8 Mayıs 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

8 Mayıs 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

SPOR Toto Çeyrek milyon “(ner Faruk Tandoğan -Üsküdar Hakimiyeti Milliye ocaddesi-No: 4- İstanbul. Dâvayı kazandık - Nuri Tandoğan Cuma günü saat 12.10 da e bu-telgrafla Nuri Tandoğan, küçük kardeşi Ömer Faruk Tandogana çey- rek milyonun müjdesini vermekte- dir. . Ömer Faruk Tandoğan, bundan bu- süre önce Spor-Totoda onüç ma- çı bilen, fakat yaşını yazmadığı için 268 bin 774 lirayı alamayan şahıstır. Toto kuponuna 35 rakamını yazmayı unuttuğundan Spor-Toto hükümle- lerine göre ikramiyesi ödenmeyen Ömer Faruk Tandoğan, hakkını aramak zorunda mesi hakimi Celâl Çalgüner, açıkladı. Kararda, toto na oynıyanların reşit.olup olmadığı- nın belli olması için yaşın yazılması gerektiği, Ömer Faruk Tandoganın ise 35 yaşında olduğu ' bildiriliyor, bu şekilde bir unutkanlığın 268 bin 774 liranın alınmasına mâni olamı- yacağı ifade ediliyordu. Celâl Çalgü- nerin kararı açıklamasıyla, ' Ömer Faruk Tandoganın iki avukatının, heyecanları kayboldu ve yüzlerinde sonsuz sevinç" parıltıları belirdi. Fa- i Ü Fapuk Tandoğanın duruşmayı takip yakınlarıydı. Ağabeyi Nuri Tando. gan, kardeşine çeyrek milyonun müj- desini verebilmek amacıyla dım Adliye binasından ayrıldı ve yukarıdaki telgrafı çekti.. Sevinç- liydi ve bu sevinçi. İstanbulda inşaat ustalığı yapan kardeşinin de biran önce duymasını arzuluyordu. koşara- Tesisler Spor ve politika 17 yılı Ekim ayının ilk günlerin- deydi. Partiler 27 Ekimde yapı- lacak seçim için propoganda faali- yetine girişmişlerdi. D. P. idarecileri, seçim arefesinde sporla ilgili otoplu- luğu da tesir altına alabilmek, için yeni bir propaganda vasıtası buldu- lar. Ankara 19 Mayıs stadı açılacak- tı. Stad, henüz tamamlanmamış ol- masına rağmen, seçimlerden iki haf- ta önce, bir Fenerbahçe-Ankaragücü maçı ile açıldı. Bu açılışta propa- gandacılar 19 Mayıs stadının €0 bin kişi alacağım da ilân ettiler ve sta- dın adı "60 binlik" kaldı. 60 binlik ,19 Mayıs stadı, Ankara- nın ihtiyacına kafi gelmedi. Hemen her büyük maçta kapıların önü, sta- da giremeyen binlerce spor meraklısı ile doldu. Son olarak çarşamba ge- cesi (Oyapılan o Fenerbahçe-Beşiktaş maçında meraklılar, saatlerce önce- den stada gelmelerine rağmen, ma- çı seyredemediler. Hattâ bunların için de biletli olanlar da vardı. gösteriyordu' ki, Ankaraya (büyük bir stad lâzımdı. Meselâ 60 bin kişi- lik'bir stad, Ankaramn ihtiyacını karşılıyabilirdi. Ama gerçekten o 60 binlik" bir stad!.. Çünkü propaganda- cıların 60 bin kişilik olarak ilân et- tikleri stadın en fazla alacağı seyir- ci miktarı 35 bindi. İlgililer Fener- bahçe-Beşiktaş maçında bunu dik- kate alarak 31 bin 700 bilet satışa . Bu yüzden stad tıklım tıklım doldu, kapılardan girilmesi imkânsız laştı ve bileti olanlar dahi giremedi- ler. Gerçek beliriyordu, Ankara ile İstanbula daha büyük stadların ya- pılması lâzımdı. Her. büyük maçta aynı olaylarla karşılaşılacaktı. o An- kara Bölge Müdürü Cemal Saltık şimdiden 14 Mayıs gününü düşünü- yordu. 14 Mayısta Ankarada yapı- lacak oTürkiye-Romanya (maçında bu .durum nasıl önlenebilirdi? Bilet alamıyanlar kapılara dayanacaklar, zorlayacaklar ve kıracaklardı. Son zamanların modası şikâyet müessesesi, oFenerbahçe - Beşiktaş maçından sonra da devam etti. Ma- çı seyredemeyen kimseler, derhal so- luğu şikâyet mercilerinde aldılar. Bölge Müdürünü ve diğer ilgilileri Mili Birlik Komitesine kadar şi yet ettiler. Dâva bile açanlar oldu. Stadın alacağı seyirci şünülmüş, ona göre bilet satılmıştı. Emniyet tedbirleri için de bütün makamlara başvurulmuştu. 35 bin kişilik stada 50-60 bin kişiyi sığdıra- bilmek nasıl mümkün olabilirdi?: Mümkün olamazdı ama, şikâyet müessesesi meraklılarına bir (o suçlu lâzımdı 19 Mayıs Stadyumunun umumi görünüşü Pazara uymayan evdeki hesabın sonu AKİS, 8 MAYIS 1961