9 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

9 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

Tahkikat, bu konuda İhtilâlden sonra dava açıldığını, davanın be- raatle sonuçlandığını gösterdi. kuk gafı yapıldı. Fakat hâkim, mah- keme kararlarına uymaya herkesin mecbur olduğunu bildirerek (o böyle bir davaya bakılamayacağı kararını verdi. Çelikbaşın bir Umum Müdürü az- lettirmek için, "Doğrudur" diye Hü- kümete götürdüğü dosyanın dört maddesinin akibeti bu olmuştur. Yeni suç! Çelikbaş, bunlara sonradan bir suç daha ekledi ve böylece ithamla- rın sayısı beşe çıktı. Bakana göre Selahaddin Akyol, kardeşi Tarık Ak- yolu Sümer Bankın Teftiş Kuruluna başkan Mi e ve böylece bir şe- t vatandaşlık (o hakların- edemeyeceği o neti- cesine vardığı gibi Selahaddin Ak- yolun bu tayini yapmadan kanu- vatandaşını dan ni bir mahzur olup olmadığı konu- sunda bir bilirkişi heyetinden müta- lea aldığını ve mütaleanın müsbet bulunduğunu da gösterdi. Bunun ü- zerine o konuda da bir takibat yapı- lamadı. Ama bütün bunlara rağmen bu- gün, Çelikbaş Bakan koltuğunda o- turmakta ve Selahaddin Akyol da, bir Hukuk Devletinde yaşadığı ha- yali içinde kendisini avutmakta, ü- zerine sıçratılan çamurları bir bir a- yıklamaya çalışmaktadır. İşin daha hazin tarafı, ğını bir çiftlik zanneden Bakanlı- Bakanın, Selahaddin Akyol ve Çelikbaş Hukuk ve Guguk bütün Muhalefet yılları bu çeşit zih- niyete karşı wi geçmiş bir par- tinin, C.H.P. nin Bakanı olması ve bu sırada da, i insan haklarının ve Hukuk Devletinin şampiyonu sayılan İsmet İnönünün Başbakan bulunma- sıdır. Suiistimaller Eski hamam, eski tas mı? Önceki haftanın sonlarında Cuma günü Türkiye Milli Talebe Fede- rasyonunun Cağaloğlundaki O binası- na Devlet Demir Yolları antetini ta- şıyan bir zarf geldi. 27 Mayıstan ön- YURTTA OLUP BİTENLER ceki unutulmaz Federasyon Başkanı Samet Güldoğana hitaben kaleme a- lınmış olan mektupta "Tavassutta bulunduğunuz zat 23 Şubat 1963 ta- rihinde Sirkeci kısım hekimliğine ta- yin edilmiştir" denilmekteydi. Gençler bu satırları o hayretten gözleri büyüyerek birkaç defa daha okudular. Okuduklarına opek de i- nanmak istemiyorlardı. Başkan Er- doğan Tuncer birkaç yere telefon e- dip, meselenin doğruluğuna kanaat getirdikten Oosonra (arkadaşlarıyla başbaşa vererek, ne yapılması ge- rektiğini düşündü. Çoktan geride kal- dığını sandıkları tavassut mektupla- rının tekrar ortam kazanması ve he- le bu işte T.M.T.F. nun âlet edilme- si gençleri çileden çıkarmıştı. ayaklanmış, bir sistem yıkılsın diye canlarını tehlikeye atmış (o gençle- rin sanki dünya başlarına yıkıl- mıştı. O gün, akşam geç saatlere kadar süren müzakerelerden sonra meselenin bir basın toplantısı yapı- larak halkoyuna açıklanmasına ve bir mektupla da Devlet Demir Yolla- rının protesto edilmesine karar ve- rildi. Hemen o akşam bütün gazete idarehanelerine telefon edilerek er- tesi sabah 11 de bir basın toplantısı yapılacağı bildirildi. Ama konusunu açıklamaktan o kaçındılar ve: "— Sürprizdir. Gelin, öğrenin" AKİS/L1