29 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

29 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

Hükümet — Y.T. P nin Genel Başkan Vekili Raif Aybarın, Devlet Bakanlığı ile bu mapa beraber yü- rütülmesine zaman bakımından imkan görmemesi ne- ticesi Genel Başkan Vekilliğinden istifası Hükümet için- de de bir değişiklik ihtimalini doğurdu. Ulaştırma Ba- kanı Rıfat Öçten Genel İdare Kuruluna girdi. Genel Başkan Vekilliğine o getirilirse, Ulaştırma Bakanlı- ğında iş Devlet Bakanlığındaki işten de çok fazla ol- duğundan Y.T. P. Başbakana Ulaştırma Bakanlığı için bir isim verecektir. Meclis — Bu ayın ortasında milletvekilleri ve sena- törler, şöyle bir on, onbeş gün dinlenebileceklerini hayal ediyorlardı. Hesaplara göre 19 Ekimde Meclis tatile gi- Dünyadan Ak Norveç — Adını bütün dünyadaki Kukla Hükümet- lerin sıfatı haline getiren Vidkun Ouisling'in-nazi işga- lindeki Norveçin Başbakanı- cesedinin külleri ailesine ölümünden 17 yıl sonra verildi. Ouisling Norveç kur- tulduğunda muhakeme edilmiş ve asılmıştır. Norveç hükümeti, sabık başbakanın mezarının bir takım neo- naziler tarafından türbe haline getirilmemesi için o kül- leri bilinmeyen bir yerde muhafaza etmiş bulunuyordu. Yemen — Yemen ihtilalcileri ilk aleni hezimetlerine, ölümünü ilan ettikleri İmam Muhammed el-Bedr'in ya- şamakta olduğunu kabul suretiyle uğradılar. İhtilalin başında Abdullah Sallal'ın yeni idaresi, İmamın an balanan sarayında enkaz altında kalarak (o öldüğü bildirmişlerdi. Halbuki bu hafta San'adaki ihtilalci bir. likler İmama kaçması için yardım eden bütün aşiret şeyhlerini tevkif ettiler. Sana'dan şimdi bildirildiğine göre İmam, sarayı ihtilalci kuvvetler tarafından bom- balandıktan sonra Vaşa bölgesine kaçmıştır. o Vaşa sonra da hudut şeyhleri kendisini önce saklamışlar, haricine çıkarmışlardır. Yemende, iki tarafın kuvvetleri arasında savaş henüz kati neticeye ulaşmamıştır. İngiltere — İngiliz deniz kuvvetleri (o Başkomutanlı- ğında katip olan 38 yaşındaki William Vassall Sovyet- recek ve temsilciler başkente 1 Kasımda, yeni dönem için döneceklerdi. Fakat evdeki hesaplar, iki sebepten dolayı çarşıya uymadı. Önce Hükümet, Planın bir an önce görüşülüp kanunlaşmasını istedi. Bu istek sadece Hükümetin de- ğildi. Türkiyeye Yardım Konsorsiyumunun idarecileri Hükümeti sıkıştırıyorlardı. Meclis üyeleri ikinci darbe- yi Küba olaylarından yediler. Plân bitse bile, bugünkü şartlar içinde temsilcilerin başkentten ayrılmaları ko- lay kolay bahis konusu olmayacaktır. Bir senatör şöyle dedi: Bi rader, Kennedy Kübayı derken asıl bizi abiyi altına aldı!" isler ler adına casusluk yapmak suçundan 18 yıl (o hapse mahküm olmuştur. Old Bailey mahkemesinde Başsav- cı Sir John Robson sanığın son altı yıldır bu işe devam ettiğini ve rusların kendisine yüksek ücret ödedikle- rini söylemiştir. Vassall savunmasında, vaktiyle Moskovadaki İn- giliz Büyük Elçiliği nezdindeki Deniz ataşeliğinde ça- lışırken bir homoseksüel cümbüşte fotoğraflarının rus- lar tarafından çekildiğini, sonradan rusların kendisine şantaj yaptıklarını, bu yüzden onların hizmetine girdi- ğini bildirmiştir. Ama mahkeme bunu kabul etmemiştir. Zira senede 700 ingiliz lirası alan Vassall'ın Londrada oturduğu apartman dairesine 500 ingiliz lirası ödediği tesbit edilmiştir. nsa — Danıştay, Askeri (oMahkemenin o Salan. hakkında ölüm cezası vermemesine kızan General de Gaulle'ün bunu lağvedip, yerine e e e Anayasaya aykırı bulmuştur mahkemi baş- kanının intiharından sonra altı hüküm vermiştir. Bu arada Degueldre adında bir tedhişçi ölüme mahkum edilmiş ve hüküm az sonra infaz edilmiştir. Danıştayın kararı bütün Fransada heyecan yaratmıştır. Daha da heyecan yaratan bir olay Hükümetin bu kararı "anor- mal" ilan edişi ve Danıştayı tedhişçiliğe prim ( ver- mekle suçlamasıdır. AKİS/5