8 Mayıs 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

8 Mayıs 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

YURTTA OLUP BİTENLER nın 31 numaralı odasında cereyan ediyordu. Saatler Il'i göstermektey- di. And içme merasimi böylece ses- siz bir şekilde sona erdikten sonra, Üyeler birbirlerini otebrik ettiler ve üzerlerine aldıkları sıyla yürüyebilmesi tavsiyelerde bulundular. nasının 8l numaralı odasında cere- yan eden bu merasimin ilgi çekici bir tarafı olduğundan, basın mensup- ları kapıların önünde nöbete geç- mişlerdi. İçerde bulunan kurul yeni seçilen Yüksek Seçim Kuruluydu ve haftanın sonundaki o gün. araların- dan bir başkan seçmek üzere top- lanmış bulunuyorlardı. mâna- karşılıklı Yargıtay bi- binasının bah. Yargıtay n tarafından tarafı basın mensupları lerdi. Daha sonra başkaları da gel- meğe başladılar. Böylece, ifasına gi- rişecekleri mühim vazifenin ilk top- lantısını yapmak üzere seçme hu- kukçular Yargıtay binasında toplan- mış oluyorlardı Seçimlerin Temel Seçmen Kütükleriyle ilgili kanunun haftanın başında (o yürürlüğe girme- siyle başlayan demokrasi oyununun ilk perdesi böyle vekar dolu bir man- zara içinde açılmış oldu. Kanunda, Yüksek Seçim (Kuruluyla il ve ilçe seçim kurullarının süratle teşkili hu- Hükümleri ve susu derpiş edildiğinden, hummalı bir faaliyet bir kaç gün o evvelinden başlamıştı Evvela Yüksek oSeçim Kurulu seçildi, sonra da kurul, kendi arasından bir başkan seçmek üzere lem foto muhabirleriydi, flâşlarını ardarda parlatıyorlar ve üyelerin a- lışkın olmadıkları bir çabuklukla ye- ni pozlar tespit ediyorlardı Saatin 10.05'i gösterdiği üyelerin hemen hepsi, üzeri camlı u- zunca masanın etrafında toplanmış bulunuyordu. Muhabirlere, toplantı başlıyacağı için dışarda beklenilmesi lüzumu hatırlatıldı ve içeriye, zabıt- ları tutacak olan Yargıtay Birinci Dairesinin Başkâtibi Necmettin Ka- raali alındı. Yüksek Seçim Kurulu üyeleri kendi aralarından bir başkan ve başkan yardımcısıyla, yardımcı üyeleri seçmek üzere başbaşa verdik- sırada lerinde, 31 numaralı odanın kapısı üzerindeki uvarlak oduvar saati 10.06'yı (o göstermekteydi. Yüksek Secim Kurulu üyeleri ilk toplantılarında Üç nal ve bir at hazır ablukaya alındı. Binanın ilk ziyaret- koyu renk giy inmiş, etrafları- uhabirlerine politikacılar gibi poz vermeğe lüzum hissetmeden mermer merdivenleri a- gır ağır tırmandılar ve alışık adım- larla 31 numaralı odaya girdiler. Ba- sın mensupları bu odayı önceden keş- fettikleri ve camlı masanın etrafına sıralanmış 1l sandalyanın farkına vardıkları için, geleceklerin adedini kestirmekte güçlük çekmediler. a- atlerin, toplantının başlama saati olarak tespit edilen o 10'u gösterdiği sıralarda ilk beş kişilik grup sökün etti. Bunlar Danıştayın Yüksek Se- çim Kurulunda vazifelendirdiği üye- 8 toplandı. Haftanın sonunda basın mensuplarının heyecan ve tehalükle bekledikleri üyeler Yargıtaydan Re- cai Seçkin, Cemal Köseoğlu. Osman Yeten, Avni Ataışık, Muhittin Tay- lan, Kâzım Aldoğan; Danıştaydan ise İhsan Ecemiş. Adil Dündar, Ka- -uran oOErkmanoğlu, İbrahim Koloğ- lu ve Kemal Berkemdi. Hepsi, mütad saatte, Yargıtay Başkanı Recai Seç- kinin çalışma odası olan, mütevazı döşenmiş 31 numaralı odada toplan- dılar. İlk gelen üye Avni Ataışık ol- duğu için. ev sahipliği (o vazifesini o yaptı. Gelen üyeleri o karşıladı ve yer gösterdi. Tab'i sırada odaya bir takım davetsiz misafirler de dol- muşlardı. Bunlar, merakları müsel- Niyet ve kısmet bir oplantı, aralıksız yarım saat sür- dü. Sabırları tükenen foto muha- birleri, ısrarla içeriye girmek arzu- sunu izhar ediyorlardı. Nihayet bek- lenen an geldi ve 31 numaralı oda- nın kapısı ağır ağır açıldı. e Fırsatı kaçırmayan foto muhabirleri hemen odaya daldılar. Masanın'tam baş kıs- mında Recai Seçkin AM, Bir muhabir, arkadaşın — Benimle bahse girer Recal bey başkan oldu!" dedi. Fakat bir sürpriz de olabilirdi. Muhabirler Oo sabırsızlıkla başkanın kim olduğunu öğrenmek istiyorlardı. Foto muhabirleri flaşlarını çalıştırır- larken yazı muhabirleri de çenelerini misin, AKİS. 8 MAYIS 1961