17 Mart 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

17 Mart 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

Tecavüze uğrayan hoca Bu bir filmdir tercih etmesi durumu ile de karşıla- şacaktır Bütün bu bariz faydalarından başka otomobil, kuyruğu sıkışan gence kolayca, fazla tanındığı şehir- den kaçma imkanını verir. İçki sa- tışlarının daha serbest olduğu eya- letlere gidip gelme fırsatlarını hazır- lar. Son dört ay içinde Meksikadan uyuşturucu madde temin ederek dö- nen 1220 genç yakayı ele vermıştır Zaten uyuşturucu maddeler, bü- tün memlekette korkunç bir tehlıke yaratmakta ve kurbanlar vermekte- dir. Meselâ Oklahomada uyuşturucu madde kullanan 250 genç kız ve genç erkek çocuk ele geçirilmiştir. Bun- lar "sex parti" ler tertip ediyorlardı ve bu, 18 ay içinde, 152 genç kızın AKİS, 17 MART 1956 şehirdeki gizli bir çocuk düşürme şebekesine müracaat etmesine sebe- biyet vermişti. Talebe gangsterler Blackboard — jungle" filmi “"talebe gang" (gangster) larının mana- sını iyice açıklamıştır "Blackboard — Kara tahta Çengeli" Ame- rikada çevrilen ve büyük akisler ya- ratan bir filmin adıdır. Amerikan film kumpanyaları bu filmi Ameri- kan filmciliğini temsil etmek üzere Venedikte tertiplenen Sinema Festi- valine göndermişlerdi. Fakat Ame- rikanın Romadaki Büyükelçisi Mrıs. Luce vetosunu kullanmış ve filmin Venedikte gösterilmesine mani ol- muştur. Glenn Ford tarafından oy- nan bu film bir kısım Amerikan gençliği hakkında mükemmel bir fi- kir vermektedir. Nitekim fikrin doğ- ruluğu bahis mevzuu komisyonun son raporuyla da sabit olmuştur. "Blackboard jungle" bir Ameri- kan mektebinde geçen hadisenin hi- kayesıdır Mektebin talebeleri bir sü- ru it" tir. Erkek hocalarım dövmek- e, kadın hocalarının ırzına geçmeye çalışmaktadırlar Hoca eski bir kerdir. Gerçi filmde ısrar ve Sabır neticesi otoritesini kurmakta, "it" le- ri yola getirmekte, onlara korkudan doğan bir hayranlık neticesi saygı ve hattâ sevgi telkin etmektedir ama bu nıhayet bir filmden ibarettir. Aslında işi daha ziyade çocuk mahkeme- lerı halletmektedı Fakat "Blackboard jungle" çocuk- lardan müteşekkil çetelerin ne gibi usuüllerle çalıştıklarını ortaya koy- maktadır ki komisyon da hemen he- men aynı neticelere varmıştır. Tat- bik edilen en revaç bulmuş şekil, kuvvetlilerin zayıflardan ve küçük- lerden zorla vergi toplaması onları haftada meselâ birkaç "cent" veya 1 dolarlık haraca bağlamasıdır. Kur- banlar nadiren şikâyet ederler. Çün- kü ya, kendilerine verilecek cezalar- dan ışıteceklerı azarlardan çekinir- a d bir çocuk gangster teşkılatından korktukları için, — bir yere bağlanmak, müdafaa edilmek, i- lcabında korunmak ihtiyacım duyar- ar. Anketçiler, babasına şikâyet edip hadiseyi olduğu gibi anlatan küçük Eddie'nin başına gelenleri de, rapor- larında zikretmişlerdi: Washington'- da orta mektebe devanı eden bu ço- cuk babasına talebe gangsterleri ifşa ettiği için, saatlerce devam eden bir otomobil takibinden sonra, tehlikeli bir surette yaralanmıştı. New York'- ta da, çocuk gangster teşekkülleri her sene birçok çocuk kurban ver- mektedir. Bu 6 yaşındaki bir gangster çocuk elektrikli sandal- yeye mahküm edilmiştir. Bundan başka beş çocuk birleşerek parasına tamaen bir ressamı öldürmüşlerdi ve bu cinayet beher çocuğa ancak 12 şer cent temin etmişti. On altı yaşımda bir genç kız da, sevdiği erkekle ev- lenmesine mani olan annesini öldürü- yol KÜLTÜR Cürüm ortakları Anketçiler, çocuk suçluluğunun se- bebini izah edecek bir çok sebepler 1len sürüyorlardı. Bunlardan bir ta- i de Amerikan halkının fazla sey- yar olman idi. İkinci harbin sonunda çok aileler yer değiştirmişler, devam- lı, sabit bir yuva kuramamışlardı. Ko- re harbi de, daha ufak olmakla be- raber, gene tesirini gösterm Fakat asıl suç, buyuklerın şerıkı cürümlüğü idi. Matbaa sahipleri, a- çık saçık neşriyat yapan mecmualar, her sene ceplerine giren 100 mılyon dolarlık kârı düşünüyorlardı. Bunlar çocuklara uyuşturucu madde satan- lar, ve yasağa rağmen 18 yaşından küçük olanlara içki vermekte mah- zur görmiyenler, çocuk suçluların şe- riki cürümleri idi Bir suçlu da, cezaların hafifliği; yani kanunlardı. Washingtonda po- lis açık saçık film gösteren gizli bir salona ani bir baskın yapmış ve 14 ilâ 17 yaş arasında tam 128 çocuk ya- kalamıştı. Bu filmi gösteren, çocukla- rı toplayan ve para hırsı ile onları baştan çıkaran müessese sahibine ve- rilen ceza ne olsa beğenirsiniz? 100 dolarlık bir para cezası; yani onun bir gecelik kân.. Kifayetsiz kanunların yanında, akla gelmez bir suçlu daha varsa o da televizyondur. Çocuklar için ter- tip edilen hususi programlar ekseri- ya, sözde çocukların alâkasını cez- betmek için cinai, vahşi, — döğüşlü, yumruklu hıkayelere hasredılmıştır ahası da var: New York'ta bir ka- sa soyan çocuk hırsızlar, kullandık- ları tekniği televızyondan öğrendik- lerini itiraf etmişlerdir Suçlu çocukların yarısı bedbaht ve ayrılmış anne babaların çocukla- rıdır. Fakat yarısı da gayet mazbut, normal aile çocuklarıdır. Blackboard Jungle Yasak edildi 29