9 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

9 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER, ne edileceği meydana çıkacaktır. Ayrıca, Belediye hizmetleri plâ- na göre bir esasa bağlanacak ve han- gi işe öncelik tanınması gerektiği belli olacaktır. Uğur, bu plan veya başka bir deyimle, inceleme sonunda başka işlerle ilgili (o tasarrufları d hiç gözünü kırpmadan gerçekleştire- ceğini açıkladı Uğurun, vazifeye başlar (o başla maz karşılaştığı kar ve kış badire- si yanında, ilk plânda ele aldığı işle- rin başında, şehrin haritası ve plân meselesi gelmektedir. Uğur, İstanbu- lun imar hercümercinin halledilme- si için mutlaka kadastro haritasının yapılması ve imar durumunun belli olması gerektiğine oinanmaktadır. Harita ve plân yapılacak, kapalı o- dalardan çıkarılıp, duvara asılacak- tır. Ancak bu suretle vatandaş, i- mar meselesinde bir açıklığa kavu- şacaktır. Zincirleme işler Yeni Belediye Başkanının öncelik- le ele aldığı meselelerden bi- risi de trafik meselesidir. Uğur, 1963 bütçesinin imkânları içinde bu me- seleyi halletmeye çalışmaktadır. Ön- ce, bozukluğu sebebiyle çalışmayan trafik ışıklan onarılacaktır. e Trafiği ferahlatacak bazı işler de, gene büt- çenin imkânları nisbetinde (o yapıla- caktır. Bir başka mesele de, İstan- bulun, medeni yaşama şartlarından yoksun bölgelerinin ( ihtiyaçlarıdır. Bu bölgelerin elektrik, su ve yol ih- tiyaçlarını gidermek, yeni Başkanın İlk vazifelerinden -birisi olacaktır. Bütün bu işlerin yanında Necdet Uğur, önümüzdeki ay başmda An- karaya giderek Hükümetle yeniden temaslarda bulunacak, İstanbulun dertleri için vaâdedilen Hükümet yardımı hususunda yetkililerle görü- şecektir. Ankaradaki temasların bir kısmını da, Belediye hizmetlerinin ve teşkilâtın reorganizasyonu için ha- zırlanacak olan plân teşkil edecek- tir Uğur, İstanbulun turizm dâvas- na da el atmıştır. Ancak bu konuda ki çalışmaları henüz tasarı halinde- dir. Belediyenin elindeki bütün im kânların, turist mevsiminde İstan- bula faydalı olması o sağlanacaktır. Bunların yanında, yeni Başkanın İtstanbullulardan beklediği vazifeler de vardır. Başta. şehrin temizliğinin güzelliğinin ve düzeninin bozulmamı- -- hususu gelmektedir İstanbullula- rın, kendi evlerine gösterdikleri titiz lik dikkat ve ilgiyi şehirlerine de gös- termeleri bir hemşehrilik vazifesidir. AKİS/16 Necdet Uğur tipi altında çalışıyor Yol yürümek, borç ödemekle biter C.H.P. Sıkı Yönetim.. Son iki hafta içinde CHP Merkez İdare Kurulu üyelerinin eşleriyle, Parti Meclisine seçilmiş CHP lilerin eşleri neredeyse mahkeme kapıları- na düşüp aile düzenlerinin tehlikeye girdiğinden dem vurarak boşanma dâvası açacak hale girdiler. Zira iki haftadır CHP nin Karanfil soka- gındaki duvarları kalorifer dumanın- dan kararmış binası, adı geçen poli- tikacıların evlerinden daha fazla ba- rındıkları mahal oldu.. Merkez İda- re Kurulu hemen her gün toplandı. Toplantıların birisini kendi arasında yaptıysa, diğerini. Hükümet o üyele- riyle aktetti. Bir diğerinde Kadınlar Kolunu toplantıya çağırdı. Bir baş- kasında Gençlik Kollarıyla odaya ka- -andı. Bütün bunlar bu satırları o- kuduğumuz sırada aylık toplantısını apacak Parti Meclisinin çalışma ha- zırlıklarıydı. CHP Parti Meclisinin mutad top- antıları doğrusu istenirse şimdiyedek bu derece önemli olmuyordu. Merkez yönetim Kuruluna gelince iki yıldır bu kadar çalıştığına şahit olunma- mıştı. Bütün bunlara sebep de yeni Yönetim Kurulunun partinin işlerini "parti işleri" olarak düşünmesi ve bu yönden hareket etmesiydi. CHP Merkez Yönetim Kurulu işe başladığında, ilk ele aldığı o mesele CHP lilerin dertleri oldu. Teşkilâttan akın akın Genel Merkeze gelen CHP lilerin dertleri Genel Merkezce hiç değilse dinlenmeğe başlandı. Bu işi Merkez Yönetim Kurulunca teşkil e- dilen Dilekler komisyonu formüle et- ti. Genel Merkez teşkilâta yaptığı ta- mimle şikâyet ve dileklerin merkeze intikalini bu kanaldan sağladı. Dilek komisyonunun iki ayda başardığı iş CHP ve CHP liler için doğrusu iste- nirse bir hayli önemlidir. Şimdiye ka- dar bu kurula 15 bine yakın mek- tup ve dilekçe gelmiş, bunların yarı- sından fazlasının işleri, halledilmiş, bir o kadarının da istediği işlerin ta- kip edildiğine dair yazı müracaat sa- hibine gönderilmiştir. Gelen dilekçe- ler içinde insanı kahkahalarla güldü- ren, acı acı düşündüren, "Lahavle" çektirenleri yok değildir. Ama Ku- rul bütün bunlan sıkılmadan incele- mekte ve gereken işlemi yapmakta- dır. Geziler ve sonuçları Merkez Yönetim Kurulunun 8 Mart- ta toplanacak Parti Meclisine su- nacağı geniş bir rapor bu haftanın ortasında tamamlandı. Rapor CHP nin teşkilâttaki durumunu açıkça partinin en yüksek organına belirti- yordu. Raporun hazırlanması için 33 il gezilmiş Ve bu illerde partililerle ge- tandaş Genel Merkezin işleyişinden