29 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

29 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

tin olduğu bina iki katlı. Yukarda misafirlerin bir kısmı o ağırlanadur- sun, gitmek için kapıya gelen di- ğerleri maslahatgüzarın küçük oğlu- nu para istermişçesine avuçlarını aç- mış bekler bulunca şaşırdılar. Ço- tuk izah etti: "— Bir tüfek almak için para topluyorum." Anne ve babasının a- şağıda olanlardan haberi yoktu. Duy- duklarında tüfek mi alındı, o yoksa dayak mı atıldı pek o öğrenilemedi. Bilinen, küçüğün hayli para topladığı Ni ve Grey Türkiyenin meşhur üreyya"sı, kış mev- simini açtı. yaz Moda Kulübünde dinlediğimiz orkestrayı ge- Fethi Doğançay Alaturka twist tirmiş. İlk yemekte Ankaralı kadar İstanbullu bolluğu vardı. İstanbulun bilhassa kalburüstü milyonerleri ek- seriyetteydi. Son senelerde saçlarına fazlaca ak düşen Ferruh Verdinin masasındaki yabancı çiftten Loli- ta'ya benzeyen -filmde Lolita rolünü yapan artiste tabii - çok genç, çok sarışın, çok spor kıyafetli bir o ha- nım epey dikkat çekti. Başka bir mil- oner masası Natuk ve Haşim -eski Galatasaraylı "Şiir Futbolcu"- Bir- kan kardeşlere aitti. Yanlarında eş- leri ve Natuk Birkanın yeni evli kızı Zeynep ile damadı Erhan Erhad var- dı. Haşim Birkanın eşi Melahat Bir- kanın Türkiyede sadece üç, dört ki- şide bulunduğu söylenen 50-60 bin lira değerindeki chincilla etoluna bü- tün hanımlar merakla bakıyordu. Mühendis Öznur Aral ve Ankara- nın en güzel bir kaç kadınından biri oltan eşi Selva Aral gibi, Akşam ga- zetesi sahibi Malik Yolaç da gece ya- rısından sonra geldi. Ticaret ataşele- rinden Fahri Savranın damının ne- den bütün gece siyah gözlüklerini hiç çıkarmadığı ve Tumpane şirketi sahibi Mr. Tumpanenin kalabalık masasına gelen doğum günü pasta- sının ve çalınan doğum günü şarkı- sının masadakilerden kimin için ol- duğu, anlaşılamadı. Gecenin, çok alâka çeken bir baş- ka düğümünü de Süreyya kendi çöz- dü. Erkekler kadar kadınların da müttefiken pek güzel buldukları ve kolunda, omuzuna çok yakın olarak taktığı son moda "Kleopatra Bile- -tease yaptığı öğrenildi. İsmi Kadife idi Veronigue idi. . İstanbulun ve Ankaranın eğlence yerlerinin güllerinden biri, Fethi Doğançay- C.K.M.P. den müstakil- leşen milletvekili ve Atatürkün ev- "Çalkala yavrum, oynuyora benziyordu. Masaların bi- rinden bir hanım: — Hiç yakışmıyor!" dedi. Yanındaki cevap verdi : Onu — Yakışan bir şeyi vardı. da elinden kaçırdı." Hayat defterinden YAPRAKLAR Nişanlandılar. Birinci Cihan Harbi- nin ve Milli Mücadelenin kahraman- larından Orgeneral Ali Fuat Ekle- min kızı Ayla Eldem ile Peker Ka- binesinin Başbakan Oo Yardımcısı Mümtaz Ökmenin oğlu Laçin Ök- men nişanlandılar. Ayla Eldem 26, Laçin Ökmen 36 yaşındadırlar. Ni- şanlıların yüzüklerini İsmet İnönü taktı. Nişanlandılar. İş Bankası Umum Müdür Muavini Bülent Osmanın kızı Leyla Osma ile Tekstil Mühendisi İl- han Akgüneş nişanlandılar. Nişanlı- lardan genç kız 20, genç adam 25 yaşındadır. Evlendiler. Türk sinemasının yum- ruğuna kuvvetli jönü Orhan Günşi- ray ile İstanbulun zengin ve tanın- mış ailelerinden birinin kızı Zeynep Baykan evlendiler. Düğünde film a- leminden kimse yoktu. Bu, 35 yaşın- daki Orhan Günşinayın dördüncü, 19 yaşındaki Zeynep Baykanın ilk evli- liğidir. Evlendiler. Ankaralı gazeteci Le- vent Esmer ile ressam Ercüment Kalmukun kız kardeşi Oya Kalmuk evlendiler. 32 yaşında Levent Esmerin dördüncü, 24 yaşındaki Oya Kalmuk ise ilk defa evlenmektedirler. Evlendiler. M.B.K. Hükümetinin ilk Sanayi Bakanı Muhtar Ulüerin kızı 23 yaşındaki Aytül Uluer ile Ha- tayın, şöhretli ailesinden Dr. Mehmet Kuseyri evlendiler. Damat 32 yaşın- r. Her ikisinin de bu, ilk evlili Öldü. Türk politika hayatının 1946 dan beri bilinen isimlerinden Fuat Arna damar tıkanıklığından Anka- rada öldü. 6l yaşındaki Arna, bir ar- kadaşının evinde oturmaktaydı. İs- tanbul milletvekili Arna, Bölükbaşı- nın ayrılmasından sonra da C.K.M.B. de kalmıştı. Öldü. İstanbul İktisat Fakültesinde Umumi İktisat ve İktisadi Doktrini Tarihi kürsüsü Ord. Prof.'ü Refii Şük- rü Suvla öldü. Suvla, annesini, yatmak- ta olduğu, hastahanede ziyaret ederken kalp krizi geçirdi ve hemen orada ve- fat etti. Ord. Prof. Suvla 54 yaşın daydı.