yüksek memurim azlini, 309 kişinin de tevkifini icap ettiren hâdişenin, on bir senelik mutlak bir iktidara ve belki de Faşisl rejimine kargı bir aksülâmel geklinde mülüha- zası yanlış olmasa gerektir. Telgraflar tafsilât getirdiği takdir- de yarın daha etraflı mütalânlar yü- Tütmek imkânı elde edilmiş olacaktır. * Belçika Müdafaa Nazırının Bir Nutku Brüksel, 5 ÇA. A.) — Milit Müda- faa Nazırı M. Deveze, Belçikâ topra- Hiına Almanya tarafından yapılan te- savüzün (20) incl yıldönümü münnse- botile söylediği Bir nutakta, — Müilif Müdefaayı takviyö için fztmgelen fedakârlığa katlanılmamım milletten rica etmiş vö demiştir kir « .— Bir nellletin emniyeti ancak, bir tecavüze karşı müdafaa kabiliyetite mütenasip olacaktır. Bu- nun için her türlü fedakârlıklar kabul ve mahalline sarfedilmelidir. Daima uyanık bulanmak lâzımdır. Amerikanın İktısadi Bir Kararı Vaşington; $ (A. A.) — İthalât ve Ihracat bankası, Amerikah Daves ve Yung istikraz hamillerinin hakları verilinceye kadar Almanya ile her harici türlü kredi muamelütini tatile karar İ vormiştir. Milli ve edebi tefrika 73 ÇÖL Yarabbi, derdi, beni çok çok hasta et. Etrafındakilerin ümidini ';:»k kadar hasta et- Ölece- imi bilmenin verdiği şefkatle, Ş—- biraz oltun bana acısın... eğilsin: “ Bir istediğin .::':İ'.. Diye sor- ©| Başucumda ikisini —?3:':’; sini beraber,, göreyim... Öleyim amma, zarar yok, bunu göreyim! derdi. Ya, doktor, bu çocuk büyüdü, kocaman kız oldu; küçüklüğünden- beri çektiği hasretin acısımı — bir türlü dindiremedi. Allaha hep böyle yalvardı. Yalmız olarak ne anneyi,ne de babayı istemesini bilemedi. Değil mi ki, ilk gözünü açtığında, dımağının anlama kar biliyeti nyandığında onların ikisi- ni de beraber görmüştü. Bu “iki- liği ,, ayıran ölüm de olmadıktan- Sonra, çocuğun, dünyaya gelme- sine sebep olanlardan bekliyeceği, en tabii şey değil mi Idi? Onun için de, hikâyemin zavallı Hindenburg Nerege Gömülecek ? Nödek, 5 (A. A.) — Mar€şal Hin« denburg'un cesedi merasimle tabuta konulmuştur. Berlin, $ (A, t) — Aileninden alınan müsande üzerinde Fon Il'ıı- denburg'un cemazesi Tannenberg'de Jeneraller Kulesine gömülecektir. Nödek, 5 (A. A.) — Mareşal Hin- denburg'uu tabutu önünde hürmetle eğilmek ürzere binlerce kişi buraya akın ediyor. Tabut pazartesi gece yarısında bir top arabasının üzerine konacak ve 'Tannenberg'e hareket edilecektir. Mareşalin — Tannenberg meydan mubarebosini idard ettiği Jeneraller Tepesinde durulacaktır. Hobenştaya'dan Tanenberg'e kadar, binlerce Nazi Milis askeri, ellerinde meş'nlelerle sıraya dizileceklerdir. 