26 Mart 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

26 Mart 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

AKI S Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 8, Cilt : XXIII, Sayı : 404 Yazı İşleri : Rüzgarlı Sokak No: 15 Tel:1189 92 P. K. 562 Ankara İdare : Sokak No: 15 üzgarlı Matbaa Tel: 10 61 96 Rüzgarlı Başyazar Metin Toker AKİS Neşriyat o Lid. imtiyaz sahibi ve Müessese Mübir TOKER Şirketi o adına Müdürü Yazı İşlerini fiilen idare eden esul (o Yazıişleri o Müdürü Kurtul ALTUĞ Karikatür TURHAN Fotoğraf : Hüseyin EZER Associated Press Türk Haberler Ajansı Klişe : Doğan Klişe Bu mecmua Basın Ahlak yasa sına uymayı taahhüt etmiştir Abone şartları : 3 aylık (12 nüsha) : 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) : 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân şartları: Santimi : 20 lira 3 renkli arka kapak : 1.500 TI. İlân işleri: Telefon : 106196 Dizildiği oo yer: Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer : Milli Eğitim Basımevi FİYATI : 1 LİRA Basıldığı tarih : 25-3-1962 Kapak Resmimiz Turizm Meselesi Altın yumurtlayan tavuk K endi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları Geçenlerde bir gün, bir sir hava a genel müdürü Baş- bakan İsmet İnönüyü ziyar etti ve bir nokta, üzerine dikkatini çekti. Söylediği şudur: ali ik bileeler Doğuya doğru gel- mektedir. 1950 civarında büyük akın İspanya ve Fransaya olurken, ya- vaş yavaş Almanya, Avusturya, İtalya hududun içine girmiştir. Son se- nelerde, zincirin yeni halkası, Yunanistan olarak teşekkül etmiştir. Ame- rikalı ve Avrupalı turistler için şimdi Yugoslavya ve Yunanistana in- mek tabii yol haline gelmiştir. Ancak bugünlerde, zincir Doğuya doğru bir adını daha atmak istidadındadır. Dikkat edilmezse turistik bölge Yu- nanistandan Türkiyeye değil Lübnana geçecektir! Turizm, bizde lafı en çok edilen konulardan biri, belki de birincisi- dir. Bol kimse, Milli Piyango sayesinde zengin olmayı hayal eden züğürt gibi çeşitli plânlar yapmaktadır. Herkesin aklından, memleket dertleri üzerine ne vakit eğilinse şu fikir geçmektedir: "Boşuna sıkıntı çekiyo- ruz. Dök parayı turizme, aç bir kaç büyük yol, kur otelleri de.. Bak gör, ne turist gelecektir, ne turist.. Yahu, bu vatan cennet be! Nerede bula- cak turist bu kadar güzelliği? Mübarek, memleket değil, sanki tarih ki- tabı. Aç sayfaları, oku da oku. Ama ne var, bilmiyoruz bu işin propa- gandasını kardeşim! Bak, eloğlu nasıl adam cezibediyor.." Aslına bakılırsa, bu halk telâkkisinde bir doğru taraf da yok değil- dir ve turizm sahiden, altın yumurtlayan bir tavuktur. Ancak, tabii ta- m ve yumurtacılıktan anlayanlar için! halde, turizm bakımından böyle kritik bir yıl olan 1962 için bizim hazırlıklarımız, resmi ve özel sektörün düşünceleri nelerdir, istatistikler ne demektedir, durum nasıldır? İşte, bu sayısında AKİS, dikkatli ve ti- tiz bir incelemenin sonucu olarak bu suallerin cevabını veriyor. TURİZM geniş, en eğlenceli tafsilatını okuyacağınız "sen - ben kavgaları" de- vam ederken millet bir suredir daha ciddi meseleleri öğrenmenin arzusu içindedir. Zira o kısır politikadan, politikacılar bilinmez ama, umumi efkâra gerçekten gına gelmiştir. Nitekim bu husus, gene YURTTA OLUP BİTENLER, kısmımızda bulacağınız "Millet" başlıklı yazıda da açıkça belirtilmiştir. giz bu satırları okurken bir AKİS temsilcisi, başyazarımız Metin Toker Yunanistanda bulunacaktır. Şartları bizim şartlarımızın hemen ay- nı olan, üstelik kendisine çok pahalıya malolmuş bir harpten yakasını sıyıramamış bulunan bu komşu milletin son altı sene içinde kaydettiği harikulade kalkınma ve gelişme ibretle ele alınacak bir misal teşkil et- mektedir. Metin Toker bu başarının bütün hikâyesini, en ince teferruatı- na kadar tesbit edecek ve sizlere bir tek yazı içinde anlatacaklar. Baş- yazarımız Atinada, bu mucizenin 1 numaralı yaratıcısı Başbakan Ka- ramanlis tarafından kabul edilecek, onun bütün yakın mesai arkadaş- larıyla görüşecek, Yunanistanın hikâyesini onların ağzından dinleyecek görülecek bütün yerleri görecektir. Metin Toker ayrıca, Yunan Dış İşle- ri Bakanı Averof ile son derece önemli bir mülakat yapacaktır. İki memleket arasında yeni bir işbirliğinin doğmak üzere olduğu bugünü de bu mülakat şüphesiz derin yankılar yaratacaktır. Metin Tokerin kaleminden Yunan Kalkınmasının sırrını öğrenmek, şu anda bizde cereyan eden tartışmalara da kıymetli bir ışık getirecek- tir. AKİS, bu istikametteki çalışmalarına yakında yepyeni bir hız ve renk verecektir. Saygılarımızla