24 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

24 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER ketleriyle giriştiği e kar- şı takınılacak tavır, C. H. P. nin tu- tumuydu. İnönü, Hükümetin RE kanunlar çerçevesinde durumu izle- diğini belirtti ve daha fazla tedbir almanın neticelerinden bahsetti. Son- ra: — Örfi idare mi ie edelim beyefendileri diye s C.H. P. Genel Haan Hüküme- te yöneltilen sözlerin arkasından a- lınacak tedbirlerin neler olduğunun da belirtilmesini ve bunların üzerin- de elbette ki durulacağını söyledi. Başbakanın konuşması, C. H.P. Gru- bunda birden geniş yankılar uyandır- gazetenin. bunlara ayak uydurma- ya çalışan diğerlerinin Resmi İlanlar vasıtasıyla yola gelebileceğini belirt- ti. Resmi İlanların kesilmesi veya a- zaltılması halinde yayının durduru- labileceğini ifade etti. (o Tartışmalar sonuca bir tebliğle bağlandı. C. H. P. Grubunun tebliği hakikaten karsı tarafın aleni hücumlarına tam ma- nasıyla cephe atandığını açıkça or- taya koyuyordu. Tebliğin ilk parag- rafı 27 Mayıs İhtilâlinin C. H. P. tarafından sonuna kadar savunula- cağını belirtmekteydi ve sözler oyu- varlak olmaktan uzaktı. ya kadar bu görevi ifa etmesi C. H. P. içinde mevcut teşkilât problemle- rinden bir çoğunu muhtemelen halle- decektir. Ama şimdi, Kurultayda te- reddütsüz oy toplayacak Aksal gi- dince, Genel Sekreterlik için (o bir yarış başladı. Kasım Güleğin şansı bulunmadığından o hizbin adayı ola- rak Nihat Erim hemen starta koştu. Erim, Gülekten oturaklı (o olduğun- dan daha başkalarının da gözünü bo- yayabileceği ümidindedir ki o konuda fena halde yanılmaktadır. Zira, C. H. P. nin kaderini Erim tipi bir ada- ma tevdi edebileceğini sanmak için ya Erimi, ya C. H. P. yi hiç tanıma- di ve sert hatiplerin ateşine su serp- ti. İkinci kısımda İnönü, Teşkilâ- tın durumunu ele aldı. Böylesine bas- kı, böylesine hareketlerin Türkiyede yeni bir partizan zihniyeti doğurabi- leceğini belirtti ve genç milletvekil- lerine teşkilâtın düzenlenmesi tavsi- yesinde bulundu. Grup, İnönünün toplantıyı | ter- ketmesinden sonra, neler yapılabile- ceğini konuştu. Naim Tirali 27 Ma- yıs aleyhinde yayın yapan bir grup 12 C.H.P Meclisi toplantı halinde "Uyun Sunam, derin uykudan!" Esas mesele Merin ikinci ve önemli kısmı arti Meclisinde halledildi. C. H. P. Genel Sekreteri İsmail Rüştü Ak- salın hastalığı dolayısiyle istifası, ye- rine bir yenisinin seçilmesini gerekti- rince teşkilât meselelerinde bilgili bir isim tereddütsüz vazifeye (o çağırıldı. Kurultaya kadar Genel Sekreterliğe getirilen Kemal Satırın çok oy top- laması bu sebeptendir. Satır, C. H. P. içinde teşkilâta olan yakınlığıyla ta- nınan bir siyasidir. Satırın Kurulta- mak lâzımdır. Şimdilik görülen "gü- nünün geldiğini sanan" Erimin Ku- rultay karşısına çıkmaya yeltendiği takdirde bütün ömrünün en güzel dersini alacağıdır. Cuma günü 10 da toplanan Par- ti Meclisi münhasıran teşkilâtın derlenip toparlanmasıyla ilgili (ome- seleleri konuştu. Süratle kongrelerin yapılması ve milletvekillerin seçim bölgelerindeki kongrelere mümkün mertebe iştiraki istendi. Böylece dert- AKİS, 24 EYLÜL 1962