'Tanenberg'de tabut, Jeneraller ku- lesine nakledilecek, orada bir sandu- kanın üzerine konacaktır. Sandukanın etrafinda, bükümet erkânı, sefirler heyeti, müteveffanın ailesi ve eski İmperatorluk ordusu mümessilleri için yerler ayrılmıştır. Fon Papen Hâlâ Yerinde Berlin, 5 (A. A.) — Resmi gazöte, Cümhur — Reisliği — meselesile ayın 19 zunda yapılacak reyiâm kanunlarını neşretmektedir. - Kanunların — altında Fo Papenin de imzası olduğuna göre el'an Başvekil muaviliğini muhafaza ediyor demektir. Almanyanın Emeli Wedir? Frankfurt, $ (A. A.) — mmallimler kongresinde bir nutuk söyleyen Al- manya Maarif Nazırt demiştir ki: * — Herkes Alman milletinin bu- güakii ileri — hareketinin — manasımı sorup duruyor. Bilsinler ki her teşeb- büsümüz, yılılmaz biz millet haline gelmek içindir. . Ruzvelte Kast Mi? Spok—(A—dh)S—Ciinh rels M. Ruzveltin geçeceği demiryo- lunda geçende bir. dimamit bulundu- gundan mubafaza tertibatı alınmıştır. Litvanyaya Girmesi Memnu Gazeteler Kavnas, 5 (ALA.) — Litvanya aley- hinde neşriyatta bulunan 25 Alman gazetesinin ithalleri yazak - edilmiştir.ğ beş Bu beş günde ben :_'.ü şey yapmadım. Orhanı, küçük hasta- İarmın arasına kattım. koruda, bahçede, dolaştırdım. basımı çok çok sevmeyi, ona retmiye çalıştım, Beşinci günü hava kapanıktı. ki Ba- Dünyanın Vaziyeti Vahim Bunu, İnçilterenin Sabık Birinci Deniz Bitti Söylüyor Lordu Amiral Londra,5 (A.A.)— “Millf babriye haf- tası,na riyazet eden Üt sabık deniz birinci | lordu Lort Biti bir nutuk söyliye- | rek müdafas vası» talarımnın noksanlı- (V kından — bahsetmiş || ve demiştir ki: H “ — Yirmi sene evvel Almanların || Emden — gemisini yakalamak — için (| muhtaç olduğumuz || kruvazörlere —bur | gün de malik de- || giliz. — Londrada |* imzalanan — deniz |— silâhlarını — tahdit | eden muahödenin | İngiltereye yüklete - tiği mecburiyetleri —— silkip atmak zamas | n gelmiştir. Çün. kü dünyanın vazik $ yeti 20 sene evvel $ ki kadar vehame- tldir. Artık sulbu £ muhafaza için kuve * vetli bir. donan« maya malik ol- mak hususundak Amiral Bitti karısile bir. merasimde kararımızı bütün uuayaya ilân etmeliyiz. » Avusturya Hâdiseleri Yeniden Taraf Taraf Tevkifler, Vatan Hıyaneti İthamları Yapılıyor Başvekilliğe getirilmesi ,;ım karar- laşan Roma Sefiri M. Rentelen ile görüştüğü öğrenilmiştir. Mevkuf mü- | dür hbiyaneti vataniye İle — İtham ediliyor. * (AA.) — M. Dolfüzün Holzveber'in karısı, ko- tabutu üstüne bir. Alman bayrağı koyduğu İiçin vatana biyanet cürmile muhakeme odilecektir. * Viyana, $ (AA.) — Montan Alpin Viyana, & katili Mmücaseseninin sosyalistlerle be- [**ü“l—- | trol altına Bu mücssese iki milyar frank Alman sermayesi ile işlemektedir. | — Viyana, $ (A.A.) — Başvekil Şuş- Ünig, köylülere söylediği bir mutukta, | M. Dolfüsün eserine noktası noktam- Üna devam edileceğini bildirmiştir. Kanadada Eski Muhariplerin Toplantısı Ottava (Kanada) 5S — 60 binden fazla eski muharip 20 inel yıldönümü münasobetile me- ranim yapmışlardır. Maliye Vekilidir Erkekler ZEDSLİTEE Eşgiît ğ ) HANIMTEYZE Bolivya Kabinesi Çeklidi La Paz (Bolivya) S — Nazırlardan hbinçoğu istifa etmiştir. (Son Postar Malüm olduğu üzere büyük harbin | Boliwya, elşevm Şako metelesinden dolüyı Paraguvay ile muharebe haline dedir.) Felâket getirici