8 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

8 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

derhal İsviçreye gitmeye karar ver- Şi: Büyük Elçimiz Cevdet Dülge, danslarıyla meşhur onsekiz yaşın daki kızını İsviçreden Şiliye aldırmış ve sabık eşi Itıra, 'Ben kızıma daha iyi bakarım" diye de rest çekmişti. Lozanda Mısırlı eşi ve iki oğlu ile mütevazi bir hayat süren Itır, bu isteğe göz yaşları ile razı olmuş, fa- kat kızının gittiği takdirde bir daha yanma dönemiyeceğini o bildirmişti... Şimdi Şiliden Lozana telefon eden Cevdet Dülge, sabık eşine, "Kızı al, çılgınlıkları ile baş edemiyorum" di- ye yalvarmakta, fakat Itır, bundan evvelki konuşmaları sabık kocasına hatırlatarak, "Hayır!" demektedir. Rivayete göre gençkız, yabancı mü- rebbiyenin, babasına gösterdiği aşırı alakaya çok içeriyormuş... (GG Kontes Blessing ile Ana Kon tes Blessing'in araları bir hayli açılmış. Ana Kontes, her vesile ile türk gelininin oğlundan büyük oluşu- nu yüzüne vuruyor ve kalbini kırıyor- muş. Sabık Türkiye lr a Ceylân Ece -Kontes Blessin anne- sine telgraf çekerek acele Eelmesini bildirmiş. Ana kalbi bu, feryada da- yanır mı! İlk uçakla Brüksele uçan Hayrünisa Ecenin orada neler yapa- cağı merakla beklenmektedir. B musevi şantörle anl dedi- kodusu üzerine nlarından tehdit mektupları alan man hâlen Stokholmda büyük başa rı kazanmakta ve dostlarına yazdığı mektuplarda hayatından memnun ol- duğunu şu sözlerle ifade etmektedir: “İsveç erkekleri Apollon gibi... Stok- holma bayılıyorum." ttin Yiici Turgut Demirağ, "Nasre Hoca" filmini renkli olarak çevir- ANKARA miş ve banyo edilmek üzere Ameri- kaya yollamıştı. Banyodan gelen fil- mi seyreden Turgut Demirağ, hay- retler içinde kaldı. Zira bunlar, ken- di filmi değil, Brezilyalı bir ailenin evlerinde çektikleri hususi resimler- di! Demirağ hemen filmi Amerikaya iade etti ve durumu bildirdi. Gelen cevapta, Brezilyalı ailenin Nasrettin Hoca filmine bayıldığı bu sebeple de filmi iade etmediği teessürle bil- diriliyordu! Tabii bu vaziyette film- ciye "Nasrettin Hoca"yı yeniden çe- virmek düştü. Mevsan Sahnesinde sevimli (o yıldız Türkan Atameri birkaç günden beri üzgün görenler türlü yorumlar- da bulundular. Kimisi, "âşık" dedi: kimisi, "Kızcağızın başına mutlaka bir felâket geldi" dedi. Hakikaten Atamerin durumu ya- kınları için endişe vericiydi. Nihayet genç yıldızın derdi anlaşıldı ve ya- lanlan birer "Oh!" çektiler.. Üste- lik, kahkahalarla güldüler. Hikaye şöyleydi: İstanbul gaze- telerinden birinde, Türkân Atamer için bir dedikodu yazılmıştı. Buna göre, Atameri "Kocaoğlan" oyunun- akın bir süre kucağında taşıyan Şeref Gürsoy karısından ay- rılıyordu. Ayrılmanın sebebi de, cakta taşıma" idi!.. oAtamerin bir de güzel resmi, habere ilâve edilmiş- ti Genç yıldız bu yazıyı ciddiye al mış, gerçekle ilgisi olmadığı halde yaradılışı icabı, üzüntüye kapılmıştı Üzülmesi için bir sebep olmadığı uzun uzun anlatıldı da, Atamer ra- hatladı ve işi son derece güzel bir nükteyle a "— Zaten Gürsoy beni doğru dü- rüst taşıyamıyordu da.. PALAS ANKARA (AKİS 665) Hayat defterinden YAPRAKLAR Doğdu. Sosyalist (Parti (okurucula- rından AlAattin Tiritoğlunun oğ- lu ankası avukatlarından Aydın Tiritoğlu ile Sevil (o Tiritoğlu- nun bir oğulları oldu. Bebeğe henüz bir ad verilmedi. Ancak Aydın Tirit- oğlunun kızkardeşi Alp adının veril- meşini istemektedir. Doğdu. Akşam Gazetesinin Ankara Bürosu, foto muhabiri Hikmet Tanıl- kanın bir kızı oldu. Bebeğe Gülden adı verildi. Nişanlandılar. Ankara Tıp Fakül- tesi profesörlerinden İrfan Titizin oğ- lu Yaman Titiz ile Esin Akaltın ni- şanlandılar. Yaman 20, Esin ise 18 yaşındadır. Gençler ilk defa dünya evine gireceklerdir. Nişanlandılar. Ankara İşçi Sigor- taları Hastahanesi Hariciye Kliniği Operatörlerinden Fethi Karapınar ile İzmit tüccarlarından Mehmet Baş- kalın kızı Neriman Başkal nişanlan- dılar. Yarımcadaki Pina pavyonunda yapılan nişanda yüzükleri Ord. Prof. Abdülkadir (Noyan taktı. Nermin Başkal 22, Fethi Karapınar ise 35 yaşındadır. Her ikisi de ilk defa dün- ya evine gireceklerdir. Evlendiler. Yassıadanın meşhur a- vukatlarından Hüsamettin Cindoruk ile tüccar Yakup Soyugencin kızı Dilek Soyugenç evlendiler. Hüsamet- tin Cindoruk 30, Dilek Soyugenç ise 21 yaşındadır. Bu her ikisinin de ilk evlilikleridir. Evlendiler. (o Asistan Dr. Nurten Ka- zakoğlu ile Jeofizikçi - Jeolog Yük- sel Şahin evlendiler. Öldü. Denizcilik Bankası Kambiyo şefi Sami Kibarın eşi, Şişli Terakki Lisesi öğretmenlerinden Behire Ki- bar öldü. Öldü. Birleşik Tasarruf Kredi Bankası Müdürü Ayhan Sümerol Pazar günü ani bir kalb krizi neti- cesinde öldü. ve Öldü. Haseki Hastahanesi Diş Dok- toru Hayati Akdoğan, haftanın ba- şında, Pazartesi günü Ö Akdo- ğanın cenazesi Rumelihisardaki aile kabristanına defnedildi AKİS/ 29