26 Mart 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

26 Mart 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

KADIN Güzellik Yeni nazariyeler Kafasında güzellik okaygusundan başka kaygu taşımayan kadın, bugün hiçbir toplulukta beklediği il- giyi bulamamaktadır. Fakat bu ger- çek, kafası işleyen bir kadının, dış görünüşünü ihmal edebileceği mâna- sına gelmemelidir." Bu sözleri söyleyen kadın, Ameri- kanın meşhur "manken yaratıcısı" Eileen Ford'tur. Eileen Ford bir man- kenin kızıdır ve kendisi de mankenlik yapmıştır. Bugün işi, güzel oldukları- nı bilmiyen genç kışlara güzel olma- yı öğretmek ve onları kusursuz birer manken olarak yetiştirmektir. Eileen Ford, insanın, bugün evini, bahçesini, sokaklarını güzelleştirdiği bir devir- de kendi kendisini ihmal etmesine a- kıl erdiremediğini söylemektedir. Gü- selliğin yüzdeyüz doğuştan elde edi- len birşey olduğu nazariyesi obugün çoktan ölmüştür. "Güzellik imal edi- len birşeydir." Küçük gözler, inanıl- mayacak şekilde büyük gösterilebilir. Her saç, parlaklık kazanabilir. Cilt. bakımla güzel olabilir. Vücut, rejimle en cazip şeklini alır. Tavır ve hareket, insanın hayatını değiştirecek okadar önem kazanabilir. güzelleştiren kadın, onun güçlü üklerini çevresini, am daha kolaylık” la mesut e Bunlar çoktandır söylenen sözler- dir, Eileen Ford'un özelliği, bu gözle- ri, yarattığı mankenlerle doğrulamış olması ve güzellik kaidelerine yepye- ni metodlar, kolay ve pratik metodlar getirmiş olmasıdır. Onun makyaj trükleri kadar üzerinde durduğu bir- şey de "bakım"dır. Çünkü güzelliğin ve çekiciliğin ilk şartı temizlik ve sıhhattir Otuz günde güzel bir cilt! güzelliğin I numaralı faktörü cilt- tir. Mankenler güzellik kürüne cilt bakımı ile başlarlar. Fileen Ford, ö- zel surette cilt doktoru isteyen özel dair he günde bir cilde kavuşacağına bahse girişmektedir. İlk şart bol uy- ku, bol hareket, makul bir yemek re- Jimi ve bol sudur. Suyu hem bol bol içmek lazımdır, hem de onu yüze sür- mekten korkmamak gerekir. Evet, Eileen Ford suyun cildi bozduğu na- zariyesini de reddetmektedir. Eğer bahis konusu olan şey kireçli su ise, bunu filtre ile süzmek, temizlemek hiç te zor bir iş değildir. Bu temel ksidelerden sonra yapılacak şey, her akşam yüzü, en ufak bir makyaj izi bırakmıyacak kadar, iyi temizlemek- tir. İlk önce bir temizleyici krem kul- lanılır, sonra yüz on dakika süre ila sıcak bir havlu ile ısıtılır veya beş dakika buhar banyosuna tutulur. Bu- nun için bir tasa kaynar su koyup, bir havlu ile başı iyice örterek, yü- zü buhara tutmak gerekir. Buhar işi biter bitmez sıkıştırıcı bir tuvalet su- yu veya bir tonikle, açılan mesama- tın kapanmasına yardım edilir.. Bu iş te bitince, yağlı iyi cins bir sabunla eğer sabun cildinizi tahriş ediyorsa, bir güzellik sütü ile, yüze masaj ya- pılır. Bunun için sabunu veya sütü, parmaklarınızda köpürterek alın ve çeneden başlıyarak, daima yukarıya, alın kısmına doğru ve daireler çizerek, bütün yüzünüze sürün. Bundan sonra da yüzünüzü, en aşağı yirmi defa, korkmadan, ılık su ile çalkalayın ve aynı zamanda da el darbeleriyle, kan deveranının kolaylaşmasını sağlayın. Artık kurulanmak üzere havlunuzu alabilirsiniz. Yalnız, yüzünüzü Kuru ciltliler, geceleri hali surette bir besleyici, yağlı krem , bun sabaha kadar yüzlerinde “Saklıyabilir. ler. Sabahleyin yüzünüzü gene aynı şekilde, parmaklarınızla masaj yapa- rak yıkayıp temizleyin ve kan deve- ranını temin edin. Makyaja başlama- dan cilde "fon dö ten" olarak, iyi bir krem sürmek şarttır. Bu hafif, çok hafif bir tabaka halinde olmalıdır. Ö- nem verilecek bir nokta da, her sa- bah muhakkak makyaj yapmak ade- tini edinmektir. Bu, ruh üzerinde müs- pet bir etkisi olduğu gibi, aynı za- manda cilde de faydalıdır. İyi bir makyaj, altta krem tabakası olmak şartile, cilde hiçbir zaman zararlı de- ğildir. Aksine, onu tozdan topraktan, dış tesirlerden koruyan en mükemmel bir kalkandır. Makyaj, ancak böyle bir bakımdan sonra, kadına birşeyler kazandırır, yoksa bakımsız ciltte, makyaj kendi kendini kusar. Eileen Ford, iyi bir makyajla yüzdeki kusur- ları düzeltmenin, kırışları yok edip, büyük bir burnu küçük veya uzun bir yüzü daha yuvarlak göstermenin hiç te çetin bir iş olmadığını söyle- mektedir. AKİS, 26 MART 1962