24 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

24 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

S A N Haberler Açılan ilk perde A vıkarada Meydan Sahnesi, o bitir- diğimiz haftanın sonunda perde- sini açtı. Böylelikle başkentte tiyat- ro mevsimi başlamış oldu. Devlet Ti- yatrosunun Ekim başında perdeleri görülecek oyunlar o çoğala- tiyatroseverler için se- vindirici bir olaydır. Meydan Sahnesi, konusu İkinci yanlar Çetin Köroğlu, Kartal Tibet, Üner İlsever, Yılmaz Gruda, Selçuk Uluevren, Teoman Özer, Oben Gü- ney, Celal Hafifbilektir. Tek kadın oyuncu ise Tolga Tiğindir. Ankara sahnelerinde ilk oyununu (ooynayan Tolga Tiğin, sahneye yakışan fiziği, diksiyonu, Oyunculuğundaki o başa- rısıyla daha ilik geceden dikkatleri üzerinde topladı. Meydan Sahnesi- nin Esin Avcıdan sonra Tolga Tiğini de kazanması, başarısı için önemli bir adımdır. Ankaralılar, Tolga Ti- ğinin başkente (o kazandırılmasından memnun kalacaklardır. Faruk Güvenç 7 Mayıs sabahı tabancası elinde, 2 motosikletiyle odoğruca Ankara Radyosunun .yolunu tutup, ,Radyoya Şefliği görevine getirildi. me huyu olmadığı için de, kurtulu- şu istifada buldu. Yerine tayin edi- len kişinin işden anlamadığını, iki yıl boyunca bıkıp usanmadan, oÖr- nekler, belgeler göstererek Oo yazdı durdu. Ama ne yazık ki, o yazdıkça öbürünün yeri GM Güvenç, dâvasından cek kişilerden değildi. İlgililere. Yetkilile- re, Müzik Yayınları Şefinin işden ne EYDAN SAHNESİ SUNAR Oyun - 3 perde ACELECİ KALP Yazan John Patriç Sahneye koyan Kartal Tibet AKİS — 515 AKİS ,24 EYLÜL 1962 A T derece anladığını gösterebilmek için, bir banda bir müzik çorbası yapıp doldurdu, adını da "İtfaiye Müziği" koydu, bir müziksever dinleyici ola- rak, yayınlanması ricasile Radyonun Müzik Yayınları Şefliğine sundu. Bu müzik çorbası, Müzik Yayınları Şefinin, işden anlamasına ölçü oo- lacaktı. Gerçekten oldu da.. "İtfaiye Müziği. Ankara Radyosunda yayın- landı! Gelgör ki, müzik çevrelerinde bomba gibi patlayan bu olay bile, yetkilileri harekete getiremedi. o So- nunda, bundan bir hafta kadar önce Ankara Radyosu Müdür Vekili Yılmaz Hiçyılmaz, Radyoda "İtfai- ye Müziği"ni çaldırmakla ün salan lü film | izm renkli resim- leriyle süslüy Büroda our sanatçılardan biri sordu : "— Niye kaldırtıyorsun ?" Şengil başını iki yana salladı : Kardeşim" dedi, "Ayhan Hü- nalpin bir romanını bastık, Düdükleri' ardında... Hafta sekiz gün dokuz, kırmızı kalemle çizili, oklar- la gösterilen böyle bir takım dergi- ler gönderip duruyor. Vapur Düdük- leri filme almıyor, alınacak, yok ne- o-realist olacak, yok romantik ola- cak, yok falan oynıyacak, bir sürü haber. Ayhancık, iyi hoş, kitabının reklâmını kendisi yaptırtıyor. Bun- dan şikâyetim yok. Ama bana öyle gelir ki, Aynanın vapurunun düdük- leri pek öteceğe benzemiyor. Bu der- giler de masanın üzerinde duruyor. Meydan Sahnesinde "Aceleci Kalp" Depar... Müzik Yayınları Şefine hizmetlerin- den ötürü teşekkürde bulundu. Fa- ruk Güvençe de hizmet teklif oet- ti. Şimdi Faruk Güvenç, eski göre- vinin yeniden başına geçmiş bulun- maktadır. Radyonun Batı müziği ya- yınlarında umulan değişiklik, yenilik Güvençle birlikte gelecektir. Ümit fakirin ekmeği Dp" Yayınevi sahibi Salim Şengil, iŞ seslendi. : — Kaldır kızım şu dergiyi orta- dan, koy bir köşeye. Gören de, bu adama ne oldu diyecek?" dedi. Şengilin kaldırılmasını o istediği dergi, Artist adlı dergiydi. Önü ar- dı, çok yakışıklı ve ziyadesiyle ün- Gören 'adam kırkından sonra azıttı galiba' diyecek diye (o çekiniyorum. Şöyle görünmez yerlere (o sokuşturu- yorum." Yeni bir kitabeyi erkez Kitabevinin, Şehit İhsan Kalmaz caddesinde Modern Çar- şıdaki şubesinin açılışı o münasebe- tiyle tertiplenen o kokteyl çok ilgi gördü. Kitabevinin sahibi Turgut Ce- be ile zarif eşi, Ankaranın aydın zümresine mensup davetlilerini one- zaketle ağırladılar. Kitabevinde teşhir edilen, omeş- hur ressamların hakikisinden güç a- yırdedilen o röprodüksüyonları, o çe- şitli klâsik plâklar ve yabancı dil- deki kitap koleksiyonu bilhassa ilgi topladı. 31