4 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

4 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

Büyük Tarih? Roman Muhamiri A4. R. Dile Benden Ne Dılersen. | İki Kazazedeyi Kurtarmıya Muvaffak Olan Meçhul Adam, Türkçe Bilmiyordu. Bir Frenkti Sirkeci — iskelesi — cihetinden gelen bu kayığın baş tarafında bir adam, dimdik ayakta duru- yor; daha sür'atli kürek çekmesi için ellerile mütemadiyen kayık- Ççıya işaret ediyrdu. Fakat ne çare ki: kazazede sandal, artık o korkunç köpüklerin arasında kay- bölüyor: — İmdat!.. Diye bağıranların feryadı, ya- vaş yavaş boğuluyordu. Işte o anda, Sultan Süleyma- mın, İbrahim Paşanın ve bütün Bahilde bulunanların kanları sanki birdenbire dondu. Hemen, hepsi- nin de ağzından şu iki kelime duyuldu: — Aşkolsun... Kayığın başındaki adam ken- disini kaldırıp denize atmış.. Bü- yük bir sür'at ve meharetle yü- züyor, artık sesleri işitilmez olan kazazedelerin üstüne atılıyordu. Herkes susuyor.. Gözleri, bu facıa sahnesine çevrilmiş olduğu halde kalpleri, mtırap ile çarpı- yordu. — Eyyah.. Can kurtarayım derken, o zavallı adamcağız da galiba kaynadı. — Sular köpürlüyor.. — İşte.. Iki baş göründü. — Hah.. işte kayık ta yaklaştı. — Hele şükür... Biri kurtuldu. Kazazedelerin birini denizden çıkararak, içi dolu bir çuva! g.bi güçlükle kayığın içine yuvarlıyan O cesur adam, tekrar — denize dalmış, ötekini de aramıya baş- Tamıştı. Helecanla geçen birkaç dakikadan sonra herkesin ağzında şu ses dalgalandı: — Çak şükür.. Elhamdülillah.. O da kurtuldu. O zaman, Sultan Süleymanın çehresinde memnün bir tebessüm Busule geldi: — Ibrahim!.. Bu cesur adamı görmek isterim. Bana getirsinler, Dedi. x* Dile benden, ne dilersin! Av avlanıp, tav tavlandıktan sonra Bostancılâr toplanabilmiş'er, kayıklarına atlayarak küreklerin başlarına geçmişlerdi. Sekiz on kayık birden, kazaze- deleri kurtaran” kayığın etrafını almış, sahile getirmeye başlamıştı. bessümle bakıyor, sorulan binbir suale, bir tek kelime ile dahi ce- vap veremiyerek sadece gülüyor, başını iki tarafa sallıyordu. — Hey.. —Açılın.. — Şevketlü efendimiz, bu adamı tez görmek ister... Gel bakalım, koca köfte- hor. Canını tehlikeye attın amma, dünyanı da mamur ettin. Hadi, ne durursun be adam.. Yürüsene... Meçbul adam, bütün bu sözle- re kurşı bir tek kelime ile dahi cevap vermiyor, sadece gülümse- mekle mukabele ediyordu. — Galiba dilsiz. — Hayır.. Dilsiz değil.. bilmiyor. — Canım.. Elbisesine baksa- nız a, Frenk... — Evet.. Frenk.. Frenk... Biribirine — karışan bu sözler arasıt'da, padişahın iradesini teb- lige memur olan saray — ağası, meçhul adamın koluna girmiş, onu saraya doğru — koşturmıya başlamıştı. Dil * Şövalyeyi Sultan Süleymanın huzuruna — getirdikleri — zaman padişah oturuyor; İbrahim Paşa ayakta duruyordu. Şövalye, oda- dan İçeri girer girmez, vekar ve azametle sadece başını eğmekle iktifa etmiş, yerlere kapanarak padişahın ayaklarını öpmek ve saire gibi merasime riayet eyle- memişti. Zeki İbrahim Paşa, padişahın karşısında peryasız bir favırla dimdik duran bu adamın, şarkın riya ve tebasbusu içinda yuğurulmamış bir adam olduğunu anlnmışh o | Şu anda herkesin kalbinde bir | merak uyanmıştı. Bu cesur adamı yakından görmek için bütün ora- da bulunanlar - sabırsızlanıyorlar; kayıkların yanaşacağı yere topla- mıyorlardı. Emsalsiz bir cesaretle hayatını | tehlikeye atarak bu iki camı kur- taran adam, çevik bir hareketle karaya atlar atlamaz, şu sözler duyulmüştu: — Maşallah... - tebarekâllah... Analar, neler doğuruyor. Şimdi herkes öteki