4 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

4 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

4 _Bi'incl teşrin Mevsimin yeni filmlerinden: “Celtini'nin aşkları ,, filminde Fredrik Marş ve Fay Vray Sinema İçin Yeni Bir Fikir Diyorlar Ki: Sinema Öğ- retici Olmak Lâzımdır daha — doğrusu filimlerin sade heyecan verici veya eğlendirici olması kâfi değildir. Çünkü bu takdirde sinema, ferdi ve içtimai ahlâk üzerinde çok fena tesir yapıyor. Bilhassa genç kızların fena yollara dökülmesine, düşmelerine sebep oluyor. Bu vaziyeti göz önünde bulunduranlar diyorlar ki : “— Sinema eğlendirici vasfını muhafaza etmekle beraber öğre- tici de olmalıdır. İçtimai nizamı ve ahlâki kaideleri yıkacak, tahrip edecek filimlerin çevrilmesine ve hele — gösterilmesine — müsaade edilmemelidir. Geniş halk taba- kalarına hitap etmek itibarile filim çevrilmesi, "hükümetin sıkı bir kontrolu altında bulundurul- malıdır. ,, Bu fikirde olanlar, filimlerin sonradan — sansör — edilmesinden bir fayda çıkmıyacağını, bilâkis bu sansörün, - yani — kontrolun filimler çevrilirken tatbik edilme- sini ileri sürüyorlar. Muhakkak olan cihet şudur ki bu fikir bazı yerlerde tatbik sahasına intikal etmiştir. Meselâ Almanyada sıkı sansür olduğu halde, şimdi filimler çevrilirken de kontrol edilmektedir. Yeni Çevrilen Filmler Almanyada Fransızca ve Al- manca olarak çevrilmiye başlanan * Şişedeki şeytan ,, isimli filim bitirilmek üzeredir. Fransızcasında maruf yıldızlardan Piyer Blanşar Sinemanın, ve Kate dö Nagi rol almışlardır. | * Evvelâ Almanca çevrilen “Çingene kıral,, filminin şimdi de Fransızca kopyası alınmaktadır. Yakında bitecek ve Pariste sekiz sinemada birden gösterilecektir. 4 Genç ve güzel yıldızlardan Müri Karlisi gelecuk sene üç film çevirmek — için — bir mukavele alamıştır. l Marlen Ditrih Marlen Ditrih stüdyoda ça- hşirken yemeğini daima evin- den getirmektedir. Stüdyo lo-ı kantasına çok seyrek uğrarmış. Joan Kravfort ve Klerk Gabl Katerin 4 .. | Hepbürn ğ Meşhur - yıldızlardan Katerin Hepbürn hususi hayatında da pud- ra, ruj vesair tuvalet vasıtalarını kullanmamıya karar — vermiştir. Bu sun'i vasıtaların kadın güzel- Ç liğini tahrip ettiği iddiasını şid- Yukarıda: Maryon Davis, aşağıda: | buni K detle müdafaa etmekte olan bu | yıldızın pek çok taraftar kazana- cağı tahmin ediliyor. Bugünün en igt Jön Prömigelerin- den Rober Monitgomeri İ Bir Hafta İçind Büyük Sinemalarda Bu Hafta Yine Güzel Filmler Seyredeceğiz — Şehrimiz sinemalarında önü- müzdeki bir hafta içinde göste- rilecek filimler hakkında buraya yazdığımız şu kısa hulâsalar sizin için faydalı olacaktır. Melek sinemasında — Dün akşamdan itibaren «Kadın asla unutmaz» İsimli bir filim göste- riliyor. Güzel sesli Con Boles ile Margaret Sullavan'ın çevirdikleri bu filim çok nefis şarkılarla be- zenmiştir. Gon Boles sesinin ikti- dar ve kuvvetini, geçen senelerde göyretmiş olduğumuz Marseyez ve Riyo Rita filimlerinde teslim etmiştik. İyi bir san'atkâr olan güzel Margaretin sesi de - billür gibidir. Ipek Sinemasında — Bugün- den itibaren İpek sineması esra- rengiz sahneleri ihtiva eden bir filim göstecektir. “Görünmiyen Adam,, ismile takdim edilen bu filim, ismihden de anlaşılacağı Üüzere seyircilere heyecan saatleri yaşa- tacaktır. Fransızça sözlü olarak çevrilmiş olan bu filim sinema tekniği itibarile de yüksek bir esordir. Saray sinemasında — Bu sine- ma İyi filimler seçmek -hususunda dikkate değer bir varlık gösteri- yor. Bu akşamdan İitibaren bu sinemada seyretmeye başlıyacağı- mız * Unutulmuş senfoni ,, filmi, sevda denilen bu mevzuun beyaz perdede bir defa daha, fakat bu sefer hepsinden içli olarak can- landırılmış bir tezahürüdür. Bu filimde musiki varlığı çok kuvvet- yıldızlarının Spinelli “Bar geceleri,, isimli filmdeki rolünde Fransa — eperet lidir. Meşhur Jak Payne orkestrası en yeni şarkıları, aşk senfonilerini bir ziyafet şeklinde önümüze dö- kecektir. Sumer sinemasında — Bu sine- ma bu hafta yeni çevrilen fiim- lerin en büyüklerinden — olan “ Prensesin çılgınlı kları ,, filmini göstermektedir. Başta Mari Bel olmak üzere, en meşhur Fransız yıldız arından birkaçının bir arada çalıştıkları bu filim dikkat ve ihtimam ile vücude getirilmiştir. Bilhassa güzel yıldız. Mari Bel bu filimde san'at kabiliyetini en yüksek mer'ebeye çıkarmaktadır. « Preosesia çılgınlıkları » — fran- sızça Bsözlü ve şarkılıdır. Maruf erkek - yıldızlardan Alber Prejan ile Arman Bernar'ın bu büyük eserde mühim rolleri vardır. Bir Haftalık Program 1 Kadın asla Unutmez * Görünmiyen adam * Prensesin çılgınlıkları Türk 4 Bir Gönül böyle Avlandı Saray * Unutulmuş senfoni Üs. Hale : Setfiller Elhamra ı Kadıin parmağı ve Gran otel Şık : Harp Alkazar : Aslan Tarzan Alemdar : Leblebici Horhor Milit * v " Hilâi 1 Asık Robenson Yıldız. — : Son Koz Asri t Serbest Ruhlar Şehir Tiyatrosu 1 Cürüm ve ceza Raşit Rıza : Hedefsiz puseler İpek Sumer en san'alkdrı ve en güzel sesliszi elan i