26 Mart 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

26 Mart 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

CEMİYET Veni Dışişleri pak Feridun Cemal Er kini övüyor — Zamanında İstifa etmesini bi- lecek adam" diye. Toplum, biri ialelmidi hüküm ve- rirken, kendini nasıl da ele veriyor... Çok defa "çalmaz, hırsızlığı yoktur" diye adam övüldüğü duyulur. Şimdi de bu çıktı: "Zamanında istifa etmesini bilecek adam"!.. Osman Bölükbaşı bir gün bir köye gitmiş... Tavuk getirmişler, bul- gur pilâvı getirmişler. Tavuğu Önü- ne çekmiş. Bulgur pilâvını arkadaş larına bırakmış. Aksini yapacak değil. di ya... Allah Allah!.. Şu son zamanlarda istifa taktikleri iyi netice vermiyor. arper, bir denemede kendisini vekalet ( dışı buldu. Ekrem Alican bir denemede az kalsın kendisini parti dışı bulacaktı. Neyse, "geri alma" müessesesi var a... Şükür o işitiyordu da, gene eşik- ten içeri atladı Sonra... Liderlerin bilmesi lazım- dır ki, teşkilât "müfritleri" tutar Bu, böyle olagelmiştir. Liderlerin bil- meleri gereken bir şey daha var: Faz- la Mazi âşık usandırır! o Usandırmaz- mı Du leri mensupları arasında ko nuşm "— Vadlahi bilseydim A giderdim,,, Yok dım b gittiğini yapar- Eda, Kaıramanlık edası... Hem dolu dolu!.. Neymiş bu kahramanlık?... Se- lim Sarperi o-vekillikten ayrıldıkta: sonra- uğurlamak... Ece, büyük bir medeni cesaret ister, doğrusul!.. Ya- zık ki, ayrılış günü ve ğa, igin da kimseciklerin fikri yokm Bir eski Bakanı, usun zaman bir müessesenin başında bulunmuş olan bir adamı uğurlamak çok tabii, değil En kalabalık "maiyet"li Bakan Cavit Oral... Maiyet, Süreyya Pav- yonundayken bir misli artıyor... Son zamanlarda dünyadan en elini eteğini çekmişi ise, Turhan Feyzioğlu... Eğ- lence yerlerini en iyi bileni de, Nihad Su! n gün gazetecilerle konuşu- yordu. Gazetecilere galiba bir müzik- li yemek vadetmişti. Eğlence yeri tâ- yin edilecekti ” —Neresini istersiniz?" diye sor- du... Gazeteciler manalı manalı: — Siz daha iyi bilrsiniz" dedi- AKİS, 26 MART 1962 Nihad Su kızara kızara : "— Yapmayın çocuklar, yın" diye inledi. yapma- mer gesi Asım Ruacan, şimdi, evvel çıkmış bir gazete Koleksinomlu bulmuş, işini gücünü bı- rakmış, onun üstüne eğiliyor "— Aman ne enteresan haberler, ne enteresan haberler!" deyip duru- or. Herhalde o zaman enteresan ha- berler vermeyi gemleyen Oo herhangi bir "tertibat" yoktu ortalarda... Yalnız, o kadar eğili kalmasın yüz sene evvel olan bitenin üstünde. Doğrulsun da giysin cübbes ve üz sene sonra yazdıkları ' enteresan haberlerden ötürü" sora dara girecek arkadaşlarına yardıma hazırlansın * Zamanı geldi çünkü!.. * Hami Tezkanı Yeni İstanbul men- supları yeni bir isimle A lar: "Türk Kennedy'si" ünya bakımdan alışferiştii auiundan acaba Keımedy'yi de kendi o yaranı Amerikan Hami Tezkam" diye mi ağırlıyor?.. Şimdi Ankarada, en gözde konu Ba- sın Balosu. Bütün sosyetede onun hazırlıkları sürüp gidiyor ve tabii çok da laf ediliyor. Bir defa Balo, baş- kentin en seçkin ve bu işleri en iyi bilen hanımlarından müteşekkil bir Komite tarafından hazırlandı. Bu Ko- miteye, yabancı sefirelerden teşekkül eden bir ikinci Komite; yardımcı ol- du. Ankaradan iki büyük dans or- kestrası ve Sihirli Kemanlar, İstan- buldan show için gelecek Erol Büyük- burç ile Metin Ersoy, hediyeleri ara- tanınmış terzilerin fasonları (o uçak biletleri, vapur biletleri, tuvaletler bulunan bir piyango. Ama en büyük alâkayı, başkentteki yabancı elçilik- lerin büyük bir nezaket ve cömertlik- le verdikleri en kıymetli hediyelerin, kadın eşyalarının, içkilerin satılaca- $ı butikler çekecek. Bir elçiliğin ver- diği saatler, bir başka elçiliğin şam- panyaları ve nefis kadın mayoları, diğer bir elçiliğin oviskileri, ohemen bütün öteki elçiliklerden gelen par- fümler, kumaşlar, sariler, işlemeler, porselen takımlar, cam işleri hep bu butikte satılacak, Bir çok elçilik, ken- di başına butikler yapıyor. Endonez- ya ve Hindistan, Fransa, Pakistan, bunların arasında. Bütün elçilikler, tartip edilecek Basın Kıyafet Defile- sine, kendi memleketlerine ait gaze- telerden yapılmış orijinal kostümler giyinmiş genç mankenlerle katılacak- seçeceği Kraliçeye, Gazetecilerinin hediyesi, O bizzat verilecek. Baloda, ve hemen bütün Bakanlar eşleriyle bulunacaklar. Balonun bu seneki bir hususiyeti şu: Gazeteciler, misafirlerini evvelâ temsiline davet ediyorlar. Cumhurbaşkanı ve Başbakanın sey- retmeyi vaad ettikleri bale, saat 20.30'da başlayacak. Balo, onu takiben açılacak. Gece yarısına yakın da, Klüp 47 tarafından hazırlanmış supe erilecek. Her halde, başkentin sıkıcı ve bu- nalmış havasım değiştirecek, yürek- lere iyimserlik akıtacak, şevk ve ça- lışma gücü verecek, kısaca o hayatı sevdirecek bir Şahane Gece.