13 Eylül 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

13 Eylül 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

gibi Ankaraya gitti. Bu kısa ziya- retten sonra da alelacele İstanbula geldi, zira o ak Hiltonun me hur Lalezarında bir — kokteyl partı veriyordu. Misafirlerini büyü ir neşe ile karşılayan sempatik ev sa- hibi sanki hastalıktan yeni kalkmış birisi değildi.. — Enerjik insan diye sayın Başkana demezsiniz de kime dersiniz ? . arika çocuk kanunu ile Fransa- 12 sene hususı tahsıl gördü- rülen vıyolonıst Suna Kan genç yaş- ta evlenmeye kalkınca, etrafındaki— şa gidecek, evlenince Suna sanatına yüzde yüz sadık kalamıyacak" diye telaşlanmışlardı Nitekim bu endi- şeler haklıymış. Zira: harika çocuk her ay Ankaradan 1200 1iralık bir maaş alıyor ama, senede sadece bir iki konser vermekten başka bir şey yapmıyor... Halbuki istese dünya ça- pında turnelere — çıkarak batı dün- yasına parmak ısırtabilir... 21 yaşında olan "harika çocuğun bebek beklediği haberi ise, tam bir omba tesiri yaptı.. Sanat severler "sabık harika çocugu unutup, yeni istidatlarla meşgul olmalıyız yazık u 12 senelik emeğe, zık oldu büyü k bir istidada" dye hayıflanı— yorla A çılış tarihi -tıpkı 1956 de Hilton otelınde oldugu gibi mütemadi- tanesi en nühayet açıldı! — Adnan Menderes, ve daima kendisine refa— kat eden Namık Gedik, Lütfi Kırdar- m nutkunu dinlerken çok dalgındı- lar.. T ürk tabıyetıne geçinceye kadar son derece snob olan, lakin şu bir kaç ayıdır Hilton otelınde teva- zuu ile herkesi, hayretler içerisinde bırakan prenses Nilüfer, -Haydara- bat nızamının sabık gehnı— odasında garzeltlecSiteâl, kabul etti... Genç ve ,gü- sel prenses dekolte elbısesı, hafıf makyajı ile imkân yek 30 dan fazla göstermiyordu. Tekrar evlenip ev- lenmiyecegl sualine siyah saçlı pren- ses "evlenmek için yaşlandım artık" demez mi? Kendisine refakat eden hindi nedime bıle bu espriye güldü... Geçen sene prens Ali Hanla yan ya- na odalarda kalışı, ve birbirlerini o- dalarında ziyaret ederek çay içişle— ri bin bir dedikoduya sebep olmi tu, onun için prenses bu seferki ko— nuşmasında çok, ama çok ıhtıyathy— dı... Hattâ sık sık buluştuğu çok ya- kışıklı, kır saçlı bir dostunun ismi- ni Öğrenmek istiyenlere prenses fe- na halde kızıyor... * ekârlığından asla vaz geçmiye- B cegini her vesile ile söyliyen İs- tanbul valisi Ethem Yetkiner, geçen akşam Hiltona bir iki dostu ile ak- -am yemeğine geldi... Son zamanlar- da çok kilo alan sayın valinin re- jime pek aldırmadığı anlaşılıyor! AKİS, 13 EYLÜL 1958 Brigitte Bardot Ya Allah kadını yaratmasaydı? CEMİYET L idya Kralı Krezüsün Turgutlu daki efsanevi hazineleri her se- ne söz kon olur, bir yığın cahıl hayalperest amele ellerinde kazm. kürek habire kazarlar, bu iş kırnbı— lir daha kaç sene böyle devam ede- çekti. Allahdan bir Amerikalı Tur- gutluya çıka geldi ve gazetecılere "Boşuna zahmet etm bu hazine- ler Turgutludan çoktan gıtmış" dedi. S ettar İksel, Bonn un havasından o kadar şıkayetçı ki... i Alman semaları yüzünden bütün Türk sefaret erkanı hastalanıp İs- tanbula dinlenmeye gelmiş, işler de Settâr İlksele kalmış. Nihayet işleri yoluna koyan büyük elçimiz de esi- ni kızım görmek üzere Çiftehavuz- lara kayınpederi Hayrı İpara misa- fir geldi eçenlerde Istanlbulda verilen bir e Fatin Rüştü Zorlu ile e- şıni goren misafirler epey — hayret ettiler, çünkü hususi partilerde pok gozukmeyen Dış İşleri Bakanı, ken- disini bekâr sandıracak kadar yalnız gezer. Bir çok davetli o akşam Zor- luyu eşiyle birlikte görünce "demek evlıymış" demekten kendilerini ala- madılar. * an Francisco "Güzel Sanatlar A- kademisi talebeleri kendi arala- rında büyük bir anket yaparak bu- nun neticesini geçen hafta sonunda ilân ettiler. 'En Güzel Çıplak" an- ketinle ilk dereceyi tamamen film yıldızları işgal ettiler. Bu meş- hur yıldızlar da sırasıyla şunlar ol- du Brıgıtte Bardot, Janeth Leigh, Mitzi Gaynor, Gina Lolobrigdda, Est- her Williams, Marilyn Monroe, Eli- zabeth Taylor Debbıe Deynolds Je- anne Crain, Anita Ekberg. kademı talebelerinin aralarında yaptıkları bu anketin neticeleri umu- mi bir hayreti mucip oldu. Brigitte Bardot'nun birinciliği atmasına pek lâf eden çıkmadı ama, Janet Leigh'- in ikinci olması, otuz beşini geçen Esther Williams'ın Marilyn Monroe gıbı bir bombayı mağlüp etmesi ge- niş ölçüde hayret uyandırdı. Hele beyaz perdenin en meşhur çıplakla- rından Sofia Loren'in ilk on ismin a- rasına dahi gırmemesı ise sadece "büyük — sürpriz" diye vasıflandırı- labildi. Hollywood'da büyük bir sükse ka- zandıktan sonra geçenlerde va- tanına dönen İtalyanların yeni seks bombası Marisa Allassio kısa bir is- tirahattan sonra aldığı parlak bir teklif üzerine Almanyaya gitti. Gü- zel yıldız Almanyada "Bir İlahe Gi- bi" filmini çevırecek Marisa'nın bu filmde fet kadın rolüne çıka- cağı bıldırılmektedır az tatilini Avrupada geçiren Hol- Y od'un son model "Sarışın Bomba"sı Jayne Mansfield ile erkek güzeli eşi Mickey Hargitay, bu hafta 27