bir kavgadan sonra, kapanan evin anahtarını doktorun cebinden — habersizce aldım, Orhandan da annesinin oturduğu yeri öğrendim ve ilk defa olarak sokağa, tam manasile o günü çıktım. Karşıki koruya gitmiye değil, Cihangirdeki bir evi bulmıya çı- kıyordum. Darüleytam, yaz için öksüzlere — yeni elbise vermişti. Bana da İâcivert ince şayaktan bir pardes yaptırmışlardı. Doktorun genç karısını Cihan- girdeki annesinin — evinde ko- layca buldum. Beş gün olmuş- tu. Bildiğim yara, artık kana- mıya başlamıştı. Evvelâ bunu, göstermemiye uğraştı. Yükseklerden attı, tuttu. Beni kocasından gelen ricacı far- zetti, için için hattâ sevindi. Bu imanını bozmadım. Doktora döktüğüm dillerin bir başka şek- lile de onun hislerini kırbaçladım. Anne olmuş bir kadının, sev- mek ye gevilmek uğruna koştuğu yal ergeç, raslayacağı acıyı içinde geçen gecelerini ben ı.;ı:::_ o artık maskesini at- du. Ezgindi, pişmandı. Çocuğu —uğruna — hergeye razı idi. Geçen beş gün, ona asıl aşkını tanmıtmasını bilmişlti. Dok- tordan ben hayranlıkla bahse- derken, hattâ gözlerimde hafif kıvılcımlar bile yanıp tutuşuyordu. Karşısındakl hastabakıcı k- hklı kadının gönül ihtiyarlığını değil, sade yüzünün, gözlerinin, teninin — gözelliğini — görüyordu. Böyle bir kadın da takma bacaklı, alil kocasından coşkunluk, hay- ranlıkla baksediyordua. Basit, bön bir kadıncağırdı. Orhanın beş günlük hasretin- den sonra, benim sözlerimle, dok- torunu da başka türlü görmeye başlar gibi idi. Hlerdeki günleri korumak is- teğile bütün — söylediklerimden sonra ona: — Nedime Hanım, dedim, Daktar bakılmaya muhtaç bir insandır, biliyarsunuz. Kimi is- terse alabilir ve Orhan üvey ana irçok anlattım. Orhanın gözyaş- | elinde kalır. UÜstelik yedi yaşını geçmiş bir oğlan çocuğu olduğu için de, size onun yüzünü bile göstermez, dedim. — Üvey ana mı?... diye ke- keledi. Biraz evvelki: — “Genç bir kadınım... benim de sevilmeye, okşanmaya ihtiyacım var.. » gibi sözlerini unutmuştu. Etinin kalbinin za'fını yenecek, *“büyük ezeli aşkı,, hâkimdi artık! — Kalkın hemen gidelim, dedim. Hiç tereddüt etmedi. çııııflıı&. kapıdan çıkarken sine pek bir şey bile söylemeden yürüdü, çıktı. Sarı pirinç anahtarı, pelerini- nin altından sıkı sıkı göğsüne basıyordu. Kafesli kara yüzlü bir eve gelmiştik. İçeri girerken, neden bilmem benim bacaklarım titriyordu. So- kak smıcaktı. Yağınur — sılıntısı vardı. İçeriden yüzümüze, adetâ nemli, soğuk bir hava çazrptı. Alt katta, durmadan, yukarı çık- tık. O yatak odasına, sanki alış verişten dönmüş te soyunacakmış '::L tabii ve alişik adımlarla g Ben de odanın kapısında, du- vara tutundum ve durdum, Göz- lerim beyaz boyalı ince demir çubuklu, eski, emektar çocuk atağına dikilmişti. Yan yana onmuş İki karyolanın karşısın- daki, kim bilir kaç yaşındanberi Orhanın yattığı bu önü açılır kapamır beyar çocuk karyolası, Darüleytam hastanesinin yatakla- rına hiç te benzemiyordu. ( Arkası var)