24 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

24 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Cilt: XXV, Sayı: 430 YURTTA Millet "Bir musibet..” GE kalan haftanın başında, Yas- sıada kararlarının tefhim ye in- faz olunduğu Eylül ortası günlerinin yıldönümünde, bu vesileyle milletin his tellerinden ses ,çıkarmaya çalı- yapmışlardır. kuvvet gösterisi son hudu rilmiştir. Ama taktiğin başarıya u- laşmış olduğunu söylemek (o imkanı yoktur. Suların durulmak üzere oldu- ğu şu günlerde, zihinlerde yapılacak bir basit bilanço normal rejim taraf- lılarının kazanç hanesinin yüksek bu- lunduğunu, iki uçta kendilerini yi- yenlerin kendilerini ancak daha faz- la hırsla yiyeceklerini göstermekte- dir. Bir defa, memlekette işlerin i- yiye gittiği dost düşman herkes ta- rafından kabul edildiği ve güven ha- vasının il geldiği bir sırada girişi- len teşebbüs, 15 Ekim günü değişik sebep V e ruh haletiyle " "karşı cephe" yi desteklemiş pek mseyi da- ha uyarmıştır. di kuvvetinden kaybettiği bu kütle, rejimin büyük kazancıdır. "Karşı cephe"de ilk uyananlar, Parlamento içinde bulunan ve o cephenin başına geçmeye muvaffak olmuş maceracıların davranışlarını dan izleyebilen milletvekili ve sena- törler arasından çıkmıştır. Onları, iş daha yaygın sirayet etmiş- tir. Şimdi, hiç lüzum yokken ve en ufak şans bulunmazken ya ticari, siyasi voli ümidiyle "Karşı cephe idarecilerinin memleketi karıştırma çabalan bütün vicdanlarda derin in- fialden başka şey yaratmamıştır. Su anda P. içinde iyi niyet erbabını mumla aramak lâzımdır. İkincisi, o budala grubun faali- de memleketin kudret sahibi sağlam kuvvetlerini zor kullanmak için iten öteki uç ta Başbakanın, Hükümetin, 4 A K İ S OLUP İsmet İnönü Menderes değil, bu! Parlamento ekseriyetinin ve hepsin- den önemlisi milletin sağduyu sahi- bi kütlelerinin kesin red kararıyla karşılaşmıştır. Bu kararı, o uçun hep eline geçirmeye ve sonra nazi Alman- yası Reichsweir'i o haline çalıştığı Türk Silâhlı Kuvvetlerinin -bir kısmının değil- simdi tamamının yürekten desteklemesi bütün hesap- lan altüst etmiştir. Serinkanlılık mu- hafaza edildiği için tahriklerin ön- lenmesi mümkün olmuş, ama bunla- ra karşı koyacağız diye, rejimin esas- ları zedelenmemiştir. Kanunları işlet- mek için tek parti devrine dönüş el- zem değildir. Türk adaleti, melun niyetlerle harekete geçtikleri anlaşı- lan mikrop yuvalarını temizlemek gö- revinin Siyaset adamlarında (değil, e olduğunu m ir an- mıştır ve icabını yapmaktadır. Memleketi idare eden çevrelerin sükünetinin herkese yavaş yavaş si- rayet etmekte ve aşını uçları azot gi- çevirmeye 24 EYLÜL 1962 BİTENLER bi açıkta bıraktığı şu günlerde halka düşen, hiç bir şey olmamışcasına işe devam etmektedir. Eylül ayı ortasın- da harekete geçenlerin gerçek hede- fi, memlekete yayılan iyi havanın ön- herkesten iyi bilmektedirler ki resim- lerini yeşil renkte basmakla ne Men- deres, ne Zorlu, ne Polatkan geri gelir. Bu, bir iktidar değişikliğini de sağ- lamaz. Hele Kayseride çile çekenle- rin azaplarının azaltılmasına hiç ya- ramaz. Tamamen aksine, ümitlerini sömürüp götürür. -Vâdesi gelen affi çıkarmanın Oo güçleşmiş (bulunduğu herkes tarafından bilinmelidir. Bu- nu gerçekleştirmek için, şimdi bir "ekstra gayret" eee şiddetle ih- tiyaç vardır. A.P. nin başına çörek- lenmiş bulunanlar, öl gerçekten Kayseri sakinlerini (o gözetiyorlarsa, bir çuval inciri bir defa daha berbat etmişlerdir. - Geride kalan hafta, herkese bir ders vermiştir. Milletin kaderi, teh- dit altındadır. Bu tehdit iki taraftan gelmekte ve memleketi idare eden- lerin sinirlerini muhatap bilmekte- dir. Onların sinirleri dayandığı ve memleketin sağlam kuvvetleriyle e- konomik hayatımızın düzenini elin- de tutanlar kuru gürültüye pabuç bırakmadıkları, iyi niyetli aydınlar kendilerine düşeni yaptıkları takdir- de bütün tahrikler, sonuna gelmiş bir intikal devrinin gecikmiş sivrisinek vızıltılarından fazla tesir bırakmaya- cak ve ava giden avlanacaktır. Olaylar ... ve yankıları er Gaze gazete) fer Gazetesinin Yazı İşleri Mü- leri en alarak, yardımcıların- dan Cavit Yamaça: Eğe Yayında suç görülür de iyii sildin. Mesul Müdür ola- rak adını sen korsun" diye salık ver- Hakikaten, eliz evvelâ sav- cılığa, oradan 1 vam etti. Ama Cezaevindeki Refiioğlu