8 Mayıs 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

8 Mayıs 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

YURTTA OLUP BİTENLER Bütün bunlar, 2141 numaralı ban- liyö treninin dördüncü vagonundan itibaren olan kısmında cereyan eden- lerdi. Facianın vehametini anlamak için, ilk üç vagonun durumuna bak- mak lâzımdı. İkinci vagon, kamanın kılıfına (o yerleşmesi gibi oOtamamen, birincisinin içine girmişti ve böylece ikisi, büyük banliyö tipi lokomotifin j Üçüncü vagon dördüncü ı bir anda canhıraş çığlık- lar kapladı. Pencerelerden ve dana gelen yarıklardan kanlar için- deki gövde, baş, kol ve bacakların dışarıya .sarktığı ve etten külçe hali- rı görülüyordu. İkinci vagonun birin- çisinin içine geçmesi, bilhassa sahan- lıklarda bulunanları ezerek opastır- maya çevirdi. İkinci vagonda bulunan, Feriköy Hürriyet Alev Gençlik Klübü men- suplarından Fevzi Danışman, kaldı- rıldığı Haydarpaşa Numune Hasta- hanesindeki yatağında, mucize kabi- linden kurtuluşunu, korkudan hâlâ titriyerek şöyle anlattı: — Tavan üzerime çöktü. Zifiri bir karanlık içinde kaldım, Öldüm sandım. lum ve bacağım müt- hiş surette sızlıyordu. oYaşadığımı anlayınca enkazın altından sıyrılma- ga çalıştım. Fakat nafile. Allahtan sından ahreti görür gibi oldum." Hürriyet Alev Gençlik Klübü fut- bol takımı, bir kafile halinde Pendik- te yaptığı ve mağlubiyetiyle netice- lenen bir maçtan dönüyordu. Tüyler ürpertici kazanın haberi ulaştığı za- man, Feriköy derin bir acıya gömül- dü. Fakat sonradan, 82 kişilik kafile- den sâdece 18 yaşındaki müvezzi Ali Demircinin öldüğü anlaşıldı. Toslamadan sonra, 2141 numaralı banliyö treninin arka kısmındaki yolcular can havliyle kendilerini va- gonlardan aşağı atmağa başladılar. Kaza mahallindeki odemiryolu 2,5-3 metrelik bir doldurma arazi üze- rinde inşa edilmiş olduğundan, görülmemiş telâştan muvazenesini kaybedip tepetaklak o yuvarlananlar ekseriyetteydiler. Şaşkınlıktan (o kur- tulan yolcular, ilk üç vagondaki ka- zazedelerin yardımına koştular. Ge- ne şaşırmış haldeki, banliyö treninin bindirdiği 17 sayılı Kurtalan posta- sının yolcularının da yetişmeleri ou- zun sürmedi. Yüzlerce insan hurda- haş hale gelmiş vagonların etrafını sarmış tahtaları ve parçalanabilecek diğer yerleri kırarak içeri (o girmek maksadıyla (ocansiperane (gayretler sarfediyordu. Yaralılar kaldırılıyor Kanlı bilanço Dehşet verici bilanço Yokomotiflerden Ke balta, kaz- a ve e bir merdivenin temin edilivermesi kurtarma faali- yetini hızlandırdı. Yolcular yaralı ve ölüleri 25 metre mesafedeki oas- falt Pendik sahil yoluna diziyorlar- dı. 17 sayılı Kurtalan postasının po- lisi de yoldan geçen vasıtaları dur- duruyor, yolcuları indirip yaralı ve- ya ölüleri bindiriyor ve sürücülere bunları en yakın hastahanelere taşı- maları talimatını 'veriyordu? Tesadü- fen asfalt sahil yolundan bir REO zırhlı kamyonu içinde Pendiğe git- mekte olan askeri bir bandonun mensupları, gayrı meskün bir bölge- de bulunan kazazedelerin yardımına dışarıdan ilk koşanlar oldular. Beş dakika kadar sonra da, bir özel oto- mobil içindekilerin Kartal Karako- lunu durumdan haberdar etmesi ü- zerine diğer alâkalılar yetiştiler. Sn önde, 15 dakika içinde gelen Kartal Savcısı Döröz olmak, üzere diğerleri de peyderpey hâdise mahalline var- dılar. Bu arada banliyö katarının lo- komotifinde başlıyan yangın da bas- tırıldı. Enkaz altından çıkarılan ce- sedlerin çoğu tanınamıyacak vazi- ziyetteydiler. Emniyet (o Müdürlüğü- nün Çevik Kuvvet ve Trafik Ekip- leri, itfaiye, bindirilmiş istihkam er- leri ve takviyeli ilk yardım grupları hep yığılarak hummalı bir faaliyete koyuldular. Cevizli ile Haydarpaşa arasındaki şose trafiğe kapatılarak sâdece yaralı ve ölü taşıyan vasıta- ların geçişine müsaade edildi. Müte- madiyen yaralı ve ölü taşıyan ambü- lansların kulak tırmalayıcı ile sokaklara fırlıyan civar ler sakinleri ve hattâ Kadıköy ve Bostancıda oturan yalanlarım o ari- yan veya meraklı yüzlerce kişi facia yerine koşuşmuş orayı bir ana-baba gününe çevirmişti. Ölü ve yaralıla- ların Haydarpaşa Hastahanesine ve Süreyyapaşa İşçi Sigortaları Sana- ryumuna sevki, saat tam 23'e ka- dar devam etti. AKİS, 8 MAYIS 1961