13 Eylül 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

13 Eylül 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

S P O R Futbol Hastalık başladı azar günü, şakır şakır yağan yağmura rağmen Mithat paşa Stadındaki Fenerbahçe - İstanbulspor mur deryası halindeki sahaya doğru ürüdü. Boyalı ayakkabılarının müm di" Yanında İstanbulspor idarecile- rinden Ali Mortaş ve Fenerbahçeli olarak tanınan Futbol Federasyonu üyelerinden Niyazi Sel bulunmaktay- dı. Hakem sahanın muhtelif yerle- rinde topu havaya attı, ne yaptıysa olmadı, meşin top batak içinde takılıp kalıyor yürümüyor, zıplamıyordu. Hakem kararım ver- mişti. Bu sahada o gün maç oyna namazdı. Fakat bu arada Istanbul— spor idarecisi Alı Mortaş topu alı- mek ısteyerek ma— etmeye çalışıyordu Niyazi Sel ise pek ses çıkarmıyordu. akemi destekler görünüyor ve maçın tehir edilmesi kanaatında ol- duğunu da bu hareketi ile ihsas edi- yordu. Istanbulsporluların bütün yal- varmaları, yakınmaları fayda etme- di, maçın hakemi "bu sahada maç oynanamaz" dıyerek topu alıp saha- dan çekildi. Stad müdürünün odasın- da hemen ayaküstü raporunu doldur- du ve Federasyon temsilcisine vere- rek stadı terketti. Böylece liglerin hemen ikinci haftasında bir eski hastalık nükse- vaktinde bitirelim sarlayan Futbol Federasyonuna, ilk çehneyi tabiat atıyordu. İstanbulda . Mithatpaşa Stadı onarılmadıkça una mani olmaya, bu hastalığı kesip imkan yoktu. Artık yıpranacak bir tarafı kalmayan ve tamamen harap olan stadıyla İstanbulda bunun önü- ne Federasyon, ne de teşkilât geçebilirdı Bu işin tek çaresi İstan- bulda ikinci, hattâ üçüncü bir sta- dın' vakit geçırılmeden yapılmasıdır. Yüz binlerin hayali ile oyalananlar, bunu bir an önce tatbik safhasına koymalı, ama bu arada da Mithat" paşa Stadım onarmak imkânlarını aramalıdır. Ankarada açılış G eçtiğimiz hafta Ankara profes- yonel lig maçlarına törenle baş- 34 ' Kavas bayrak taşıyor Ne günlere kaldık? landı. Hem, de ne tören. Bir defa- sında seçim arefesi yine törenle açı- lan 19 Mayıs Stadı, -bu açılışı taki- ben kapılarını tekrar sporseverlere kapamış, fakat bir müddet — sonra Belçika - Türkiye milli maçı ile i- kinci defa hizmete girmişti. Bu defa 1958 * - 59 futbol sezonuna başlarken, 19 Mayıs Stadı üçüncü defa, yapılan bir törenle hizmete gi Te- menni edilir ki, Ördüncü hizmete giriş töreni yapılmasın. Yapılan açılış töreninde gönül a zu ederdi ki, 1lgılıler işi daha cıddı- ye alsınlar. Atma siniz ki, Ü- çüncü defa yapılan bu açılış töre- ninde ciddiyet aranır mı? — Ankara valisi ve bölge 'başkanı Dilâver Ar- gun, mikrofonda açılış konuşmasını yaparken, dahili hoparlörde — müzik çocuklarının başında arması- nı resmi kıyafeti ile bir elçilik ka- vası taşıyordu! Bu iş spor kıyafeti ile yapılsa bir derece affedilebilirdi amma, bir kavasın cici bici elbise- leri ile bu törene katılması, işin cid- diyet havasını kaçırıyordu Ligde sürprizler evsimin ilk maçı bir sürprizle in di as futbolcusunu m fer eden Otoyıldırım, bu yılki ligde büyük iddialara sahip gibi görünü- Diğer taraftan — Şekerspor ile bırleşıp bu yıl da birinci lıgde ka- fevkinde bir futbol gostererek alı rakibine beş gol atıp hezimete uğrattı. Şeker-Hilâl hem ligde galibi- yet elde etti, hem de rekor teşkil ede- cek bır skor tesis etti. Bu da yet- mezm gıbı,,çıkardı 1 güzel ve Av- rupai futb ile Ankaralıların gön- lünü kazandı. Ankaranın Karagüm- rükü diye isimlendirilen Hılallıler i- çin averaj yapıyor diyenler — hayli çoktur. Gecen sene ligde rakipleri- ne averaj veren bu takım," bu yıl kendisi averaj yapmaktadır. — Aynı şekilde bu işi devam ettirebilirlerse, kendileri bu yılın en tehlikeli onbir- lerinden biri olmaya namzettır. Demirşpor, Güneşi hakem Faruk Talunun yarattıgı penaltıdan sonra yenerken hakemın ıdare ettıgı Gençlerbırlıgı - Hacettepe maçım da, Gençlerbirliği ikinci devre başında attığı tek golle şampiyon Trakibine karşı .0 ka- zandı. Aynı hakem bu maçta da ga- yet bozuk bir idare göstermiş. Genc- lerbirliğinin bir hücumunda topu 18 1çınde tutarak yumruklayan Hacet- tepe' bekinin bu penaltılık hareketi- ne seyirci kalmakla yetinmiştir. Bir gün evvel yoktan varettiği penaltı— yı, bu defa bariz şekline ragmen gormemıştır Tasavvur edin ki, bu hakem "geçen yılın başarılı hakeml - rinden, sayılarak Federasyon tara- fından Avusturyaya kursa yollana- rak taltif edilmiştir. Fakat bu defa, hakkındaki — protestolara ez akem Komitesi üyelerinden Ali Rı- za Ertuğ da katılmaktan kendini a- lamadı. İnşallah Komite üyesi his- lerini, maçlara hakem tâyin edilir- ken de açıklamaktan çekinmez AKİS , 13 EYLÜL 1958