8 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 35

8 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 35

— Anneciğim, hani bu teyze ikiyüzlüydü? Sokaktaki Facia BB“ çok uzağa gitmeye, derin çalışmalar yapmaya, istatistiklere da- lıp sosyologlara başvurmaya lüzum yoktur. oMemleketimizdeki "ço- cuk faciası"nı anlamak için Başkentin pazar yerlerinde biraz dolaşmak, akşam, küfesi sırtında kendisine yatacak bir yer arayan hamal çocuğu bir süre izlemek, sokak başında avuç açan küçük dilenciye ve konu kom- şuda hala dayak yiyerek hizmet gören saçları kırpılmış evlâtlık kıza bir göz atmak yeter. Türkiyede bugün, korunmaya muhtaç çocuk miktarı 300 binin üstün- de kabul edilmektedir. Buna mukabil, en açtığı yetiştirme yurtla- rı ve yuva gibi müesseseler ancak sembolikt İşte bunun içindir ki son günlerde, hmeliz çocukların ve ihtiyarla- rın devletin himayesine alınacağına dair çıkan haberler gerçekten sevin- dirici olmuştur. Bunun için hazırlanan kanun tasarıları umut vericidir. Memleketimizde çocuklar için çok mükemmel kanunlar mevcuttur, fakat bunlar tatbik edilemez. Çünkü çocuğun sahibi tek değildir. Mülki- ye Amiri, Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı, Emniyet makamları, Belediyeler parça parça çocuğa sahip çıkmakla gö- revlendirilmişlerdir. Yani bu büyük dâva, birçok müesseselerin bir ikinci işidir. Birçok müesseseler de kendi bütçelerinden, angarye olarak, çocuk davasına yüzdeler ayırırlar. , Böyle olunca ne para toplanabilir, ne de ka- lanabilir. İşin takipçi | bu yüzden de yoktur. Ağıztadıyla... PATATES PÜRELİ TON BALIĞI B' hafta sizlere tamamiyle değişik bir balık yemeği tarif edeceğim Her zaman üzerine zeytinyağı, limon koyarak yediğiniz ton balığının bu şeklini de seveceğinizi ümit ediyor- 6 kişi için iki kutu ton balığını iyice ufalayın ve bu balığa 250 gr. ezilip püre haline getirilmiş patates, 2 bütün çiğ yumurta, 40 gr. un, 40 gr. erimiş Sana, 2 çorba kaşığı taze krema - bütün pastahane ve büyük bakkallarda bulunur-, tuz, biber ve azıcık hindistan cevizi rendesi ila- ve edip hepsini iyice ezdikten son- ra dikdörtgen şeklinde, iyice yağ- lanmış bir pasta kalıbına dökün ve Bain-Marie'ye koyarak 1,5 saat ka- dar fırında pişirin. Servis yapacağı - nız zaman formayı tabağa yeyip yemeğin üzerini yeşil ve siyah zey- tinle de süsleyin. İsterseniz sade ola- rak, isterseniz un, yağ ve sütle yapılan beyaz salçaya domates su- yu katarak bir sos yapın ve öyle sof- raya verin. ÇUKULATALI ÇAY BİSKÜİSİ Malzeme: 1/2 bardak Sana — | bardak şeker 1 yumurta — 1/2 çay kaşığı vanilya 1 ufak tutam tut — 2 çorba kaşığı süt 2 bardak un — 60 gr. erimiş sütsüz çukulata Yes krem haline gelinceye kadar çatalla ezdikten sonra yavaş ya- vaş şeker ilave edilir, çırpılmış bü- tün yumurta, vanilya, tuz ve sütle karıştırılır, son olarak un ve çuku- latada eklenir. Elde edilen ha- mur ufak kaşıkla veya krem sıka- cağı ile yağlanmış tepsiye konulur ve orta hararetteki fırında 10-15 dakika pişirilir. Semra CONKER AKİS/35