iki zavallıyı unutmuştu. Bütün eller, bu kah- ramana doğru uzatılıyor; — onun gırsıklam — elbiseleri — soyuluyor.. Oradan bir şalvar, buradan bir sako uzatılıyordu. Bu meçhul adam, etrafını ılınlırı şen ve memnun bir te- '———l' SALİH NECATİ Bahçe llaçlarınızı Te Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri « Karaköy Köorüyaşı Tel. 42362 — Sirk >ci Mühürdarzıde Han Tel 72740 Bartın Yolu Yvapuru BURSA Birinsi T:şrîn Perşembe 19 da Sirkeci rıhlımından — kalkacak — mutat iskelkklere uğrayarak Cide'ye kadar gidip dönecektir. *6355,, TRABZON Sür'at Yolu KARADENİZ — giğbürü 4 Perşembe 20 de Galnta rıblımından kalkacak. Gidişte İnebolu, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Hopa'ya. Dö- nüşte bunlara ilâveten Pazar, Of, Polathane'ye — uğrayacak- tır. *“6356,, KARADEN.Z Cumartesi- Postası vapuru 6 ERZÜRÜM — giçinci Teşrin Cumartesi 18 de Galata rıhtım:ndan kalkacak. Gidişte İnebolu, Sinop, Samsum, Gire- san; — Trabzon, Rize, Hopa'ya Dönüşte bunlara ilâveten Pazar, Sürmene, Fatsa ve Ünye'ye uğrayacaktır. *“6376,, K Arkamı var ) den — alınız. Reçetelerlnıı büyük bir dikkat, ciddi bir istikametle bazırlarır. SON POSTA K rERE Xi M Re Ka K NS YE Öz Türkçeyle Deneme Satıcı Aldatma- malı Değil, Aldatamamalı Satıcıların, alıcıları - aldattıklarını söylüyorlar. Sattıkları mesmeler karı- şikmış, tartıları doğru değilmiş. Süt yerine su, yağ yerine ne olduğu be- lirsiz birtakım nesneler satıyorlarmış. Kasaplar keçiyi koyun yerine yediri« yorlarmış. Bunlar yalan değil, doğru. Şu var ki suç kimi satıcıların mı? Bötün suçu onlara yüklemeyelim, biraz da, bu işleri araştırmak yükü- münü (1) üözerlerine alanların suçları var. Satıcılar gizli yerlerde satım yap- mıyorlar. Alım, satım sataklarda (2) Sökelerde (3) herkesin gözü önünde oluyor. Keat (4) işleri büyrukları (5) dört beş günde bir araştırmalar yapsalar; — karışık mesnâ - satanların kimler oldukları kolayca ortaya çı- karılabilir. Bunlara verilecek berge (6) akça bergesi olmamalıdır. S-tıcı akça ber- gesi vermekten © değin korkmaz. Çünkü biraz akça ödemekle büyük bir nesne azgaşmış (7) olmıyacaktır. Onu korkutacak başka bir yol vardır. Karşık nesneler sattığının herkesçe duyulmasından — çekinir. — Verilecek bergede bunu amaç (8) olarak ele almalıdır. Satıcı bilmelidir ki karışık nesne sattığı çağda herkes duya- caktır, Bu güç bir iş değildir. İçinde karışık — nesneler — satılan — sökeleri birkaç günlük bir uza (9) kapatmalı,. Üzerine de “bu söke, aldattığı için . kapatılmıştır , yazısını yazmalıdır. Böyle bir bildirmeain bütüw ahıcı- larını — kendinden — uzaklaşlıracağını bilen bir satıcı arltık doğru iş görüp az kazanmayı, eğri iş görüp çok kazanmıya üstün tutar, Satıcılar aldatıyorsa onları a!data- mıyacak biçime sokmak gerektir. İi H alıcılarını 1 — Yüküm « vezile 2 — Sotak » çarşı, pazar 3 — Söke - dükkân 4 — Kent - şehr S — Buyruk - memur 6 — Berge - ceza 7 — Azgaşmak « keybetmek 8 — Amaç « hedef 9 — Uza » müddet, zaman. | İtalyada Fransız Tayyareleri Roma, 3 (A. A.) — İta'yan teyya- | reterinin ziyarelini lade için, buraya | on Fronsız t yyıııeıl gıldL nııkuk mıhko- mesinden:Müddei Sa iye H. tarafından | müdeialeyh Samatyada arabacı Beyazıt mabaltesinde Öksüz camli sokağında 1 aumaralı hanede mukim İbrahim efendi aleyhine açtığı 290 lira matlü- bat davasının icra kılınan mahkemesi neticesinde devanın subutuna binaen meblâğı mezkür 290 İiranın binyüz otuz dört kuruş masrafı mahkeme ile birlikte tahsi'ine dair verilen hük- mün mahkümaleyhin mahulli ikam: ti- nin meçhuliyetine binaen ilânen teb. liği iktiza eylemiş olduğundan tarihi ilândan itibaren sekiz gün zarfında m: hkümualeyh — tarafından — mezkür hüküm aleyhine-temyiz dava edeme- diği surette hüküm iktisabı katiyet edeceği tebliğ makamına kalm olmak üzere hüküm alelüsul ihbar olunur.