8 Mayıs 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

8 Mayıs 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

çalıştırdılar. Bir muhabir ileri atıl- dı ve Recai Seçkine: "— Efendim, toplantıyı gizli yap- tınız, bize haber çıkmadı. Neler ko- a öğrenemez miyiz?" diye so "ihtiyatlı hakim, genç gazeteciyi şöyle bir süzdü, sonra ellerini yana açara "— Biz zim ağzımızdan aldığınız bilgileri gazetelere yanlış aksettiri- yorsunuz. Onun için hiç bir şey söy- lemiyelim, daha iyi. Zaten biraz son- ra ilan tabelasında neticeyi öğrene- ceksiniz" dedi. Bu sırada bir foto muhabiri dur- madan Recai Seçkinin resimlerini çe- kiyordu. Bir taraftan da konuşuyor- du: "— Aman efendim, başkan kim oldu, onu da söyleyin de bol resmini çekiverelim Recai Seçkin bu söze güldü ve: “— İyi ya İşte, deminden beri ha- bire başkanın resmini oçekiyorsun" dedi. Bu sözler, muhabirlerin kaleme sarılmalarına sebep oldu. İstedikleri- ni almışlardı. Recai Seçkin Yüksek Seçim Kuruluna başkan olmuştu. Başkan Seçkin, beklenen izahatı da vermekti gecikmedi: — Efendim, seçim yapıldı, ben başkan oldum. Sonra sol tarafında, oturan uzunca boylu, kır saçlı, zayıfça adamı işa- ret ederek: “— İhsan Ecemiş bey de Başkan Yardımcısı oldu. Yedekleri de aşa- ğıdaki listeden öğrenirsiniz" diye ilâ- ve etti. Muhabirler alacaklarını almış ol- malılar ki, dışarıya çıktılar. Fakat nöbet bu defa kapının önünde tutul- maya başlandı. Tam 10 dakika sonra Recai Seçkin dışarıya çıktı. Basın mensupları hemen yeni Başkanın et- rafım kuşattılar. Seçkin, yakayı kurtarmak için: — Efendim, bir şey söyleyecek değilim. Çağırma zili bozulmuş ta o- nun için dışarıya çıktım" dedi. İçeriye girmek isterken, foto mu- habirleri bir defa daha Seçkini flaş yağmuruna tuttular. Seçkin geriye döndü ve şakacı bir eda ile: “— İyi ya, çekin... Parası benim kesemden çıkacak değil ya... Zarar edecek sizlersiniz" dedi ve bu defa gerçekten poz verdi. u arada bazı gazeteciler de, se- çimlerin yapılış tarzı hakkında su- aller sormağa başladılar. İlk sual, seçimlerin hangi usülle yapıldığına dairdi. Seçkin bunu açıkladı. Baş- kanlık seçimi gizli oyla ve açık tas- nifle yapılmıştı. Başkan Yardımcıla- rı ise, ad çekme usulüyle tespit edil- mişti. Seçkin daha sonra, her üye- AKİS, 8 MAYIS 1961 Kulağa Küpe Sportmen Parti! BZ Jikir o partisiyiz! Bu ah- lâksız politika hayatına ah- lakı biz getiriyoruz! Biz poli- tika mücadelesini spor gözüy- le görüyoruz! Biz, bu memle- ketin gerçek ve aydın liderle- i Bunlar, Y.T.P. nin açıktan propagandası. eni vergiler, C.H.P nin marifetidir! Tabü, C.H.P. ik- tidara geliyor ya, köylüye ge- ne yükler yüklediler! Arazi ve bina vergilerini C.H.P. koy- durttu! Eee, İsmet Paşa bu, köylüyü tabii ezecek! Bunlar da, VIP nin pes- ten propagandas Şimdi, Temsilciler sinde Maliye (oBakanı Nel konuşuyor: — Arazi ve bina vergileri- Mecli- Kemal ni hazırlayan, sayın telefim Ekrem Alicandır. Bunlar Ek" li Maliye oBakan- tirilmiştir. Hattâ oOEkrem Ali- can artış nisbetini 15 misile ka- dar çıkarmış, M.B.K. bunu. 10'a indirmiştir. Evet, adam "Hafiza-i beser nisyan ile maluldur” dedi. De- di