8 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

8 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

Dertleri bilmesi şarttır. "Herkesle çalışabilme" şüphesiz ki me- ziyettir. Ama bu, "kendi mensuplarının zararı pahası- na" olursa meziyet olmaktan çıkar. 3 — Hükümetin kuvvetinden şikâyetler. C.H.P. liler, memlekette zahiren hüküm süren anarşik hava- dan ve uçların aşırılıklarından, hele İnönüye ve C.H.P. ye reva görülen tecavüzlerden dolayı yaralıdırlar. Bun- lara bir son verilmemesini Hükümetin aczi olarak gör- mektedirler. Bilinen Basının havaisi, yaranın üzerine "İnönü ne diye vaziyet almıyor, müsamaha ediyor?, Olur mu bu kadar rezalet?" feryadı çok C. H. P. linin ağzındadır. Bu, İnönünün tutumunu hiç anlamamanın netice- sidir ve bunda Genel Merkez yüzdeyüz kusurludur. Zi- ra Teşkilât ile Genel Merkezin münasebetleri kesilmiş bulunduğundan ikincisi mms tenvir görevini ifa et- memiştir, etmemektedir edir, Kuvvetli Hükümet? Atarsın gazetecileri vi zaman olursun Menderes ve Menderesin akıbetini elle- rinle hazırlarsın. Gerçek, bunun tamamiyle dışındadır. unun misali, Yürüyüşler Konusudur. Bir yıl önce Yürüyüşler başladığında Başbakanı çok sıkıştıran çık- mıştır: Dağıttır bunları, diye.. İnönü, bu hareketlerin itibarının kırılmasını beklemiştir. Şimdi, ne kadar hak- lı bulunduğu anlaşılıyor. Yürüyüşler, alakanın hiçbir türlüsünü çekmez o olmuştur. Menderes, sinirleri peri- şan olduğu işin kaybetmiştir. İnönü, sinirlerinin sağ- lam olması neticesi kazanacaktır. Ama Teşkilâta bu- nu anlatmak, Teşkilâtı demagogların tesirinden kur- tarmak lâzımdır Aciz Hükümet! Aciz Başbakan! Bugün Türkiyede Hükümetin ve Başbakanın istediği ne yapılamamıştır, istemediği ne yapılmıştır? Hiçbir şey! oAftan Plâna, Koalisyondan Vergilere, Tedbirler Kanunundan 22 Şu- batçılara, herşeyde Hükümet ve Başbakan hasıl iste- mişse öyle olmuştur. Kuvvetli Hükümet budur ve hiç bir hükümet İnönü Hükümeti derecesinde mutlak kud- rete sahip olmamıştır. , Kuvwvetli Parti mefhumunda da durum aynıdır. Bir 11 Başkanı bir telefon edecek, yer yerinden oynayacak! Kuvvetli Partinin böyle parti olduğunu sananlar fena halde yanılmaktadırlar. 4 — Seçim endişeleri. C.H.P. 15 Ekim seçimle- rinde kuvvetini mübalâğa etmişti. Bugün, kuvvetini küçümsüyor. Bu Hükümet başarı kazandı mı, Türki- yede hiçbir, kuvvet C. H. P. nin sırtını yere getiremez. Ama bu Hükümet baltalanırsa hiçbir politika esnafı C.H. P. nin belini bir daha doğrultı amaz. A. P. lilerin kendi taraftarlarına verdikleri "İktidar bizim.. Göste- receğiz" onlara" morfini, tuhaftır, A. P. lilerden çok C. H. P. liler üzerinde tesirli olmaktadır. Çok C.H. li bundan dolayı sinirli ve tedirgindir. Halbuki, Türki- yenin realitesi budur: Bu Hükümet haşan Mei C. H. P. li koalisyon seçimleri alacaktır. Bu Hüküm! başarı kazanamazsa, seçimleri yn C.H.P. kuvvetini “bilmeyen bir devdir. ,. 5 — Genel Merkezden Merkezi kifayetli bulan tek aklı başında C. H. yoktur. Bundan dolayıdır ki bir takım maceracılar, Menderes ekolünün şakirtleri kendilerini ileri sürmek- tedirler. Menderes tipi politikanın bu TN ebe- diyen bittiğini mutlaka bilmek lâzımdır. Kurultay, gü- nün şartlarını karşılayacak ve o Türkiyedeki el tip parti çalışmalarını vie Genel Merkezi başarıyla teşkil ettiği takdirde . nin bütün ıstırapları de- vamlarını bulacaktır. sikayetler. Bugün, Genel P. li Gülek Doğ Erim Göle J derdin 4 istismarcısı AKİS/15