8 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

8 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER in Büyük e ei yn Zaferinden sonra TA.P. Meclis Grupu e. evrildi. Bu seçimler Büyük Kongreden önce baş- lamış, ama bitirilememiştir. Turlar- da Irkçı Ekalliyetin adayı Saadettin Bilgiç ile Mutedillerin adayı Ahmet Topaloğlu çekişmişlerdir. Çekişmede hep Bilgiç önde gitmiş, fakat gerek- li oyu gene de toplayamamıştır. Bu- nun üzerine Irkçı Ekalliyet önce, mu- tad silâhı olan baskı ve şamatayı de- nemiş, Yeni İstanbul da Topaloğlu- na hücum ederek onu adaylıktan fe- ragate zorlamak istemiştir. Fakat Topaloğlunun siniri, (arkadaşlarının azmi mukavemet edince "Gökhan Ta- kımı" başka bir manevra çevirmiş ve seçimleri Büyük Kongreden son- raya bıraktırmıştır. Bundaki hesap, Büyük Kongre neticesinin Grup üze- rinde tesir yapmasıdır. Tesir oldu. Ama, ters taraftan. Zira Büyük Kongre neticesinin, Grup aynı takımın elinden kurtarılmadığı takdirde ne A.P., ne Grup bırakacağı gerçeği bilhassa milletvekilleri tara- fından farkedildi. Açgözlülerin hışmı pövik Kongre, en seviyesiz cinsten bir ocak kongresi havası o içinde geçtiyse bunda Parlamento binasının gösterisi, haşmeti başlıca rollerden birini oynadı. Başkente gelen delege- lerin, kendi milletvekilleri ve senatör- leri refakatinde Meclisi gezişleri, u- nutulmaz bir manzara teşkil etti Hemen hepsinin gözü, hırsla kamaş- tı. Kendi adlarına bu binada keyif çatanlar, bir kuruluş dalgası içinde "hasbelkader" oraya gelmişlerdi. Çok ağızdan, sık sık "Uf, anam!" nidası çıktı ve gelecek seçimlerde mutlaka bizzat gelmek arzusu perçinlendi. Irkçı oEkalliyet en ziyade bu hissi tahrik etti. Böylece delegeler birer yıkıcı olarak Kongreye katıldılar ve "Partici politikacı, partizan politika- cı işbaşına!" sloganına uyarak bütün mutedilleri, askerleri, yüksek memur ları temizlediler. Önümüzdeki seçim- lerde A.P. nin adayları, sadece ve sadece yiyicilerle fanatiklerden te- şekkül edecektir. Fanatikler, lerin önüne atacakları nimetler kar- şılığı sevk-i İdareyi ellerinde tuta- caklardır. Şimdi ilk hedef, Ragıp Gümüşpa- ladır. Zira Gümüşpala, Büyük Kon- gre köprüsü rahat geçilsin diye poh- pohlanmıştır. Gerçek kudreti ellerin- de tutanlar, böyle her hadisede ol- duğu gibi, en kısa zamanda parava- nayı bertaraf edeceklerdir. Suyu kaynayan Gümüşpala çipi birbuçuk yıl Ve çalışmış olan eski A.P. li Kuru- cu üye Kamuran Evliyaoğlu i mec- muaya şöyle dedi: " — Pala Paşayı çok iyi bilirim. Birbuçuk yılda aramızda bazı arka- daşların hafif çıkışları (o dolayısıyla belki onbeş defa istifaya kalktı. Ken- disini kolundan bacağından tutar, zaman zaman günlerce (ouğraşırdık. Şimdi bu tip olayların ortaya çıkma- sı için sebepler çok fazla... Bir defa Irkçı Ekalliyetin militanları durup dururken meseleler çıkarıp (Paşayı A.P. kongresinde bağıranlar Şamatayla adam boğuldu AKİS/16 Kamuran Evliyaoğlu "Vah benim emeklerim" zorlayacaklar. oPala Paşa birinden birinde nasılsa istifa edecek. Yerine konacak olan isim elde mevcut: Sü- leyman Demirel bunun için Kurula sokuldu... Pala Paşanın bir dahaki Kongre- necek tek şey var: Tanrı Türkü ko- rusun!" Süleyman Demirci şimdiden A.P. Teşkilât Başkanlığı -Genel Başkan Yardımcılığı- koltuğuna oturtulmuş- tur. Gerçi A.P. Genel İdare Kurulun- da henüz vazife taksimi yapılmamış- tır. Ama taksimin şekli aşağı yukacı Propaganda (Başkanlığına Evliyaoğlu (o getirilecektir. Genel Sekreterlik ise Fethi Tevetoğ- lunun uhdesindedir., Nitekim Tevet- oğlu, daha salı gününden Genel Sek- reterlik makamına oturdu. Ama Irk- çılar Çarşamba günü küçük bir pü- rüzle karşılaştılar ve Paşalarını oür- kütmemek için EMİNSU'cu Orhan Süersanı Genel Sekreter seçtiler. Pa- la Paşa yanında muhakkak bir emek- li istiyordu, dileği de kabul edildi. Solcular Katılarla titistler Ürn solcularımız, yeni bir "Hain" keşfetmiş (bulunuyorlar. o Şimdi hiyanetle (osuçlandırılan o- kendinizi