26 Mayıs 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

26 Mayıs 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

BUNLAR HEP HAKİKATTİR 100 kiloyu aşanların eğlencesi İkisi 310 kilo F ransa'da şışmanlar birleşerek bır cemıyet rmuşlardır. Kadın kek, her şışman bu cemy ete üye o- labilir. Yalnız bu şahısların 100 kilo- dan az olmamaları gerekmektedir. Bunlar, her sene muayyen bir günde toplanıp eğlenmekte ve aralarında en ağır olanlar arasında secim yapılıp lın şişmanlar kral ve kraliçesini seçmektedirler. zmirde İkinci Karantinada oturan isim ve adresinin gazetede neşrin istemiyen bir vatandaş Demokrat Iz- mir gazetesine gayet hazin bir mek- tup göndermiştir. Mektubunda, ameliyatlı olduğun- dan her türlü melâttan anladı- ği seri daktıl azdıgı halde bır turlu İş bulamadığı için gay ül duruma ştuğunden bahseden bu vatandaş, çoluk çocuğunun nafa- kasını kettin edebılmek maksadiyle gözlerinden bırın vücudunda ta- şımakta olduğu n bir kısmını tmaga hazır oldugunu bildirmekte- Aynı mektupta satılığa çıkarılmış olan bu gözle kana talip çıkanların, Demokrat İzmir Gazetesi vasıtasiyla kendisine muracaat etmeleri rica o- lunmakta (Ateş - Balıkesir) ehrimizde Köprübaşı mıntakasın- Sda komik bir hadise cereyan et- Thiştir. 1945 yılında Romanyadaa gelmiş Kırmızıtoprak mahallesinde oturan AKİS, 26 MAYIS' 1956 ve Şeker Fabrikası atölyesinde çalı- şan 30 yaşlarında. Mehmet Ali Bilgin- ler adında bir genç, ansızın çıldıra- rak nutuk atmıya başlamıştır. Etra- fını saran kalabalık ortasında soyun- mıya başlayan genç halka saldırınca kalabalık korkudan dağılmış ve bu sırada koşmaya başlamış, koşun kı- sım soyunarak anadan doğma çıplak bir halde çarşı içinde koşmaya de- vam etmiştir. (Sakarya - Eskişehir) E rdek'te bağ ve bahçesi bulunan akrabalarına bayram hediyesi o- larak arı götüren Bandırma doktor- larından birinin sepet içerisindeki a- Öyü civarında sepet- ten çıkarak otobüsteki yolcuları sok- mağa başlamışlardır. Az zamanda yüzlerce arının hü- cumuna ugrayan yolcular otobüsü durd r ve arıların sahibi olan doktor tarafından tedavi edilmişler- se de, arıların daha fasla hücumu karşısında otobüsü terkedip yolları- a yaya olarak devam etmek zorun- da kalmışlardır. (Karagöz) G H. P. Genel Sekreteri Kasım Gü- lek İzmirde kadın partililerin sev- gi tezahürleri arasında kalmış ve bir kadın gelerek öpmek istediğini bil- riyle meşgul olduktan sonra yine ay- nı tezahüratla ayrılmıştır. (Ülke - Sivas) Konyada merkeze bağlı Sarayönü nahiyesinde çalışan vekil öğret- menlere ayrılan altı aylık tahsisat Nisan- ayında bittiği için Mayıs ayın- da bu Öğretmenlere aylık verilmedi imkânı bulunamamıştır. Bir aylık ücretlerini alamıyacak olan vekil öğ- retmenler, ayın 26 sına kadar devam edecek süre içinde derelere devam e- demiyeceklerini bildirdikl en ta- lebe velileri bir araya, gelerek toplan- tı yapmışlar, bu toplantıda çocukla- rının ders okuyabilmeleri için Saray- önünde vazife görmekte bulunan ve- kil öğretmenlerin Mayıs ayı maaşla- rım aralarında toplamaya karar ver- mişlerdir. (Sakarya - Eskişehir) Arefe günü İstiklâl caddesinde üç katlı olan bir apartmanın üst ka- tından pencereden bakmakta olan bir buçuk yaşlarında bir erkek çocuğu- nun caddeye beton üzerine uştugunu öğrenen herkes telâş ve çocuğun du- rumunun vahim olacağı endişesi içe- risinde idi. Halbuki çocuk mucize kabilin- den en ufak bir yara dahi almadan kazayı atlatmıştır. . (Azim * İzmit)