9 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

9 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

JALE OKUYUCULARIYLA Yirmiiki yaşında bir yüksek öğre- nim öğrencisiyim. Hem çalışıyor, hem okuyorum. Geçen yaz, bir kurs dolayısıyla İzmire gittim. Anadolu- lum dört bucağından gelen elli alt- mış kursiye idik. Bunlardan genç bir kızla arkadaş oldum. Bahar yağmur- ları gibi içli, ilginç bir kız. Daima normal ölçüler içinde kaldı arkadaş- lığımız. Kendisine ancak, kursun bi- timinde açılabildim. Çok sevdiğimi biliyorum ama, toprak olmuş eski bir çocukluk sevgisi elimi, okotumu Bana fiyle geliyor ki, onu em, be kendime, herşeyi hayalden olan bir evren kurdum; içimi gerçeğin buruk- luğu ezsin istemiyorum. Başka sebepler ileri sürerek ona, birleşemiyeceğimizi bildirdim. Biliyo- rum, bu davranışım erkekçe değildi. Bir gençkızın umutlarını yıkmış ol- manın vicdan azabı içindeyim. No- lur, bir yol gösterin bana. Ne yap- malıyım, ne yapabilirim? M. E. Ö. — Diyarbakır "Ben derim ki, böyle içten yazan bir erkek, fiyle içten bir kızla» gerçe- gin burukluğuna rağmen, mutlu ola- bilirdi. Mutlu olur. Ona yalan yazdı- gınızdan emin misiniz? Sizi tutan ya geçmiş bir sevginin bağları , yoksa bu hatıranın arkasına giz- lenen, o, "başka" dediğiniz önemsiz sebepler, sorumluluk ve yeni bir yata başlama korkusu mu? Bence, böyle haller, her evlenmeye karar ve- cenin başına gelir. Ama, siz bun- ları eski bir aşkın hatırasına bağlar- sanız, elbette ki kendinizi yetemez- siniz. Gerçeklerden korkmayın, sev- gili okuyucum. Aradığınızı bulmuş- sunuz. Ona hemen yazın. Her aşk böyle sarsıntılar geçirir. (o Sarsıntıyı atlatırsa sağlamdır. Hiçbir şey kay- bedilmiş değildir henüz. Size başarı, mutluluk dilerim. İlkokul üçüncü sınıfa devam eden kızım, erkek çocuklara karşı çok mahçup davranıyor. Sınıfta erkek ar- kadaşlarıyla yanyana oturmak iste- AKİS/30 CANDAN KONUŞUYOR miyor, bahçede onlarla oynamıyor. Doğum gününü kutlamak için bir top- lantı yaptık. Akraba çocuklar da da hil, erkek arkadaş istemedi. Çok ya- lan bir aile dostumuzun aynı yaşta- kızın bu halini tabii karşılıyor, hattâ makbul sayıyor. Ben, anne olarak, çocuğumun bu hareketlerinin aşırılı- ğını görüyorum ve çok üzülüyorum. Fakat babası, gülüp geçiyor. Acaba, büyüdükçe değişir mi, yoksa bu hal artar ve çocuğun tabii bir hayat sür- mesine mâni olur mu, diye rahatım Doktora gideceğim, mübalâğalı Hem son- ra, evde mesele de çıkabilir. Endişeli bir anne ( İstanbul Öyle zannediyorum ki, başka çocu- gunuz yok. Eğer değişik cinsten bir İkinci çocuğunuz olmuş ( olsay- dı, herhalde durum kendiliğinden halledilmiş olacaktı. Şimdi sükünet- le ve fazla üzerinde durmadan, ço- cuğun hareketlerini tetkik edin. Er- kek çocuklara karşı bu çekingenliği- nin neden ileri geldiğini bulmaya ça- lışın. Tahminime göre, babaannesi veya bir başkası, onu, şurada bura- da duyduğumuz muhtemel tehlike- lerden korumak İçin, korkutmuştur. Korkutulmamış olsa bile, çocuk, bu yolda devamlı telkinler almaktadır. İleride, karşı cinse soğuk davranma- sından korkuyorsunuz. ence u- rum, tam tersidir. Kızınızın çekin- genliği, biraz da fazla ilgisini gös- termiyor mu? Çocuk, tabii bir ço- cuktur. Fakat aldığı telkinler yüzün- den, en tabii ilgileri onda duygusu yaratıyor. Bu dur zeltmeniz şarttır. İl baş- ka konularda yakınlık kurun. Meselâ onunla, eğer seviyorsa, bebeğine el- bise dikerek veya resim yaparak, ge- zerek, kitap okuyarak, akşamlan be- raberce pastahanelere giderek, bağ- larınızı kuvwvetlendirin, ondan sonra yavaş yavaş telkinlerde bulunan. O- nu, tabii şekilde, erkek arkadaşlarıy- la oynamaya, irtibat kurmaya yavaş yavaş alıştırın, zorlamayın, İyi seçil- miş yayınların, kaliteli çocuk kitap- larının, sınıf öğretmeniyle konuşup anlaşmanızın bu yolda size çok yar- dımcı olacağını zannediyorum. Ço- cuğa yardım etmek için, "cinsi terbi- ye" konusundaki yayınları İzlemelisi- niz. Gerekirse, çocuğu götürmeden de, bir doktora, ruh sağlığı merkezi- ne başvurup, İzleyeceğiniz yolu tayin edebilirsiniz. Tedaviye önce siz, ses- sizce başlayın. Meseleye hâkim ol- duktan sonra da, durumu eşinizle konuşun. Eşinizin sizi (o anlıyacağın- dan, takdir edeceğinden eminim. Ba- şarılar dilerim, sevgili okuyucum. Har Türkün kütüphanesinde bulunması gerekli kitap Eski Yazının ve Eski Dilin Büyük Anahtarı Üniversitede okutulan eski yazı dersleri OSMANLICA DERSLERİ Doç. Dr. MUHARREM ERGİN'in İlk baskısı hemen biten bu mühim eserin ikinci baskısından temin etmeye çalışmız. Acele ödemeli isteyiniz. Müracaat: P.K. 62 AKSARAY » İSTANBUL AKİS — 124