29 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

29 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Tİ Y A İstanbul Toplantıdan toplantıya illetlerarası oOTiyatro oEnstitüsü- ün -I.T.I.- Türkiye Milli Merkez Heyeti 14 Temmuzda olağanüstü bir toplantıya çağırılmış ve bu toplantı- da, yeni İcra Komitesini seçmekten yani eskisini, çoğunluğuyla, yerinde bırakmaktan- başka bir iş yapma- mıştı. Bu sefer, 13 Ekimde, İstanbul- da yeniden toplantıya çağırılan Mil- li Merkez Heyeti, yönetmeliğinde ya- zılı yıllık toplantılarından birini -bel- ki ilk defa-zamanında yapmış oldu. Ama 24 üyesinden ancak 14'ünün işti- rakiyle., İşin garip tarafı, toplantıya katılan 14 üyeden 10'unun Ankara- dan gelmiş olmasına karşılık, toplan- tıya katılmayan 10 üyeden 7'sinin İs- tanbulda oturanlar olmasıdır. 7 Piyes gördüm Oyun : "Ayı Masalı" -Komedi, 2 bölüm- Yazan : Refik Erduran Tiyatro : Dormen Tiyatrosu - Eski Ses- Sahneye koyan : Haldun Dormen Dekor Duygu Sağıroğlu “Ayı Masalı" Dormen Tiyatrosunda Modern bir allegori AKİS/28 TR O Gündemde toplantı (Başkanının seçimi, İcra Komitesinin raporu, ya- Milli Merkez çalışmalarıyla ilgili konular ve teklifler vardı. Gün- deme konulması unutulan bir madde ise, uzunca bir zaman kalmak üzere, Parise gitmiş olan yeni İcra Komite- si üyelerinden Adalet oAğaoğlunun, hareketinden önce, yerine bir başka- sının seçilmesi için, bırakmış olduğu mektuptu... Toplantı Başkanlığına, her za- manki gibi, umumi havayı ve tema- yülü sezmekte ve en pürüzlü mesele- leri ona göre "oya koymakla" tatlı- ya bağlamakta güçlük çekmeyen Re- fik Ahmet Sevengil seçildi. İcra Ko- mitesinin raporunu da, gene her za- manki gibi, Bedrettin Tuncel, kurmuş olduğu geleneği bozmıyarak, gene şi- fahi izahat şeklinde Heyete sundu. Kostüm Efekt ve Işık Konu tirildiği bir yen, dalkavukluklar "köprüyü" Buna üzülenler olmadı değil.. o Zira, basta Başkan, yıllarca sonra İcra Ko- mitesinin faaliyetini incelemek iste- yeceklerin dosyalarda ve zabıtlarda "Bedrettin Tuncel, İcra Komitesinin geçen faaliyet devresine ait çalışma- ları üzerinde şifahi izahat (overdi" cümlesinin tekrarından başka birşey bulamayacaklarını farkedenler eksik değildi. Sıra "Yayımlar" bahsine gelince konuşmalar bir hayli hararetlendi. Milli Merkez Heyeti, altı aydır ha- zırlıkları bir türlü bitirilemeyen bir formalık bültenin, nihayet o baskıya verildiği haberini alacağım umuyor- du. Ne çare ki henüz bazı yazılar tercüme ettirilebilmiş, bazı resimler seçilebilmişti. Bu durumda İcra Ko- mitesinin bülten hazırlığının kolay kolay sonu ogelmiyeceğini o anlıyan Merkez Heyeti, bültene verilecek şek- li, bültende yer alması gerekli yazı- ları ve resimleri, kendi o arasından Güler Erenyol : Yılmaz Aslancan : İstanbul yakınında "ayı"ların tabu haline ge- kasabada, kızına koca komutanının karısından arayan jandarma -Şevkiye May- Parti Başka- nına -Turgut Boralı-, Profesörüne -Erol Keskin-, Be- yefendisine -Tuncel Kurtiz- varıncıya kadar, "köprü- başı"nı tutan "ayı"lara "dayı" demekte tereddüt et- tehlikesizce geçebilmek için o türlü eden çeşitli tipler arasında -hayatı bir allegori. Oynayanlar Beğendiğim Season zel buluşu. komik unsurların ve sosyal hicvin ağır bastığı di -modern komisyoncu İzzet Günbay (Taktik Necati), Tomris), Nisa Serezli (Hanımefendi), (Koca Hasan Pehlivan) vs.. (9 erkek, 4 kadın rolü). neklerini gördüğümüz -"Gergedan 's", "Les Maxibuies"- bir tarz içinde, orta oyu- nu tekniğinden rahatça faydalanmış olması. Dormen topluluğunun "ensemble" halindeki doyurucu Çeyrekçi Arif Efendi'de Erol inandırıcı kompozisyonu. sürükleyici, güldürürken düşündürmeği başaran, diri ve tatlı oyunu. Haldun Dormenin, oyunun bütününe kazandırdığı hızlı akıcılık, çülü realizmi. Rüstemin önünü kapattığı sahnedeki gü- modern Erol Günaydın (Çeyrekçi Arif Efen- tipinin ilkel örneği- Pişekar), Ayfer Feray (Polaris Mehmet Özekit Refik Erduranın, Batıda yeni yeni ör- "O "A Manfor all oyunu. Günaydının renkli ve Rüstem'de Altan Erbulakın çok karambol sahnelerinin öl-

Bu sayıdan diğer sayfalar: