8 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

8 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Sahi Benli Gn hafta içinde İstanbulda, gü- neşli bir öğle üzeri Topağacı cad- desinden Nişantaşına doğru yanındaki arkadaşına döndü, fısıltı halinde: "— Şu kadını tanıyor musun?" dedi ve arkadaşının cevap vermesi - ni beklemeden ilave etti: — Türkiyede yaşıyan kadınların en fazla kadın olanıdır, Türkiyede yaşıyan çağdaş bir Madame Pompa- dour'dur." Gerçekten de, bütün yaşamasını, düşünmeden sevmeye, çılgınca sev- meye adamış olan bu "Macera- lar Kadım" için, çağdaş bir Madame Pompadour demek elbette yanlış sa- yılmazdı. Yanağındaki beni yüzün- den "Benli Belkıs" adıyla tanınan Belkıs Söylemezoğlu, bugün kırk ya- sında bulunmasına rağmen, kalbinde hala çılgınca sevmelere karşı özlem- ler taşıyan bir kadındır. Bu duygu Benli Belkısa, kendisinden yaşça çok daha küçük kadınları bile gıpta et- tirecek bir canlılık ve hayatiyet ver- mektedir. Türkiyenin B. B.'si Benli Belkis, 1918 yılında İstanbulda dünyaya geldi. Soylu bir aileye mensup olan Belkıs Söylemezoğlu, Sabık Harbiye Nazırı Süleyman Şefik Paşanın kızı ve Konya Valisi Söylemezoğlu Ali Tevfik Paşanın torunudur. Dört kar- deşten ikincisi olan Benli Belkısın, ablası Rabia hanımdan başka bir er- kek ve bir de kızkardeşi vardır. Er- kek kardeşi Kemali (o Söylemezoğlu, kızkardeşi ise D.P.'nin eski İstanbul Milletvekili ve gazeteci Mithat Pe- rinin karısı Perizat Perindir. Benli Belkısın çocukluğu (o saray yavrusu yalılarda geçti. (o Mutaassıp bir ailenin çocuğu olan Belkıs, daha çocukluk yaşlarında, muhteşem gü- zelliğiyle dikkati çekti. Kandilli Or- tamektebini bitirip Koleje kaydolun- duğunun ikinci yılında -ki 1932 yılına tesadüf etmektedir-, henüz ondördün de bir gençkızken, ailesinin zoru ile meşhur Tütüncü İhsan beyle -İhsan Doruk- evlendi. Benli Belkıs, bu bi- AKİS/24 şimdi rinci evliliğinden "O bir kabustur" diye bahsetmektedir Kocası amiasişle o devrin Anka- ra sosyetesine giren Benli Belkıs, şahane güzelliğiyle hemen hemen bü- tün topluluklarda aranmağa başlandı. Bu arada Gazi ile de tanışmak fırsa- tını bulan Benli Belkıs, onunla da iki defa dansetti. Fakat kocasının bazı davranışları genç kadım çileden çı- karmaya yetmişti. Benli Belkıs bu evliliğe ancak beş yıl tahammül ede- bildi ve 1937 yılında bu "kabus"tan kurtuldu. Esasen maceracı bir yara- neredeler Belkis ile evlendi. Mısırlı yaslı Paşa ile İs- tanbullu sarışın kadın arasındaki aşk, tıpkı arap filmlerindeki gibi ce- reyan etti. Yaz aylarını Nil kıyıların daki mermer köşkte, kışı da Pariste mükellef bir apartmanda geçiliyor- lardı. Mısırlı Paşa, elinden geleni beş de fazlasıyla yapıyordu. Nil kı- yısındaki romantik köşkü halayık- lar, uşaklar, hanımefendinin gözleri- nin içine bakıp amirlerini bekliyen- lerle doldurdu, sarışın kadını göz ka- maştırıcı mücevherlere, eşyalara, el- biselere garketti. Yazları Cannes ve Benli Belkıs eğleniyor "Dolçe vita” dılışa sahip olan Benli Belkıs, Tü- tüncü İhsandan boşandıktan sonra aynı yıl, yine ailesinin zoru ile, Sa- di Rıza Dağ ile evlendi. Evlendikten bir süre sonra Mısıra giden Benli Belkıs, Kahirede, Mısırın oMoskova Büyük Elçisi ve mültimilyoner Baki Nifahmi Paşa ile tanıştı. Bu tanış- ma kısa bir müddet içinde aşk halini aldı ve Benli Belkıs, Sadi Rı- za Dağdan ayrılarak Nifahmi Paşa Montekarloya da giden Benli Belkıs, burada Avrupa sosyetesine girdi. öldeki İstanbul Kızı"nın bu evli- iğide, arap filmlerine yakışır bir "melodram"la bitti. İkinci Dünya Harbinin en civcivli yıllarında birgün Kahireden İstanbula gelen Benli Bel- kısın saadetini, Mısırlı Paşanın ya- kın akrabaları ve ilk karısından olan çocukları bozdular. Benli (o Belkısın Kahireden ayrılmasını fırsat (o bilen