26 Mart 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

26 Mart 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

Ragıp Gümüşpala Mavi o boncukcu yarattığını Cumhurbaşkanı bile söy- lemişti P. Liderinin sözleri küçük salo- nu dolduranlar arasında mırıltılara sebep oldu. Ama mırıltılar fazla yük- selmedi. İL Başkanlarının o günkü toplan- tısı uzun sürmedi, ÖğLeden sonra üç saat kadar çalışıldı. Bu arada bazı İl Başkanları söz alarak, tamamen başka yönden hareketle konuşmalar yaptılar. Bütün günah C.H. P. A. P. içindeki karışıklıklara C. H. nin tahrikleri sebebiyet veriyordu. A kıllarını başlarına almaları ve tuza- ğa düşmemeleri gerekirdi. Bu yüz- den ihraç edilen bazı milletvekilleri- ir mah- . Apaydının ve Turgutun yeniden alınmasına, herhal- de Silahlı Kuvvetler bir şey demez- lerdi. İkinci gün ve güçlükler A. P. İl Başkanlarının ikinci ogün * toplantısı gene aynı salonda de- AKİS, 26 MART 1962 vam etti. Bu defa hava ziyadesiyle elektrikli, ziyadesiyle gergindi. rar verilecek, bir neticeye ulaşılacak- Bir kaç dakika sonra, A.P. li ida- reciler havanın pek istedikleri gibi olmadığını anladılar. İl (Başkanları bir gün evvelki konuşmalarına rağ- men tatmin olmamışlardı. Çatlak ses- ler yükseliyor, e yeniden ele alınması keyfiyeti ileri sürülüyordu. Genel İdare Kurulu üyeleri duruma hakim olmak için bir deneme daha . Bu defa konuşacak olan ih- raç edilenlerden birinin öz kardeşiy- n - Yayın Bakanı Kâmuran Evliyaoğlu kendisine has trajik tavır- larla 22 Şubat olaylarım anlatmaya ve durumun vehametini izaha başladı- ğında denilebilir ki politika hayatı- nın en canlı konuşmasını yapıyordu. Evliyaoğlu sanki o günü yaşıyormuş gibi hareketleri, sesinin tonuyla sa- londakileri tesiri altına aldı. İ kanları, konuşan Bakana birden kendilerini elleri Stenli o bir manganın ortasında sandılar Evliyaoğlu, 22 Şubatta nasıl kork- tuğunu, başlarından neler geçtiğini, hayata nasıl pamuk ipliğiyle bağlı bulunduklarını birer birer anlattı. A. P. li Bakan bir hayli yorulmuş, terlemisti. Bu arada kapıdan içeri İç İşleri Bakanı Ahmet Topaloğlu gir- miş, birkaç dakika Evliyaoğlunu din- ledikten sonra salonu terketmişti. Konuşmasının sonunda Bakan bir de hissi jest yaptı. Kardeşi Gökhan Evliyaoğlunun Yeni İstanbulda çıkan bazı makalelerini gösterip boynunu büktü ve: Şimdi insaf ediniz, bunlar ya- zılacak şeyler mi" dedi. Sonuç İl Başkanlarının havası, 22 Şubat o laylarını yaşamış bir ağızdan din- leyince değişti. Boyunları hafifçe bü- küldü. Hatta bazı sıralardan iç çek- meler bile oldu. Genel İdare Kurulu bir tebliğ yayınlama fikrini ortaya attı. Temsilciler kabul ettiler ve 5 ki şilik bir heyet bunu kaleme aldı. Talihsizlik A. P. liderini burada da yakaladı. 5 maddelik tebliğin ilk maddesi her zaman olduğu gibi "tesa kelimeleriyle bezenmişti. Teb- liğde Orduya şükran da ihmal edil- miyordu. Gelgelelim son maddedeki küçük bir yanlışlık (oGümüşpalanın başını derde soktu. İhraç edilenlerin, durumunun Genel İdare Kurulunca bir kere daha gözden geçirilmesi bir taviz olarak İl Başkanlarına vadedil- . Ancak tebliğde Genel İdare Ku- li müfritler bunu erhal, YURTTA OLUP BİTENLER "Büyük Kongre" olarak yorumladı- lar. Kıyamet buradan koptu ve yeni münakaşalara yol açtı. Ancak Lider Gümüşpala durumu İl Başkanların- dan çoğunluğuna ertesi gün izah etti. Şimdi Genel İdare Kurulunun ye- ni bir karara varması beklenmekte- dir. Bu kararın İhraç edilenler lehine olacağı sanılmaktadır. İ Kurulunun toplantısı rında olacaktır. Genel Nisan İdare başla-