(125) Çocukların gürbüz, tombul, sıhhatlı kanlı ve canlı olması ve çok yaşaması için mutlaka HASAN pirinç, yulaf, patates, mısır, arpa, mercimek ve bezelye vesair Özlü Unlarile besleyiniz. Bu saf ve çok mugaddi ve leziz unlarla mnhallebi, — tatlı, püro ve çorba yapılır. Hastaların ve çocukların ve hatta büyük insanların hayatf gıdasıdır. FOSFOTİN NEGATi Birinci tesrin Holantse Bank-Üni N.V. Sabık Bahrısefit Felemenk Bankası İstanbul Şubesi Galata Karaköy Palas Meydancık Alalemci Han Her türlü Banka muamele- teri. Kasalar icarı UMUMT MODURLOK : AMSTERDAM Şubeleri : Amsterdam, istanbul, Ric de Janeiro, Santos, Sao Paulo. Buenos Aires, Zafiyeti umumiye, iştihasızlık ve kuvvetsizlik halâtında büyük faide ve tesiri görülen: FOSFATLI ŞARK MALT HULÂSASI kullanınız.. Her eczanede satılır. ASİPİN KENAN Sizi ıoğuk algınlığından, nezleden griplen, baş ve diş ağrılarından koruyacak en iyi ilâç budur. İsmine dikkat buyurulması TÜRK eski LONDRA Lokanta ve Birahanesi Bu akşam açılıyor. Şehrimizin en matuf ve yüksek hanım ve san'atkârlarını dinleyiniz. Saz tam saat 18 de başlıyor. Tahmin olunan Bedel Kuruş 50 Lira 312 Büyükçarşı'da Haffaflar sokağında 40 Nalu dük- kâmn 5/8 hissesi. “ 2064 ,, Küçükpazar'da Hoca Hayreddin mahallesinde Yo- gurtçu sokağında eski 25/27 yeni 35 N.lu tamamı 24 metre terblinde olan arsanın 3/4 hissesi “5509,, Beyazıtta Sekbanbaşı Yakupağa mahallesinde Hasanpaşa karakolu sokağında eski 133 yeni 127 No. lu dükkânın 1/12 hissesi. “1307,, Anadolu kavağında atik yangınyeri cedit setüstü sokağında eski 17/19 yeni 10-10 No.lu bir kıt'a bostan ile setüstünde vaki hanenin nısıf hissesi"'5,, Büyükdere'de Çarşı iskelesi sokağında elyevm 10/12 No.lu hane vaktile ayrı ayrı dükkân olup bunlardan 10 No.lu mahallin 1/3 12 Nolu ma- hallin nısıf hissesi. * 3024,, Ahı çelebi mahallesinde yumurtacılar sokağında 262 No.lu bir bap dükkânın 1/7 hissesi. “1095,, Üsküdar Çakıra Hasan Paşa mahallesinde Uzun- yol ve mes'udiye sokaklarında 3,5,7,11,13,15,17, 21 ve 3evmükerrer 3,5,7,9,11 No.lu mukaddema beş bap dükkân ve sekiz bap haneyi müştemil ban elyevm tamamı 2632 metre terbiinde bulu- han arsanın 1/6 hissesi “ 445,, Çenberlitaş'ta Atik Ali paşa mahallesinde Tavuk- pazarı caddesinde 3/5 No.lu üÜstünde odaları bu- lmnan kârgir dükkânın 69/192 hissesi. * 4994,, Yukardaki hisseli emlâk satılmak üzere dört hafta müddetle ilâna çıkarılmıştır. İhalesi 3/11/934 tarihli Cumartesi günü saat on beştedir. Taliplerin pey akçelerile beraber Mahlülât kalemine mü- racaatları. “ 6368,, , * Tahmin olunan bedel Lira 65 Saltanahmet camli hariminde bulunan mermer ve küfeki ve moloz taşları 15/10/934 pazartesi günü saat onda mahallinde sa- tılacağından taliplerin mezkür gün ve saatte mahallinde bulunacak memura müracaatları. " 6369 ,, İstanbul Posta T. T. Baş üdürlüğünden: Yedi ilâ sekiz metrelik 280 tane kestane telgraf direği pazar« hıkla satılacaktır. Pazarlığa iştirak etmek isteyenlerin muvakkat teminatlariyle birlikte 10/10/934 Çarşamba günü saat 14 te Bey- oğlu posta T. Merkezinde müteşekkil Baş Müdiriyet mübaa kom- ııyonunı müracaat eylemelen. *6314,, 90 00 B4 1000 114 658 107$ 00 Çok kıymetli bir bebek .ıdıııdır Bununla beslenen yavrular tombul ve kuvvetli, neş'eli olur. (38103) !