29 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

29 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Sayı: 435 Cilt: XXVI Yıl: 9 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ . Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Taşçıoğlu o (İstanbul), Seyfi OÖz- genel (İzmir) - Dış Haberler Kıs- mı: Deniz Baykal - İktisadi Ha- berler Kısmı: Fasih İnal, Sab- ri Öz - Magazin Kısmı : Jale Candan, Tüli Sezgin, Hüseyin Korkmazgil - Tiyatro: Lütfi Ay, Naciye Sibel - Musiki : Faruk Güvenç - Kitaplar : İlhami Soy- sal - Spor: Vildan Aşir Savaşır. Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Hüseyin Ezer - Sungar Taylaner Teknik Sekreter Vural Bayraktar Klişe Doğan Klişe Atelyesi Yazıişleri Rüzgârlı Sokak No. 15/2 2118992 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 el: 1061 9) Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira Il senelik (53 nüsha) 40.00 lira İlân m Sani 201 3 renkli mi kapali “1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 25.10.1962 Fiyatı | lira A K İ S HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, B' hafta AKİS, 40 sayfa, Geçen hafta 44 sayfaydı. Tembellik zamanı- mızda 36 sayfayı nasıl ARAÇLA, al kara düşünürdük. Şim- di, yazıları nereye koyacağımız bir m oldu. Her sayfa ve muhte- vası üzerinde mecmuada uzun uzun dişiniliyar, sizlerin en ziyade ala- kanızı çekecek, hoşunuza gidecek konular seçiliyor, bunların "sıkmayan in yazılar" halinde ve kısa olarak kâğıt üzerine dökülmesine Gini: lıyo Yeni şekliyle AKİS hakkında bize akseden ilk intiba, umumiyetle müsbettir. Mecmua beğenildi. Gerçekten değişik, açık havalı ve rahat bulundu. Ancak bir yandan baskının kötülüğü, diğer taraftan o tertipte bazı teknik hataların yapılmış olması kimse -tabii bizim- dikkat na- zarından kaçmadı. Bu hafta ortadaki renkli dört sayfayı onun için vere miyoruz. Geçen sayıda her şeyi birden yapmaya çalıştığımız için hiç bir şeyi mükemmel yapamadık. Yazı işlerinde, mürettiphanede ve baskı dairesinde herkesin iki ayağı bir pabuca girdi. O şaşırdı, bu şaşırdı. Bir aksilik ve tertipsizlik yüzünden yazıların limen de bir gün gün başlanınca hesaplar altüst oldu. Bunları düzelteceğiz. Her hafta. AKİS size bir yenilik, bir alâka çekici ilâve, başka yerde bulamayacağınız ve- sikalar getirecektir. unların birini, iç sayfalarımızda göreceksiniz. Cumhuriyetin 89. yıldönümü dolayısıyla İsmet İnönüden bir yazı istemiştik. Salı günü ge- len yazıyı gördüğümüzde sevinçten hepimiz yerimizden fırladık. Cum- huriyetin bu Yaşayan Tarihi bir yazı yazmamış, yakın mazinin en önem- li bir köşesi üzerine perdeyi aralamış ve Cumhuriyetin in düşünüldü- günü, nasıl ilan edildiğini Çankayada geçen o tarihi 28 m 1923 akşa- mın, da hikâye ederdi anlatmıştı. Arşivimizde atatürkün. ki hare. mizin "Kahramanlık Günleri"ne ait hiç bir yerde yayınlanmamış bazı fo- toğrafları vardı. Onları da bu tarihi vesikanın içine koymakta fayda sor- duk. Böylece bu haftaki AKİS inanılmaz bir zenginliğe kavuştu. AKİS bir kaç haftaya kadar bir yeni harekete girişiyor. Bir roman ilavesini on, O afta sizlere mecmuayla birlikte vereceğiz. Ama bu, bildiğiniz tarzda bir roman değildir. Bizim için çok aktüel ve önemli bir iy kendi memleketini ele alarak bir yabancı yazar nefis tarzda iş- lem . mı ettiniz? Merak etmekte hakkınız bulunduğunu gelecek hafta bu konuda siz- leri aydınlattığımızda göreceksiniz. Saygılarımızla İçindekiler Günlerin Getirdiği 4 Hayat Defteri 26 Yurtta Olup Bitenler 6 Kitaplar 27 Dünyada Olup Bitenler 16 Akisçiler bizin için.. 27 Bir Adam, tanıtıyoruz 17 Tiyatro 28 Yabancı Gözüyle Türkiye 19 Musiki 30 Bir Vesikamız Var 20 "Onlar ki verir laf ile...” 31 İş Alemi 23 Jale Candan 32 Tüliden Haberler 25 Spor 34 AKİS/3