ama, bu kadarını her halde o bile murad etmiyordu. nin, başta kendisi olmak üzere, and içerek vazifeye başladığını ifade etti ve basın mensuplarında» son derece nâzik bir şekilde müsaade isteyerek odaya girdi. Zira yapılacak işleri var- dı. Gazeteciler aşağıya indiler vs Re- cai Seçkinin bahsettiği ilan levhası- nın önünde toplanarak neticeleri not ettiler. Levhada, baş tarafında Yi sek Seçim Kurulu Başkanlığı İbaresi bulunan bir beyaz kâğıt asılıydı. Ka- ğıtta Yüksek Seçim Kurulu üyeleri- nin isimleri ve seçim sonuçları yazı- lıydı. Resmi neticeye göre Başkanlı- ğa Recai Seçkin, Başkan Vekilliğine Ihsan Ecemiş seçilmişlerdi. e Yedek- ler ise Cemal Köseoğlu, Avni Ata- şık, Ibrahim Koloğlu ve Kâmuran Ermanoğludan ibaretti. Böylece, Yük sek Seçim Kurulu kendi arasında va- zife taksimi yaparak, füli çalış- ma gününü bitirmiş oluyordu. Bun- YURTTA OLUP BİTENLER dan sonra işin tezgahlanması faslı bağlıyacaktı. Harekete geçen makine üksek Seçim Kurulunun teşekkü- lü, yani seçim hazırlıklarına ve seçimlere nezaret edecek heyetin işe başlaması memleketteki siyasi ha- vayı bir anda canlandırdı. Bunu, biz- zat Cemal Gürselin Adalet ve İçiş- leri Bakanlarına direktifi takip etti Devlet Başkanı seçmen kütüklerinin hazırlanmasına derhal başlanmasını istiyordu. Adalet ve içişleri bakan- lıkları hemen faaliyete geçtiler. Kü- tüklerin hazırlanması Od ay kadar . Fakat randuma derhal gidilmesini du. Hakikaten, Cemal Gürsel kolları adamakıllı sıvamışa benziyordu. Bü- tün gayreti bir no ye mütevec- cihti: Seçimleri bir an önce yapmak ve iktidarı, milletin serbest iradesiy- le kurulmuş yeni idareye devretmek. imet mekanizması bu direktif dairesinde harekete geçti ve bir faa- liyet süratle başladı. Bitirdiğimiz haftanın her öyle görünüyor- du ki Anayas Haziran ayı içinde Referanduma © ürzedilebilecektir. On- dan sonra, seçimler için Yassıadadan başka bir şey kalmıyacaktır. Yüksek Seçim Kuruluyla alakalı olarak memnunluk uyandıran başka bir husus, bu kurula Başkan seçilen zatın şahsiyeti oldu. Zaten Recai Seçkinin bu makama getirileceği a- şağı yukarı herkes tarafından tah- min edilmekteydi." Recai Seçkin, 1911 de İstanbulda doğdu. Babası uzun zaman kadılık yapmış ve sonra İstanbula yelamiz Ali Galip bey, annesi, İstanbullu Şah- ver hanımdır. Küçük Recai, İlk tah- siline İstanbuldaki Erkek Muallim Tatbikat Mektebinde başladı. Çalış- kanlığı daha o sıralarda hocalarının gözünden kaçmadı. Okumaya azimli bir talebeydi. Muallim Tatbikat Mek tebini bitirdikten sonra İstanbul Er- kek Lisesine yazıldı. Lise tahsili de, ilk ve orta tahsili gibi başarılı geçti. Hukukta okumaya ve babasının mes- leğine girmeye önceden kararlıydı. Ailesinin de muvafakati ile İstanbul Hukuk Fakültesine yazıldı. Hiç ak- satmadan hukuk tahsilini bitirdi. Yıl, 1934 tü. Hukuka olan sevgisi, onu yeni bir başarıya ulaştırdı. O yıl, dalet bakanlığının Avrupaya talebe göndermek için açtığı imtihanı ka- zandı. Ailesinden ayrılmak onun için çok zor olacaktı. Fakat meslek sev- gisi, onu bu güçlüğe katlanmaya zor- luyordu. Genç Hukuk mezunu o yıl İsviç- renin Cenevre şehrinde tahsiline de- 9