8 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

8 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Onlar ki verir laf ile Dünyaya nizamat... Atma Recep! Hi. Dikeçligil OA.P.'yi osavunu- “Kendi hükümranlıkları için bir kraliyet partisi oOsüsünü ve ram kendilerine veren, aynı zamanda ta- kınan C.H. Partisi Adalet Partisinin güzel Türkiyemizin vahdeti kuvası- nı siyasi afta görmesini sokak poli- tikasiyle dejenere etmekten meyen, aynı zamanda milletin evlâtları arasında geleceğin- de bile husumet tohumlarına bile bi- le lades diyen bir zihniyet ve tutum- la siyasi affı bahane ederek maale- sef koalisyondan çekilmiş, önce ha- sırlamış olduğu ve kendisine malet- tiği siyasi kişilerle Adalet Partisinin iç bünyesini tahribi hedef ittihaz et- miştir. (....) Bizler, mübarek mille- timizin çalınan ruhunun ve ahlakı- nın iadesi taraftarlarıyız. Bizler, yal- nız maddi görüşün zebunu, zevklerin, nefsaniliğin tatmini zihniyetinin yol- cuları değiliz. Bizler, halkı küçümse- yen, çoğunluğu gerici, yobaz, düşük gören zihniyetli insanları değil, halkımızı seven, sayan, onlara hiz- larında muvazeneli gelişmeyi bilen düşünürlerin toplumu ler, yalnız şekilde garplı değil; tevada, düşüncede, gerçek müspet anlayışta ve metodda garplılaşmayı hedef bilen bütüncüleriz." (Yeni İs- tanbul - 3 Aralık 1962) Cuma duası Sizi yanılttılar ve kötü yola sürük- lediler komutanlarım. İşte görü- yorsunuz: Bu iş millete pahalıya mal oldu. Daha neler çekeceğimizi de an- cak Tanrı bilir Vatan ve miller sevginizden Zer- re kadar şüphe edenin gözü çıksın, iyiniyetinize toz konduran toprak al- tında kalsın. Ama çok büyük hata işlediniz komutanlarım., bunu tevile kalkanların da dili kopsun. 27 Mayıs sabahı sizi bağrına basanların sayısı yüz müydü? Şimdi yirmiyi bulmaz komutanlarım. (....) Siz yalancı, hele bu kadar deli, bu kadar sapık masallar uyduracak yaratıklar ola- mazsınız komutanlarım. (Tarık Buğ- ra - Yeni İstanbul - 3 Aralık 1962) Maveraün.. S. O., A.P. Kongresini anlatıyor: "Maşeri vicdanın yarattığı bir AKİS/26 heyecan Kongreye; hakim olmuştur. Bu çok asil ve samimi heyecan bü- tün Türk tarihini yapmıştır. (.... O ne mucizeli kuvvettir ki içine gi- ren herkesi milli potası içinde bu milletin öz evlâdı etmiştir." Havadis -3 Aralık 1962) pe Tarak ve bezler.. dviye Fenik, A.P. Kongresini an- latıyor "İşte Neriman Ağaoğlu... o Alkış yağmuru içinde kürsüye çıktı. Ve bir tufan sağanağı içinde kürsüden ai- di.. (...) Gedikle Ağaoğlu... Bir kere daha öpüştüler ve aynı ruhu ya- şadılar... Ruhlar ölmezler. Aramızda yaşarlar diyenler haklıdırlar. 946 ru- da ölmüyor. Öldürülemiyor. (....) Mualla Akarcayı dinlerken gözümü kapasam, Nazlı Tılabarı kürsüde sa- nacağım... (...) Ama büyük" kiymet- ler o kadar çok ki... (...) Çok çeşidi var, eşiti yok. (....) Hani dar bir za- manda kumaş almağa gitseniz önü- nüze de birbirinden güzel top top ku- maş yığsalar pek tabii olarak bir in- tihap zorluğu çekersiniz... Onu mu alsam? Bunu mu alsam? Şunu mu? (.) Bu kumaşlardan hangisini seç- meli? Bazısı en hararetli mücadele- lerde ruhları serin tutar. Bazısı en soğuk hâdiselerde insanın gönlüne sıcaklık verir Sade o di değil! Bu ipekli ku- maşlardan ne güzel bayrak olur de- gil mi?" (Son Havadis - 3 Aralık 1962) Savcılar seçimi yok mu? ç gündenberi heyecan ve iş bir olgunlukla devam eden grede Merkez İdare Kurulu, Ylkeik Hâkimler Heyeti ve Merkez Temsil- ciler Meclisi üyelikleri seçimi yapıl- mıştır. (Zafer - 3 Aralık 1962) Rivayet kimden? yg besn ait olduğu rivayet olunan bir mezarı ziyaret eden İnönü 2,5 lira sadaka verdi!.. (Manşet -A- dalet - 3 Aralık 1962) Efendim? ADİ metheden delege, o huya- (Manşet - Yeni Sabah - 3 Aralık 1962) Hacivat dili atibin kimleri, ne maksatla kas- tettiğini bilmiyorum, fakat rah- metli şairden önce gelen nesiller, hep Hacivat ağziyle konuşmuşsa, o çok- yazık olmuş bize! (Siyavuşgil -Ye- ni Sabah- 3 Aralık 1962) Dalgınlık M emlekette hiç kimsenin Cumhuri- yet Halk Partililere haksızlık yapmasına hakkı yoktur, buna da asla müsaade edilmiyecektir. (Man- şet - Ulus - 3 Aralık 1962) Kıymetli Değerlerimiz! ski Demokratlar ne düşünüyor? E kıymetlere artık değerleri veril- meli. (Manşet -Tasvir- 25 Kasım 1962) Kaç Emin? üracaat üzerine mahkeme defter ve kayıtlara el koyarak derne- ginidaresini yedi emine teslim et- miştir. (Yeni İstanbul - 25 Kasım 1961) Kör atış ski Demokratların dalet Partisi, si fikir ve em toplandığı A- şunun bunun sah- eline hizmet ettirilecek bir siyasi teşekkül değildir. (M. Ali Yalçın - Son Havadis - 26 Kasım 1962) Eski oDemok- YK bir de t sözü veren nevzuhur adam- lar, akla hayale gelmeyecek iğrenç taktiklere başvuruyorlar. o (Gökhan Evliyaoğlu - Yeni İstanbul - 26 Ka- sım 1962) Akıl küpü zıl ll maksadı belli bir şey, Pakistan'ı tamamen bertaraf et- mek sureti ile, Hindistanı istilâ plâ- nında bugünkünden çok daha kuv- vetli ve etrafından emin bir (hale gelmek istiyor. (Galip Erdem - Yeni İstanbul - 26 Kasım 1962) Okuyucu bilir! Kep. piyesleri ve radyo tele- vizyon şirketlerinden aldığı par- çalarla Christie'nin servetini (kendi bile bilmiyor. (Dünya - 26 Kasım 19