9 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

9 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

İstanbullular, bu defa, yarım saat sü- ren bir elektrik arızası dışında, sı- kıntı çekmediler. Gerçi bazı yerler- de, o da münferid vakalar halinde, ekmek sıkıntısı çekildi ama, buna da vatandaşın sebep olduğu söylenebi- lir. Bazıları, ihtiyacından fazla ek- mek almış ve diğerlerinin hakkına tecavüz etmişti. Necdet Uğuru Belediye Başkan- lığının ilk gününde karşılayan deh- şetli kışın bertaraf edilmesi, kendi- sine bağlanan ümitleri çok daha kuv- velinin di. azar günü saat 13' de, İstanbul alum spiker, bildirince, İstanbullular safi (kulak kesildiler. Necdet Uğur, on dakika- lık konuşmasında son üç günlük kar olayını kısa, veciz bir şekilde anlat- tı. Belediye ekiplerinin çalışmaları- nı birer birer izah ettikten sonra, Radyo ile yapılan ihtarlara rağmen ihtiyaçlarından fazla ekmek alanla- rın komşularını zor durumda bırak- tıklarını belirtti. Ayrıca, evlerinin önünü temizleyenlere teşekkür ede- rek, halkı Belediyeye yardımcı olma- ya çağırdı. Bu arada, arabalarına zincir takmayıp yolların sına sebep olan şoförlere de sitem- lerde bulundu Peron vardı dır ve bu şuur, isteristemez Mende- resin ismiyle bağını muhafaza ede- cektir. imdi O Arjantinde, memleketin sağlam kuvvetlerinin çekirdeğini teşkil eden Ordunun içinde iki ce- reyan bulunuyor. Bunlar iki renk- le anılıyorlar: viler. Bir ekalliyet teşkil eden Kır- mızılar, Peronun nü kul- lanarak kırmak, bir takım yasak- larla Peroncu kuvvetleri bir demagogun geniş kütleler üze- rindeki inanılmaz ve sürekli tesiri bu aydın, memleketçi uyanık in- sanları çileden çıkarmaktadır. De- mokrasiye paydos deyip, süngü kuvvetiyle "şaşkın ördekler'i doğ- ru yola getirmeyi dayanılmaz bir arzu olarak istemektedirler. Ama bu, şuur kazanmş kütleler üzerinde fayda veren bir tutum de- ğildir ki. Bundan dolayı Ordunun ekseriyeti, Maviler Demokrasiden ayrılmamak taraftandır. Bunlar is- temektedirler ki Arjantinde Pero- Uğur, konuşmasının sonunda, yol- ların da. havaların müsaadesi nisbe- tinde, azami üç ay içinde, tamir edi- leceğini “belirtti. Belediye Başkanının bu açık ve gerçekçi konuşması he- men herkesin üzerinde çok müsbet bir intiba bıraktı. Uğurun ilk beyanatı . İstanbullular, bir aya yakın bir bekleyişten sonra Şeker Bayra- mını takip eden Perşembe günü ye- ni Belediye Başkanlarına kavuştu- lar. Yeni Başkan Necdet Uğur, he- men o gün, gazetelerin Belediye mu- habirlerini toplayarak, bir daktilo say fası tutan ilk beyanatını verdi. Bu be- yanatın ilk paragrafı, (Belediyenin içinde bulunduğu durumu anlatıyor- du ve şöyleydi: "Belediye, normal bütçe imkan- larıyla hiç bir zaman ödiyemiyeceği bir borcun altındadır. Belediyenin normal bütçe imkânları, şehrin ih- tiyaçlarını karşılamaktan uzaktır. Belediye, teşkilât ve kadro olarak yeni baştan gözden ve elden geçiril- meyi gerektiren bir haldedir." Beyanatın diğer kısımlarında, yapılacak işler anlatılıyordu. Bele- diyenin borçlarının solide edil- mek üzere olduğu belirtiliyor ve va- ridatın arttırılması için hazırlanan 0o—a unun manevi nüfuzu, onun elde et- miş olduğu kütleler daha fazla da- ha gerçek refaha kavuşturularak, onların insanlık haysiyetleri ve şu- lar ki bu yapılmadıkça Peron git- tikçe peygamberleşecek ve Roma- lıların Hristiyanlara yaptıkları na- sıl İsanını işine yaramışsa sakat yol Perona fayda verecektir. Ancak, gene Peron bir başi sebepten (bunu engellemektedir. Peron memleketi, şahsını ululaştır- mak sevdası peşinde o hale getirip bırakmıştır ki Kalkınmanın mutla- ka bir bedeli olacaktır ve bundan onun "Gömleksizler"ine ağır pay- lar düşecektir. Ağır pay düşünce "Gömleksizler" sızlanıp OPerona onun ucuz metodlarma hasret çekmektedirler. Bu ise huzuru boz makta, siyasi istikrarsızlık ve ka- rışıklık yaratmaktadır. Bir müddet kemer sıkma politikası yürütüldük- ten sonra kemerler çözülmekte ve sonra her şeye yeni baştan başla- YURTTA OLUP BİTENLER kanunların pek kısa bir zamanda B. M.M.'ne sevkedileceği o açıklanıyor- du. Necdet Uğur, İstanbul Belediye- sinin verimli bir çalışma ve hizmet devresine ulaşması için, teşkilâtın mi esaslara dayanan bir reorganizas- yonun başarıya ulaşacağı kanaatin- dedir. Bu yüzd elediye aşkan- lığına tayin edilip de ise li bağ- lamaz, kendi kendine bir takım ta- yinler yapmak, bir t larda bulunmaktan şiddetle, hizmetlerinin de ürütülmesi bir çapta bir benzerini İstanbul Beledi- yesi içinde kurmaya karar verdi ve bütçeye bu is için tahsisat koydu. ğurun deyimiyle, ilmine güvenilir ilim adamları, İstanbul Belediyesinin reorganizasyonu ile hizmetlerini bir plâna bağlıyacaklardır. Ancak bu il- mi tetkik sonunda teşkilâttaki açık- lıklar, aksaklıklar ve fazlalıklar an- laşılacak, birbirine paralel vazife gö- ren bazı müdürlüklerin nasıl koordi- ma zarureti doğmaktadır. Böyle- ce, Arjantin bir fasit daire üzerin- de sekiz senedir çırpınmakta, dur- aktadır. Çare? Çare, memleketin sağlam kuvvetlerinin tuttuğu, inandığı bir adamın idaresinde, aire- sinde, ilk başta yükselmesi mukad- der homurtulara değerlerinden faz- la önem vermeksizin ve Demokra- siden asla şaşmadan kalkınma yo- lunu tutmak, onda sebat etmek Bunu yaparken, "Gömleksizler" e. kazandıkları şuuru göz önünde tu tarak muamele etmek, onlara ger- çek dostlarının Peron değil, bu ye- ni demokratik idare olduğu inanç- m vermek ve kazandıklarını kay betmeyecekleri hususunda elle tu tulur teminat sağlamak. Bu, ancak memleketin İyi niyetli bütün ayin larının seferber olmaları ile bildir. Güç! Ama,tek AKİS/15