18 Haziran 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

18 Haziran 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

RADYO Ankara Çabalama kaptan! Türkiye Radyoları içinde, her çeşit tenkitten bir türlü kurtulamayan tek radyo, muhakkak ki Ankara Radyosudur. Bu radyo, yıllardan be- ri ihmal edilen bir kuruluştur. Bir defa personeli, en aşağı 15 yıl önce disiplin ve sistemi bir kenara bıra- karak, her geçen gün daha da ar- tan bir karışıklık içinde (o çalışmaya başlamıştır. Yedek parça yokluğu ve plânsız programsız açılan yeni - İl Radyoları ise, Ankara Radyosunu devamlı surette meşgul etmektedir. Basın - Yayın ve Turizm Genel Mü- dürlüğü, diğer yüksek makamlar ve yetkili yetkisiz birçok kimse yıllar- ca Ankara Radyosunun işine burnu- nu sokmuş ve durumun daha da ka- YAHYA KEMAL BEYATLI Kendi Ağzından Fikirleri ve Sanat Görüşleri Yazan : Adile Ayda Doçent Adile Ayda'nın bü- yük Şairimiz merhum Yahya Kemal Beyatlı ile yapmış oldu- gu (görüşmeleri ihtiva eden, Beyatlı - Ken- Fikirleri ve Sanat kıymetli o eser, ana Yayınları o arasın- da neşredilmiştik. ahya Kemal'in bugüne ka- dar bilinmeyen o hususiyetlerini ve edebi şahsiyetini ortaya ko- yan ve beş renkli zarif bir ka- pak içerisinde yayınlanan ve ta- nesi 3 lira olan bu güzel eseri tavsiye ederiz. Ajans Türk Ya- yınları - Ankara ŞİİRİMİZDE ANLAMSIZLAR Yazan : Necdet Evliyagil Arkadaşımız o Necdet gilin yazdığı ve şiirimizin Evliya- bu- tükenerek yapılmıştır. — Ajans ları arasında neşredilen ve ta- nesi 3 lira olan bu güzel ese- ri tavsiye ederiz, Ee Türk Yayınları - Ank AKİS — 355 rışmasına sebep olmuştur. Gerek teknik yetersizlikler ve gerekse prog- ram personelinin yetiştirilmemesi, işlerin yetkililer tarafından yürütül- mesini önlemiştir. Bu karışıklık için- de işbaşına geçen her müdürün ken- dine göre bir tutumu olmuş ve An- kara Radyosu, bir türlü emin sulara giremiyen bir gemiye dönmüştür. aksaklıklar ve sürüp Bu alışkanlıklar, bu düzensizlikler kımından yararlanılabilirdi. o Bazıları ise, genç adamın işinde çok yumu- şak olduğunu, bu kadar yumuşak birinin Ankara Radyosu gibi karma- karışık bir kuruluşta başarıya ulaş- masının mümkün olamıyacağını id- dia ediyorlardı. Başkent Radyosunda birdenbire ortaya çıkan ikinci şahıs ise, radyocu- lukla hiç ilgisi olmayan, fakat Türk tiyatro yazarları arasında ismi Ön plânda yer alan biriydi. Yine birçok- larına göre, bir tiyatro yazarından radyocu yetişmesi imkânsızdı. Bu iki kişinin Ankara Radyosun- da beraber çalışmaya başlamasıyla, yumuşak olduğu söylenen ve radyo- nun müdürlük koltuğunda oturan genç adamın herkesi yanılttığı rüldü.. Çünkü genç adam hiç te tah- min edildiği gibi yumuşak hareket etmiyordu. Görevine başlar başlamaz farkettiği ohataların sorumlularını sorguya çekmeye, onlara ceza verme- ye ve en önemlisi de bu hataların ya- pılmasının araştırarak radyonun tamamla- maya çalışıyordu. Fakat Ankara Rad- yosunun yeni müdürünün de yanıldığı noktalar vardı. Müdür bir takım alış- kanlıkların, kıskançlıkların ve düşün- cesizliklerin kolay kolay ortadan sili- nemiyeceğini hesaba katmamıştı. Bu durum. Ankara Radyosunda yeni ic- raatın başladığı ilk günlerde o çeşit- li yayın hatalarının, yayına tesir e- den ihmallerin, bile bile göz yumulan aksaklıkların meydana gelmesine yol açtı. Gide gide... "Radyocu olmadığı için kendisinden pek birşey beklenmeyen genç pi- yes yazarı ise görgüsü, içgüdüsü ve Mahmut Tâli Öngören Dümende cesaretiyle Ankara Radyosundakileri sikleri görerek çalışmaları (o başkent radyosunda ilerisi için ümit verecek bir devrin açılmasını sağlamış bulun- maktadır. Bu çalışma devresi ne Za- man sonuçlanacak, dinleyici, Ankara Radyosunda bugün atılan adımların programlara tesir ettiğini ne zaman görecek ve radyosunu zevkle dinleye- bilecektir? Bu sorunun cevabını şim- diden kestirmek oldukça güçtür. Bu- run Ankara Radyosunda dışardan farkedilmeyecek Oo çalışmalar (o yapıl- maktadır. Ancak, herşeyden önce radyo içinde bir disiplin ve düzen kurmak gerekmektedir. Bu sebepten radyo personelinin çalışmalarını be- lirten bir yönetmelik hazırlanmakta- dır. Radyonun distokeği modern an- layışa göre düzene sokulmakta, Rad- yo personelinin görevleri birer birer tesbit edilmekte ve karmakarışıktık önlenmeğe (o çalışılmaktadır. o Radyo idaresi, bir yandan yaz programla- rının hazırlığıyla uğraşırken, bir yandan da kış programlan için şim- diden hazırlık yapmaya başlamıştır. Bir kişinin zevkine ve düşüncesine göre program hazırlamanın Önüne geçilmeğe gayret edilmektedir. Acaba bütün bu çalışmalardan sonra dinleyiciye iyi program verile- bilecek midir? Bu sorunun cevabını, çeşitli engellere rağmen, o beklemek gerekmektedir. AKİS. 18 HAZİRAN 1969