9 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

9 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Basın — Geçen haftanın içinde, Ankarada yayınlanan ve A.P. borazanlığı yapan iki gazeteyi -Adalet ve Zafer- okuyanlar bir kere daha yüreklerde biriken kinin de- recesini anladılar. İki A.P. li gazete bir haber veriyor- du: İller Bankası Genel Müdürü Selâhattin Babüroğ- lu Ankara - İstanbul yolu üzerinde bir trafik kazası yapmış ve resmi otomobiliyle bir hendeğe yuvarlanarak ağırca yaralanmıştı. Haberin bundan sonrası daha da ilginçti. Babüroğlunun eski bir asker olduğundan ba- Selahattin Babüroğlu Bir avuç kına! AKIS/4 Akisler hisle, kendisinin Nuri Beşeri subay ailelerine küfret- mekle itham ettiği hatırlatılıyordu. Yani denilmek is- teniyordu ki "Sen Nuri Beşeri şikayet eder misin! Bak işte Tanrı senin cezanı verdi". Haberi okuyanlar cidden üzüldüler. Fakat hakikat A.P. li Adalet ile Zaferin yayınladıkları gibi cereyan etmedi. Babüroğlu, kendine ait 1954 modeli kü- çük Mercedes otomobiliyle, ailesiyle birlikte seyahat et- mekteydi, Kaza, karşı taraftan gelen bir yolcu otobü- sünün dikkatsizliği neticesinde meydana gelmiş, çar- pışmayı önlemek için Babüroğlu otomobilini yolun ke- narına alırken devrilmişti. Küçük siyah Mercedesin için- de bulunan Babüroğlunun, iki küçük çocuğunun ve eşi- nin burnu dahi kanamadı. Yani yazıldığı gibi Babüroğ- lu ağır yaralanıp, Beşer olayına karıştığı için Tanrının hışmına uğramadı. İller Bankası Genel Müdürü kazanın ertesi günü de makamında günlük işlerini yapmakla meşguldü. İşte isin doğrusu. Belediye —- İzmir Belediyesiyle ESHOT Genel Müdür- lüğü, otobüs ve troleybüs ücretlerine zam yapılıp yapıl- maması konusunda tam bir çekişme halindedirler Vali ve Belediye Başkanı Enver Saatçıgil, halen 40 kuruş olan otobüs ve troleybüs bilet ücretlerinin 30 kuruşa indirilmesini encümene teklif ederken, ESHOT Genel Müdürlüğü de 50 kuruşa çıkarılması için aynı encüme- ne başvurdu. Encümen, bu anlaşmazlık ve iki ayrı tek- lif karşısında nasıl bir karar vereceğini bilememekten dolayı tereddüt içindedir. İzmirliler şimdi merakla en- cümenin vereceği kararı beklemektedirler. Öte yandan, Belediye Encümeninin geçen yıl, bele- diye hudutları dahilinde çalışabilmeleri için 600 mini- büsten alınmasını kararlaştırdığı 1800 liralık ruhsat ücreti meselesi de yeni bir çıkmaza girmiş bulunmak- tadır. İzmirde iki mahkeme bu konuyla ilgili olarak ay- rı ayrı kararlar aldı. Mahkemelerden biri, Belediye En-