8 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

8 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Günlerin getirdiği Yurttan A ki Piyasa — Plânlı devrin arifesinde bu yeni devrin ha- zırlığı içinde bulunan ve bilhassa son sıralarda hemen amiyle forma girmiş görünen iş hayatı Hava Kuv- vetlerindeki buhran dolayısıyla yeni bir tereddüt içine düştü. Bu, bir ay içinde, Küba Kriziyle birlikte ikinci büyük buhrandır. Hâdiseler, dış alemde ve bize yar- dımı kararlaştıran dostlar arasında da endişe verici akisler yarattı. Buna rağmen mütehassıslar tamamiyle iyimserdir- ler. Hava Kuvvetlerinde suların durulması ve bir me- selenin çıkmaması iş hayatında tam bir kamçı darbesi yerine geçecektir. Zira Hükümetin göstereceği kuvvet, istikrar konusunda hala mütereddit son kimselere de kati inanç verecektir. Nitekim, iş hayatındaki açılma 22 Şubattan sonra başlamıştı. Kübaya gelince, bulutlar orada dağılmıştır. Görünen, yılbaşından itibaren türk ekonomisinin tam hamleli devre gireceğidir. Dış Yardım — Geçen hafta Pariste yapılan OECD Bakanlar Konseyi Toplantısına Türkiye adına Başba- kan Yardımcısı Turhan Feyzioğlu ve Ticaret Bakanı Muhlis Ete katıldılar. Müzakerelerin esasını "kalkın- ma halindeki memleketlere yapılan yardımlar" mese- lesi teşkil etti. Teşkilâtın Genel Sekreteri ve Türkiye- ye yardım Konsorsiyumu ikinci Başkanı Kristensen açış konuşmasında usun vade ve düşük faizli kalkınma kre- dileri üzerinde durarak bu memleketlere yardımın za- ruri olduğunu belirtti. Başbakan Yardımcısı oTurhan Feyzioğlu ise üye devletlerin Bakanlarına Türkiyenin 5 Yıllık Kalkınma Plânını tatbike mutlaka kararlı ol- duğunu ve Plânın iç finansmanının yani vergilerle kar- şılanmış olduğunu açıkladı. Feyzioğlu ve Ete bu arada özel temaslarla 11 Aralıktaki Konsorsiyum toplantısı için gerekli kulis çalışmalarını yaptılar. Dışişleri — Dışişleri Bakanlığında uzun süredir bekle- nen tayin, nihayet biraz değişiklikle kati safhaya girdi. Genel Sekreter Namık Yolga, Berne değil. Romaya gi- diyor. İtalyayla münasebetlerimizin, bilhassa Konsor- siyum ve Ortak Pazar dolayısıyla önem kazandığı şu sırada Türkiyeyi italyan başkentinde bir kuvvetli ve dirayetli Büyük Elçinin temsil etmesi memlekete çok şey kazandıracaktır. Aynı şekilde, Roma Büyük Elçimiz Fuat Bayram- oğlunun Genel Sekreter sıfatıyla Bakanlığın 2 numa- kabildir- kıymetli bir yardımcı kazandıracaktır. AKİS/6 sler Turhan Feyzioğlu Dişe diş, göze göz Tayinler — Geride bıraktığımız ayın sonuncu günü bir adam zarif hareketlerle Esenboğa Hava alanından Romaya giden bir uçağa biniyordu. Saatler o sırada 13 ü göstermekteydi. Zarif adam Ankaralılar için ya- bancı değildi. Adamın hareketlerindeki bütün zerafete rağmen kaçar gibi uçağa binişi de farkediliyordu. Roma yolcusunun adı Ümit Halit Demirizdir. İhti- lâlde Radyo Müdürü olarak tevkif edilen Demiriz Ro-