8 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

8 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

akraba ve taallükat, e son- ra evlenmiş Paşayı kandırmağa mu- vaffak oldular. "Çöldeki İstanbul Kı- zı" ile Mısırlı yaşlı zengin Paşanın aşkları da böylece, 1941 yılında sona erdi. Fakat İstanbul Kızı, gelirken de tedbirli gelmeyi ihmal etmemişti. Kahireden Galata rıhtımına yanaşın vapurdan, Belkıs Söylemezoğluna âit tamamı tamamına 32 sandık eşya in- dirildi. Mısırlı Paşanın akrabaları, "belki Paşa, sevgili karısından ayrıl- maktan cayar" diyerek, Benli Belkı- sı da Paşadan boşanması için ölüm- le tehdit etmeyi unutmamışlardı... 1941 den 1946 ya kadar Benli Bel- kıs, kendi tabiriyle, tam bir "mace- Bu arada, İstanbul sosyetesinin en çok adı ge- çen kadınlarından biri oldu. Bu ünü- nü biraz da, yabancı uyruklu kimse- lere olan aşırı düşkünlüğü ile yapmış sayılabilir. 1946 yılında talih, Benli Belkısın karşısına ağırbaşlı bir dip- lomat çıkardı. Nikola adındaki bu Rumen Ticaret Ataşesine âşık olan Benli Belkıs, ağırbaşlı Diplomat ile i Nikola, müstakbel eşini de yer ayırtan Benli Belkıs, nişanlısı harıl harıl evlenme hazır olan yakışıklı kaptanına abayı yakı- verdi!.. Gemide, deni; yıldızları altında başlıyan. bu romantik arka- daşlık, Benli Belkısa ağırbaşlı Diplo- matı unutturdu. Kendi kendine nişa- nı bozan Benli Belkıs, seyahatin on- beşinci gününde, yakışıklı (oKaptan ile nişanlanıverdi. Nişan yüzüklerini de, aynı gemide seyahat etmekte o- lan merhum Necmeddin Sadak tak- ti Gemi Marsilyaya geldiği zaman, lı Diplomatın şaşkınlıktan ağzı bir karış acık kaldı. Benli Belkis ise, "Ben Kaptanı seviyorum.. Onunla ni- şanlandım" diyerek, Kaptanın kolu- na girip uzaklaştı. Miitiyada £ e sevişme günlerin- den sonra aptan, "Ben Bükreşe gidiyorum. seni Pariste bu- lurum" diyerek Benli Belkıstan ay- rıldı ve bir daha da dönmedi. Benli Belkıs buna da omuz silkmekle mu- kabele etti ve Pariste yerleşerek, ye- ni ahbaplar, yeni flörtler edinmeye başladı. Ünlü Parfüm Kralı Pira'nın oğlu ile bu sırada tanıştı. o Parfüm Kralının oğluyla şipşak evlenen Ben- li Belkıs, böylece dördüncü defa dün- ya evine girmiş oluyordu. 24 yaşın- daki Parfümcü, karısına Montekarlo- da bir apartman tuttu. Benli Belkıs burada, Montekarlodaki meşhurlarla tanışmak imkanını buldu. Lady Mil- ford adında bir ingiliz kadını ile ah- bap olan Benli Belkısı, Lady Milford Londraya davet etti. Londraya gi- den Benli Belkıs, Lady Milford'un bir partisinde, Sherlock Holmes ro- manları yazarı Sir Alexander Conan Doyle'un oğlu Andreen Conan Doyle ile tanıştı. Evli olmasına rağmen Benli Belkısa tutulan Andreen Conan Doyle, Benli Belkısın kalmakta oldu- gu otel odasındaki yatağını hergün orkidelerle döşemeye başladı. Patis- teki parfümcü kocası mektup üstü- ne mektup, telgraf üstüne telgraf yağdıra dursun, Benli Belkıs ile genç Benli Belkıs Herşey aşk için Conan Doyle, Andreen'in babadan kalma köşkünde tam 6 ay, dışarı çık- mamacasına, aşklarını (yaşadılar. Genç Conan Doyle'un karısı işe mü- dahale edince, skandalden çekinen Benli Belkıs, Conan Doyle'un oğlu- nu, "Parise boşanmaya gidiyorum. Tekrar döneceğim" diyerek atlattı ve soluğu Capri adasında aldı. İki yıl İtalyada kalan Benli Belkıs, bu defa bir italyan asilzadesiyle dolaş- maya başladı. Kont Carrafo adında- ki bu asilzade ile nişanlanan Benli Belkıs, Kontun yarış atlarına olan aşırı düşkünlüğü yüzünden, ihmal e- dildiğini Oogörünce o"Ya atlar, ya ben!" diye dayattı. Fakat Kont, sev- gili atlarından vazgeçmeye pek ya- naşır görünmeyince, Benli Belkıs ni- şan yüzüğünü Kontun yüzüne fırlat- t. 953 yılında Türkiyeye dönen Benli Belkıs, burada bir Oamerikalı ile tanıştı. Amerikalı, Benli Bellkısa a- şık olmuştu. Birlikte Amerikaya git- tiler. Ancak amerikalının katolik ol- merikalıyı çok seven Benli Belkıs, bu durumda müthiş bir ümitsizliğe ka- pıldı ve iki yıl Amerikada Sa tan sonra İstanbula ge Hilton Oteline yerleşti. Bu devre Benli Bel- kısın hüzün ve yalnızlık devresidir. Cansıkıcı günler geçerken, Benli Bel- kıs D.P.'nin İstanbul ( milletvekille- rinden meşhur Senini Yürütenin oğ- lu Tevfik Yürüten ile tanıştı. Sempa- tik Yürüten, Benli Belkısı oyaladı ve i Belkıs ile Tevfik evlenmeye karar verdiler ve Sarıyer Evlendirme Memurluğunda "incog- nito" bir törenle evlendiler. Bu, Ben- li Belkısın beşinci evliliğidir. Fakat evliliklerinin sekizinci gününde Tev- fik Yürüten ansızın ortadan kaybol- du. Merak içinde kalan Benli Belkıs, bir süre sonra Paristen bir mektup aldı. Mektupta Tevfik Yürüten, İs tanbulda işlerinin çok kötü gittiğini, bazı suçlara karıştığını ve bu yüz- den Türkiyeden kaçtığını belirtiyor ve "İşlerim düzelince Türkiyeye ge- leceğim" diyordu. Benli Belkıs, Tev Tagöz barında viskisini içerken, — tanıdık gazeteci, Tevfik (o Yürüteni Pariste intihar ettiği haberini eli Halen dul bir kadın olan Benli Belkıs, eski güzelliğinden hiçbir şey kaybetmemiştir. Şimdi annesinin To- pağa acında, Hacıemin Sokağındaki m apartmanında oturmaktadır. Erkeklerin samimiyetine oinanmadı- sabahları ğını söyleyen Benli Belkıs, 7.30 - 8.00 arasında yataktan çık- makta, hafif bir kahvaltı o ettikten tadır. Çok iyi fransızca bildiği için, ayrıca Le Figaro'ya da abonedir. "Fransız gazetelerini okurken, ken- dimi Pariste hissediyorum" demek- tedir. Öğleden önce ln Divan Oteline kadar yürüyüş yap- maktadır. Öğle game imi hafif 1z- garaları tercih eden Benli Belkıs, ak- şamları da bir "drink" almak üzere Hiltona gitmektedir. Artık evlenme- meye karar Me belirten "aşk kadını" Benli B buna rağmen, "Eğer karşıma çime sevebilece- ğim birisi gam düşünürüm" de- mektedir AKİS/25