May 8, 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

May 8, 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

AKİS Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 6, Cilt: XXI, Sayı: 358 Yazı İşleri e Sokak in Kat 3 Daire 7 : 11 89 92 P. K. 582 - Ankara * İdare : Denizciler Caddesi 23/B Rüzgârh Matbaa Tel: 11 52 21 * Başyazar Metin Toker AKİS (Neşriyat Ltd. Şirketi adına imtiyaz sahibi ve Müessese Müdürü Mübin TOKER * Yazı İşlerini fiilen idare eden Mesul Yazıişleri Müdürü Kurtul ALTUĞ Karikatür : TURHAN Fotoğraf: Hüseyin EZER Associated Press Türk Haberler Ajansı * Klişe : Güneş Matbaacılık T. A. O. Klişe Atölyesi * Bu mecmua Basın Ahlâk yasa- sına uymayı taahhüt etmiştir. bone şartları ? 10.00 lira 3 aylık (12 nüsha) : 6 aylık (25 nüsha) :20.00lira 1 senelik (52 nüsha) :40.00lira Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer : Güneş Matbaacılık T.A.Ş. FİYATI: 1 LİRA Basıldığı tarih : 7.5.1961 Kapak resmimiz Recai Seçkin Seçim işareti Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, Elinizde tuttuğunuz sayının ha- zırlanmasına başlandığında, pek karanlık bir hafta ufukta gö- rünmekteydi. Daha Ok tünlerden İtibaren felâketler felaketleri, fa- cialar faciaları kovaladı. Bir tren kazasını, bir büyült yangın takip etti. Sonra başka bir tren kazası güç atlatıldı. Bu esnada yeni bir yangın, koca bir ailenin tamamı- nın diri diri yanmasına yol açtı. Bunlar, bahara rağmen ruhlarda mevcut kasaveti büsbütün arttır- dı. Haftanın hususiyeti âdeta, bu karamsarlık oldu. AKİS'in kurmay heyeti kapak kompozisyonunu kararlaştırmak üzere bir araya geldiğinde, ister is- temez -tabii, daha ziyade istemeye istemeye- bu nokta üzerinde durdu. Haftanın başından itibaren gazete - lerin manşetleri, bir nevi "felâket habercisi" halini almıştı. Herkes ölülerden, ateşten, alevlerden bahsediyordu. OAKİS'in kapağı- AKİS'in değişen kapağı na bunlara hasretmek, şüphe- siz cazip bir iş değildi. Ka- ramsarlığı büsbütün arttırma- nın mânası yoktu. Ama, madem ki bu, "Haftanın Hâdisesi" idi.. O hal- de, haftalık bir mecmua olarak AKİS kendi temennilerine değil, hafta- nın hâdisesine uyacaktı. Kapak kompozisyonu hususunda mecmuanın ressamına bu ışık altında talimat verildi. Ressamımız, kendisine has sü- ratli çalışma metoduyla göz alıcı, manalı Ur kompozisyon hazırladı ve kapak, klişesi yapılmak üzere klişehaneye verildi. Mecmuanın içinde de, başlıca konu olarak "Facialar" incelenecekti. İşte bu sıradadır ki iyi haberler birbiri peşine geldi ve bir anda milletin nabzı başka türlü atmaya başladı. unların en mühimi Seçim Kanununun yürürlüğe girmesi üzerine seçmen kütükleri için çalışmala - ra başlanması ve Yüksek Seçim Kurulunun teşekkülü oldu. Yüksek Se - çim Kurulu kendi arasında toplanıp, haftanın sonuna doğru başkanını seçince AKİS'in kurmayına ve ressamına yeni bir iş düştü. Ruhlarda iyimserlik karamsarlığın yerini aklığına göre AKİS'in kapağı da elbet- te bu yeni ruh haletini aksettirecekti. Haftanın Adamı belirmişti: Yük- sek Seçim Kurulu Başkanı Recai Seçkin. Haftanın Hâdiseside ortaday- dı: Ferde açılıyordu. Mecmuanın ressamı n derece sıkışık durumda kalmış olmasına rağmen yeni kapağı gene renkli olarak hazırladı. Eski kapağı rafa kaldırmaktan başka çare kalmamıştı. Ama bunu, o kadar büyük bir hazla yaptık ki. Elinizde tuttuğunuz sayı karıştırıldığında, mutlaka bir canlılık his- sedilecektir. Bunun sebebi, haftanın ortasından bu yana böyle bir canlı- bğın bütün vatan sathına dalga dalga yayılmış olmasıdır. Yüksek Seçim Kurulunun teşkilini, Anayasa tasarısının Temsilciler Meclisi tarafından hazırlanarak Milli Birlik Komitesine verilmesi takip etti. M.B.K. bu ko- nuda zaten devam etmekte olan çalışmalarım hemen süratlendirdi ve görüşlerini en kısa zamanda tesbit kararını verdi. Yassı adada 1 numa- ralı dosyanın 11 Mayıs günü ele alınacağının ilânı bu hâdiselerin üzerine geldi ve huzur tohumcuklarının büsbütün açılmasına vesile teşkil etti. Bunlar, memleketin havasını bir anda değiştirdi. Sadece içinde bulundu- ğumuz kaftanın başındaki kötü haberlerin değil, bir süredir en ziyade kararsızlık ve tereddütlerden doğan ruh sıkıntısının da tesirleri ortadan kalktı. Bitirdiğimiz haftanın başından bu yana millet, canlı şekilde seçim - lere hazırlanmaktadır. Elinizde tuttuğunuz sayı, işte böyle bir hava için- de çıkarıldı. Saygılarımızla AKİS