8 Mayıs 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

8 Mayıs 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

Seçkinin üç erkek, bir kız çocuğu vardır. Mide ülserinden mustarip ol- duğu için sevdiği yemekleri yiyeme- mekten, bir de Yargıtaydaki görevi- nin zaman alıcılığı yüzünden, düşkün olduğu Eski Türk Edebiyatı ve Fran- sız Edebiyatı ile yeteri kadar ilge- nememekten şikayetçidir. Seçim hazırlığı Yüksek Seçim Kurulunun teşekkü- lü ve ehliyeti müsellem bir yargı- u işin başına seçim yoluyla ge- tirilmesi, seçimlere giden yol üzerin- kezlerinde hummalı bir seçim hazır- lığına giriştiler. Bu hazırlık çeşitli durumlar arzetti. AP. liler, hazırlı- ğı, bölgeleri dolaşarak İkmal etmek kararma vardılar ve lider Paşalarını yola çıkardılar. Bu arada Genel Mer- in bir odasında faaliyete yeni bir komite de, ismi var yok teşkilâta hitaben nameler kale- me almağa başladı. Fakat bunlar. Gümüşpaladan sonra yerlerine vâsıl olabilecekleri için, pek kıymet ifa- de etmediler. Y.T.P. de ise durum ta- mamen başkaydı. Bu. Hür. P. den artmış parti de, başında bulunan ay- du. Bu komiteniz vazifesi, Genel Merkezin direktiflerini (o yazılı şekle sokup teşkilâta ulaştırmaktı. -Tabii davranılması tavsiyesiyle vazifesine başladı! Fakat bu Teknik Komitenin asıl önemli vazifesi -değerli uzman- larının hummalı çalışmalarıyla", par- tinin politik tutumunu tâyin edecek raporlar hasırlamak ve Genel Merke- ze takdim etmekti. Partinin sevk ve idaresini elerinde (tutanlar için bu raporlar birer fetva yerine geçecek- ti. Hayal ve hakikat A slında, Yüksek Seçim Kurulunun faaliyete geçmesi. Y.T.P. yi sevk ve idare edenler tarafından pek se- vinçle karşılanmadı. eçimlerin er- ken yapılabileceği haberi, bilhassa A- licanın kulağına kar suyunun kaç- masına sebep oldu Nitekim haftanın sonunda, kavruk çocuk Y.T.P. nin bir yetkilisi bir gazeteciye: "— Yüksek Seçim Kurulunun te- şekkülü, erken seçim odemek değil- dir. Daha önümüzde hazırlanmak İ- çin çok zaman var" demiş ve İlâve etmiştir: "— Hele bir Yassıada bitsin... Y.T.P. nin aklı başında İdarecile rinden biri olan Ertuğrul Alatlı. par- tisinin kuvvetini yakından bildiği için doğrusu erken seçime pek ta- AKİS, 8 MAYIS 1961 Kudret Sahiplerine İbret! Ahmet Emin Yalman Dünyayı idare etme arzusu ne sevimli, ne tatlı, ne zararsız bir heves! Tabii, gazete sütunlarında kaldığı müddetçe.. Bu yüzdendir ki Ah- met Emin Yalman -Allah selamet versin- sık sık okuyucularının ger- gin yüzlerinde dinlendirici tebessümlere yol açar. Üstad, bitirdiğimiz hafta, faal politikacıları idare ettikten sonra Yassıadaya uğradı -tabii, gazete sütununda- ve kızaktaki politikacılara da nasıl davranmaları gerektiğini öğretti. Bakınız, bunlar, kendilerini Yassıadada nasıl sa- vunmalıymışlar; "İyi niyetle ise başladık, arada beceri hatâlar işlemişsek bile sene- lerce prensiplerimize bağlı kaldık, fakat gitgide kudret basımıza vur- du, memleketteki bütün fena istidatlar depreşti, kavukların telkinleri o basiretimizi aşan bir hastalık nöbeti diye müsamaha ile ağladı. Bunu karşılamak lâzımdır. di hatâlarımızı görüyoruz, pişmanız, tövbe ediyorum, milletin, memle- ketin iyiliğinden başka ir arzumuz yoktur, çotuğumuzun, o çocuğumu- zun, dostumuzun bizim hatâlarımız yüzünden zarar görmemeleri, mem- lekete karsı yabancı ve kalbi kırık kalmamaları için içimiz titriyor" Ahmet Emin Yalmanın -Allah selâmet versin- okuyucularının yüz- lerinde bu satırları okurken güller açmıştır ama, e Adnan Men- gres yaram önüne getiriniz. Hele, tiradın orta km berdi. a Menderes için “Başbakanımız Amerikaya gittiğinde, amerika- nlar Mi kendilerine niçin böyle bir devlet adamı vermediğine yan- dılar, dövündüler" diye yaz an Ahmet Emin Yalmanla yukardaki sa- tırların yazarı Ahmet Emin Yalman aynı zattır da... ve değildi. Y.T.P. bütün umudu: Alicanın gezilerine bağlamıştı. Ama aydın kitleye sırtını dayadığı- nı itân eden Y.T.P. için taşraya çık- mak ne derece fayda sağlıyacaktı? Orası meçhuldü. Ne var ki, kavruk ocuk Y.T.P. nin Genel Başkanı Ali- san bu gezilere devamda fayda mü- lâhaza etti ve gezi programım hayli . Bu satırların yazıldığı sıra- arda “Alican Ayvalık üzerinden Ça- nakkaleye geçmek üzeredir. Sonra Balıkesir ve Bursa yolculuğu başlı- yacaktır. Alican, her ne hikmets hâlâ D.P. oylarının bulunabileceğine inandığı bölgeleri (ziyaret etmekte- dir C.K.M.P. ye gelince.. üksek Secim, Kurulunun faaliyete geçmesinden hemen sonra bir başka partinin Genel Merkezinde de faaliyet rüzgârı esmeğe başladı. İsti- şart mahiyette (toplantılar yapıldı. İrikiyım lider Bölükbaşı İse her za- man olduğu gibi sırra kadem bastı. Fakat başkentin becerikli muhabir- 11