17 Mart 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

17 Mart 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SPOR Futbol Ordu takıntımız ve seyirci avantajının tama- men lehimizde olmasına rağmen Hollanda ordu takımım mağlup et- meye muvaffak olamadık. Beraberlik te Lizbonda yapılacak final müsaba- kalarına katılma hakkım kazanma- mız için kafi geliyordu ama bütün oyun boyunca rakip yarı sahasında oynanan bir oyundan sonra final hakkını averajla kazanmış olmak kimseyi tatmin etmiyordu. AKİS'in maçtan evvel yazdığı tahlil yazısında da belirttiği gibi Ordu takımımızın hücum hattı bilhassa müdafaanın kuvvetli kuruluşuna nazaran bir hayli cılız. görünmekteydi. Maç bu görüşü teyid etti. Ordu takımımızın hücum hattı çok zaman rakip yarı sahaya yerleşmesine rağmen bir tek gol olsun çıkarmaya — muvaffak ola- madı. maçı, Ordu takımı 1darecılerıne asıl zaafımızın ne oldu- ğunu açıkça göstermiştir. Yapılacak şey insicamlı futbol oynayan ve gol atmaya muktedir bir for hattı kur- maktan ibarettir. Lizbon maçlarına kadar geçecek olan 20 gün içinde ta- kımımızın bu kusurunun gıderılmesı— nin güç bir iş olduğu söylenemez.' Genç Milli takım 28 Martta Budapeştede başlayacak olan Dünya Junior takımlar turnu- vasına katılacak olan Genç milli ta- kımımız 24 kişilik kadrosu ile Bur- sada Turing Otelde kampa çekilmiş bulunmaktadır. Genç Milli takımımı- zın antrenörlüğüne tayin edilen Va- hap Özaltayın Ordu takımının antre- nörlüğünü tercih etmesi üzerine bu vazifeye getirilen antrenör Sabrini nezaretinde çalışan genç milliler gun geçtikçe forma girmektedirler. Bu hafta Bursa Acar İdman Turdu ile İstanbul Amatör karmasının da iş- tirakiyle yapılacak olan turnuvadan sonra Genç milli takımın nihat kad- rosu tespit edilecektir. Nihat kadro bir profesyonel takım karşısında son bir denemeye daha tabi tutulduktan sonra 26 martta Peşte yolunu tuta- caktır. Peştedeki maçlardan sonra yapı- lacak olan tenkitlerde, Federasyona antrenör meselesindeki ihmalini "ta- kım daha iyi hazırlanabilirdi" şeklin- deki tarızlere maruz kalmakla öde- yece Milli takım hazırlanıyor Macar milli takımım açık bir şekil- mağlüp etmemız dunya spor mahfllerınde "tesadüf”, "sürpriz" gibi kelimelerle vasıflandı- rirken bile ehemmiyetinden bir şey kaybetmiyecek kadar muazzam bir başarı olarak dikkat nazarlarım bun— dan sonraki yapacağımız maçlar ü- zerine topluyordu. — İşte 24 martta Lizbonda Portekiz milli takımı ile yapacağımız karşılaşma, İstanbulda 3—1 yendiğimiz rakibimizle bir vanş olmaktan çok, dünya futbol pi- yasasındaki itibarımız için bir imti- andır. Bu sebeple muhakkak kaza- nılması icab eden bu karşılaşma bi- zim için büyük ehemmiyet taşımak- tadır. Buna rağmen takımımızın - ne sebeple olursa olsun - Portekiz ma- Türkiye Hollanda Ordu maçı Neticesiz baskı AKİS, 17 MART 1956 çı için lazım geldiği şekilde hazırlan— dığını kimse iddia edemez. Zafer s hoşluğundan uyanmamız için bır mağlubiyete lüzum yoktur. Profesyonel küme ve hareketsiz geçen uçuncu hafta lig maçlarında Vefa üçün cü —mağlübiyetini Cumartesi günü Kasımpaşadan aldı. Bir türlü topar- lanamayan Yeşil - Beyazlı takımın bu mağlübiyetinde şanssızlığın rolü olduğu söylenebilir. — Evet, Vefa ra- kibi Kasımpaşadan çok daha iyi oy- namıştı. Ama hücum hattındaki ele- manların beceriksizliği ve bir türlü gol çıkaramayışları neticesinde — sa- hadan gene 2-1 mağlup ayrıldılar. Geride bıraktıgımız haftanın Çarşam lig'in en zayıf takımı Emniyeti 1 yendi. Meşin top Sarı - Siyahlı takı- ma Öyle bir azizlik yaptı ki, doğrusu hiç kimse bu neticeyi tahmin etmi- yordu. Haftanın en mühim maçı hiç şüphesiz Beşiktaş - Beykoz karşılaş- ması idi. Fakat bu maç hava muha- lefeti yüzünden oynanamadı. Kulüpler Fenerbahçe Geride bıraktıgımız haftanın Çar- a günü akşamı kulüp loka- lınde Zekı Rıza Sporelin başkanlığın- da toplanan idareciler mühim karar- lar aldılar. Bunların hemen başında antrenör Fikret'in "şimdilik" kaydı ile bu vazifeyi yapmaktan kurtuldu- ğunu bir sene mukavele ve bin iki yüz elli lira ücretle asli olarak ant- renörlük vazifesine tayin edilmesi gelmektedir. İkinci mühim nokta da kulüp müdürlüğü vazifesinin ayni şahsın uhdesinde bırakılmış olması- dır. Bu suretle Fenerbahçeli idareci- ler tavizler vermek suretiyle ortalığı Süt liman olarak göstermek istedik- leri şeklinde ortaya çıkan rivayetleri fiilen yalanlamış oluyorlardı. Elli binlik stad hikayesi Ayni toplantıda idare hey'eti, Fe- nerbahçe stadım etti bin kişi ala- bilecek bir hale getirmek için ilâve inşaat yapılması kararına varmıştır. Bu kararın alınmasında bilhassa ku- yaptığı bir konuşmada yaptırayım, parayı başkaları mı top- asın? a yok" dediği henüz unutulmamıştır Bu söze karşılık a- raları sureta iyi olmakla beraber Başkanlık mevkiinde Kavrakogluna on Başkanın şimdiden bir ku terısıne gırıştıklerı şeklinde tefsir e- dilm B k gre için muhtelif hizipler kulis arkası faalıyetlere çoktan baş lamışları 33