29 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

29 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

dır. Ama devlet otoritesi odur ki genç kıza tasallutu değil on kişi, yüz kişi kafasından geçirecek, ama bir tanesi bunu yapma cesaretini gösteremiyecektir." Boynu bükük pa önce polis bölgelerinin, a ni büyük şehirlerin içindeki a: yişi zedeleyici olaylar üzerinde iv du. Bu konuda yapılan tetkikler, son üç yıl içinde büyük şehirlerde göze çarpan düzensizliği birkaç se- bebe dayamaktadır. I — 27 Mayıstan önce bir polis rejimine doğru gidiş bu teşkilât i- çinde büyük çapta tahribat yapmış ve halkla polisin arasını açmıştır. 2 — 27 Mayıstan sonra polis sevilmiyen bir teşkilât olarak halk tarafından ezilmeğe başlanmış, bu e- zilme büyük çapta içe çekilmeye se- bep teşkil etmiştir. İtimatsızlık, po- lis kuvvetlerinin vazifelerini gereği gibi yapmalarına büyük engel teşkil etmiştir. 3 mniyet kuvvetleri kendi- Adana lerine güveni kaybetmiş ve Cezaevindeki arkadaşlarım düşüne- rek sorumluluktan korkar hale gel- şehirlerde olayları ke- farkettir- Bu sebepler, büyük memi: Ancak dana gelişi, bilhass. gun hadiselerinin tazmini dikkat. leri çekmiştir. Son ya soy gunların şekli, da wvelkilerine nazaran çok üretkarang, becerikli ve çap itibariyle büyüktür. İşin bu- rasında "sarsılan devlet ( otoritesi problemi" idarecilerin önüne (o çık- maktadır. Soygun olaylarının pik misali Necdet Elmastır- görülmedik şekilde cereyanı, tabiatıyla halk ü- zerinde büyük tesir (o yapmaktadır. Gazetelerin günlük olaylar meyanın- da haklı olarak büyüttükleri sansas- yonel hadiseler, böylece (o psikolojik bir baskıyla günden güne daha ciddi ve endişe verici veche kazanmakta- dır İdarecilerin endişesi Pe'is bölgelerinde (o asayişi otehdid eden olayların artmasının ilgililer- YURTTA OLUP BİTENLER ce bir sebebi de, yakın bir geçmişte yapılan genel aftır. Bugün, 27 Mayıs Devriminden sonra açılan iri kapılarından çıkanların & 85 iy den, aşağı yukarı aynı alan ölü. rü demir parmaklıkların ardına gir- mişlerdir. Geçen zaman zarfında po- lis, bırakılanların işledikleri suçları kovalamaktan bizar olmuştur. Suçlu- ların çok az bir kısmının dürüst bir hayata dönmesiyle sonuçlanan genel affın yeniden sözünün edilmesi, Em- niyet mensuplarına soğuk terler dök- türmektedir. Emniyet Genel Müdürü İhsan Aras bu konuda: " min olun, uykularım kaçı- e Yeniden genel af sözü ortaya çık- Bu kadar kısa zamanda yeni bir genel affa gidilirse hiç, ama hiç bir şey elde edilmez. Bizim iki yıldır, çı- kanları yeniden toplamakla vaktimiz geçti,, demektedir. Aslına bakılırsa, son günlerdeki fevkalâde ein dışında, Türkiye- de asayişi sarsıcı fiillerin faillerinin yakalanıp cezalandırılması oranı bir hayli yüksektir. Bu oran 9 70 ilâ 75 arasındadır. Emniyet Genel Müdürlü- Doğudaki eşkiyanın faaliyet halinde bulunduğu bölgeler Delikli demir çıktı, mertlik öldü AKİS/13