24 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

24 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

S POR Kulüpler Sonbahar yaprakları Son derece kötü aydınlatılmış o e- mektar Mithat Paşa stadının yer- yer kelleşmiş sahasında öten uzun ve tiz bir düdük sesi bomboş tribünlerde yankılar yaparken 22 futbolcu tek tük kulaklara gelen alkış seslerine al- dırmadan başları önlerinde soyunma odalarına giden tünele doğru iler- leyip birer birer kayboldular. Bitirdiğimiz haftanın sonlarında, Balkan Kupasına ait Fenerbahçe - Romen Dinamosu rövanş karşılaş- ması işte böyle bitti. Maçtan sonra skor levhasına bakanlar Sarı Laci- vertli renklerin karşısında 2 rakamı- nı görüyorlardı. Bilhassa yabancı ta- kımlara karşı daima şanslı görülen ve iyi oyunlar çıkaran Fenerbahçenin o günkü 4-2 lik mağlubiyeti rakibinin kuvvetli bir Avrupa takımı olması K İ dolayısiyle belki ilk bakışta normal karşılanabilir. Fakat daha bir hafta evvel aynı sahada yapılan Avrupa Şampiyon Kulüpler Turnuvasına ait maçta ezeli rakipleri geçen yılın Tür- kiye Şampiyonu Galatasarayın aynı takımı 3-0 lık bir skorla hezimete uğ- ratması mağlubiyeti büsbütün ağır- laştırıyordu. Milli ligdeki iki beraberlik ve bu mağlubiyetin teşkil ettiği başarısız- lıklar zinciri aslında bir kaç ay geri- ye uzanmaktadır. Hikâye Temmuzun ilk günü başladı: Önce Transferde büyük meblağlar ödenerek şöhretli futbolcuların alınmayacağını ve el- de esasen yetişmiş ve şöhretlerden kurulu bir takım bulunduğunu ove bunlarla iktifa edileceğini açıklayan Fenerbahçeli idareciler, bir kaç gün sonra ilan ettikleri satışa çıkarılan TAP MECMUA futbolcuların listesi ile futbol muhi- tinde büyük bir sürpriz yarattılar. Listede, Basri, Şükrü, Kadri, Bü- lent, M. Ali, Artin gibi ekserisi mil- li olan şöhretlerin bulunması gerek futbolcular ve kulüp camiası ve ge- rekse de futbolla yakından ilgilenen herkesi o fazlasıyla şaşırttı. £ Üstelik her biri için oldukça yüksek satış üc- retleri isteniyordu. Liste günün spor konusu olmuştu. Fenerbahçeli idare- cilerin niyeti ne idi? Kulüp götürülmek isteniyordu? nereye Elden çıkarılan futbolcuların ya- nında Fenerbahçenin milli (o kalecisi Özcan da 100 bin liralık transfer üc- reti alamayınca satışa çıkarılmasını istedi. Böylece kalecisini de o Beşik- taşa kaptıran Fenerbahçeliler şimdi tribünlerden yaşlı gözlerle kuruttuk- ları ağacın dökülen yapraklarını sey- retmektedirler. Peki ama Fenerbah- çeye, bu Türkiyenin en eski Kulü- büne gönül verenlerin günahı ne? GAZETE Ve Her Türlü Baskı İşleri İçin Rüzgârlı Matbaa Rüzgarlı sokak No. 15 Tel: 106196 ANKARA AKİS — 517 AKİS, 24 EYLÜL 1962