24 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

24 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER kuşa çevirecek bir tertibin peşinde- dirler. Nasıl Türkiyede herkes, daha lâfa başlarken "Ben Demokrasi ta- raftarıyım" ve "Ben Atatürkçüyüm" diyorsa, şimdi buna "Ben Plândan yanayım" sözü ilâve edilmiştir. Bir kere Plândan yana olundu mu, bü - tün akan sular durmakta ve ondan sonra her O oynanabilmektedir. madığını göstermektedir. Gerçi Usul bugünkü şekliyle (o sakattır başarılı formülün bulun- ması beklenilmelidir. Bulunacak for- mül, plânın yabancı andlaşmalar pro- sedürüne benzer şekilde geçirilmesi olabilir. Plân üzerindeki son çalışmalar. Danışma Kurulunda cereyan etti. İnönünün açış konuşması kısa, fakat veciz oldu. Salonu dolduran Yüksek Plânlama Kurulu üyeleri, Ü- niversite ve çeşitli sendika, federas- yon, birlik ve teşekküllerin temsilci- leri tarafından ilgi ile takip edilen Başbakan, Plân hazırlanırken karma ekonomi sisteminin esas ittihaz edil- diğini, millet ve devlet olarak demok- Sonra, Danışma Kurulunun fonksiyo- nuna da değinerek: Sizin fikirlerinizin Plân üze- GRE, tesirleri k unda ve ne de arkadaşlarım konuşmağa yetkili değiliz. Sadece şunu belirt- mek isterim ki, uyarmalarınız Hükü- Almakta acele ediniz Tükeniyor SESSİZLER SOKAĞI Yazan: Celâl HAFİFBİLEK (Roman) Tevzi yeri: Rüzgârlı Sakak No: 15 AKİS — 519 İnönü Plânlama Danışma Kurulunda konuşuyor Son duraktan bir önceki mete getirilecek ve müzakere edile- cektir" dedi, Temsilciler sıra ile söz alarak, mensup oldukları teşekküllerin plan- la ilgili temennilerini belirttiler. Bu arada işçi teşekkülleri temsilcisi Ba- hir Ersoy, bir plânlama komisyonu kurulmasını teklif ettiyse de bir ne- ticeye varılamadı. Müzakereler sı- rasında bilhassa üzerinde (o durulan konular şöylece özetlenebilir: Plânın iç finansmanı temin e- dilirken enflasyondan kaçınılması ve iç finansmanın vasıtasız vergilerle karşılanmasının doğru olup olmıya- cağı veya bunun hangi kaynaklardan Ve nasıl elde el kesin ola- rak tespit ve ilân edilmes İktisadi Devlet oTeşekküllerinin kıs nun en a bir sa- şm Otomasyona gidildiği takdirde iş- sizlik artacağından durumun yeniden tetkik edilmesi. İş ve İşçi Bulma Kurumunun bü- yurda eşmili. Doktorluğun Yy bütün yurda teşmili Turizme yatırılan paranın arttı- rılması. Köy Enstitülerinin açılması. Mesken sektöründen Tarım sek- törüne aktarma yapılması. Temennilere cevap veren Plan- lama teşkilâtı yetkililerinden sonra söz alan Başbakan Yardımcısı Tur- han Feyzioğlu, Plânda Özel ve Dev- let Sektörlerinin aynı acıdan mütalâa edilerek ahenkli bir karma ekonomi sisteminin düşünüldüğünü, sosyal a- dalet ve iktisadi kalkınma konuların- dan ie diğerine asla tercih edil- mediğini şba Yardımcısı o Hasan Dinçerin kısa bir konuşma yapma- sından sonra Plânlama Danışma Kurulu çalışmalarını tamamlamış ol- AKİS, 24 EYLÜL 1962