9 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

9 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Cümeninin 1800 liralık ruhsat kararını Anayasaya ay- kırı bularak iptal ederken; diğeri, bir mahkemenin bu kadar detaylı kararlar almasının hukuken caiz olmadı- gını ileri sürerek minibüs şoförlerinin talebini reddetti. İzmir Savcılığı da iki mahkemenin zıt kararları hak- kında bir rapor hazırlanması için Adliye Bakanlığının hakemliğine başvurdu, ilgili dosyaları Bakanlığa gön- derdi. Tayinler — Washington'daki Türk İktisadi Misyonu- nun şefi Memduh Aytür ile Maliye Bakanlığı Hazine Dairesi Genel Müdürlüğüne vekâlet etmekte olan Ke- mal Siber nihayet yer değiştirdiler. Aylardan beri söy- lentisi devam eden bu tayinlerle ilgili olarak o Siber, amerikalı dostlarına, gülerek: "— A very nice exchange -Çok güzel bir mübadele oldu-" demektedir. Memduh Aytür ise bayramdan birkaç gün evvel başladığı yeni görevinden son derece memnun olduğu- nu ifade etmektedir. Plânlama — 5 Yıllık Plânın 1963 yılı uygulamasına paralel olarak İktisadi Devlet Teşekküllerinin yapacağı yatırımlarla ilgili çalışmalara Devlet Plânlama Teşkilâ- tında başlandı. İktisadi Devlet Teşekkülleri genel mü- dürleriyle uzmanlarının katıldıkları toplantılarda, bu yıl yapılacak yatırımların şekil, miktar ve sahaları müza- kere edildi. Bu toplantıları müteakip tespit edilecek esaslara göre derhal yatırım faaliyetlerine girişilecektir. Sanayi —- Amerikan firmalarından birisi bu yıl içinde Bergamada bir bira fabrikası kurmağa karar verdi. Bu konudaki ilk çalışmalarını tamamlayan firma, fabrika- nın kurulacağı araziyi temin etmiş bulunmaktadır, Önü- müzdeki günlerde temeli atılacak olan fabrikanın 60 milyon liraya malolacağı sanılmaktadır. Dünyadan Akisler İspanya — Eski Arjantin Cumhurbaşkanı Juan Pe- ron ve karısı 1960 dan beri siyasi mülteci olarak bulun- dukları İspanyayı terketmişlerdir. Arjantin hükümeti bir müddetten beri Peronun Arjantindeki siyasi faali- yetlerle, ilgisinden dolayı İspanyanın dikkatini çekmek- teydi. Bu bakımdan Peronun yurt dışına çıkması hükü- met tarafından talep edilmiş olabilir. Bununla beraber Peronun Avrupaya kaçırdığı büyük servetiyle birlikte kendisine yeni bir ülke bulması hiç de zor olmayacak- tır. Birleşik Amerika — Sir Winston Churchill'e Birleşik Amerika şeref vatandaşlığı verilmesi hakkındaki bir tasarı Temsilciler Meclisi Yargı Komisyonunda ittifak- la kabul edildi. Şimdi 88 yaşında olan, İngilterenin harp zamanındaki Başbakanı kendisine bu vatandaşlık veri- len ilk yabancı olacaktır. Kongre 1958 den beri böyle bir payeyi Churchill'e vermek istiyordu. Fakat Süveyş olayları dolayısıyla İngiliz - Amerikan münasebetleri- nin gerginliği bu işi bugüne kadar geciktirmişti. İngiltere — Bir balıkçının karısı olan Daisy Ansell 10 kuruş karşılığında doldurduğu spor - toto kuponundan 1,5 milyon lira kazandı. Bayan Ansell kazandığı anla- şıldıktan sonra "futbol hakkında hiç bir şey bilmiyo- rum. Kocam bir kolon da benim doldurmamı istedi. Elimdeki örgüyü 20 saniye için bırakıp kolonu doldur- dum, hepsi bundan ibaret." de AKİS/8