9 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

9 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

Kemal Satır İş başa düştü! hayli önemlidir. Geçen Kurultayda üç gün hayuhuy içinde geçmiş, Gü- lek - Erim - Doğan ve Gölenin ihra- cıyla ilgili çekişmeler Kurultayın e- gilmesi gerektiği bazı konuları ise kenara itmiştir. Bilinen dörtlünün hi- kâyesi CHP için artık kapanmıştır. Parti Meclisi çalışmalarına yön ve- recek Kurultayı tamamen parti içi çekişmelerinin dışında cereyan ede- cek meseleler için toplıyacaktır. Bu meselelerin başında CHP nin ekono- mik görüşünün kesin olarak belirtil- mesi gelmektedir. Parti Meclisi üye- leri CHP nin tüzüğündeki umdeleri- nin kesin tarifini yapma zamanının geldiğine kanidir. Yöneticiler altı o- kun birkaçının halkoyuna daha açık- ça vazedilmesinde büyük fayda gör- mektedirler. Devletçilik ilkesinin halkoyunda kesin hatlarla belirtilmesi Parti Mec- lisinin kanaatınca bazı istismarı ön- liyecektir. Gene Halkçılık ilkesinin böyle bir kesin tarife ihtiyacı vardır. Bunun da faydası aynı yönden bü- yük olacaktır. nin ara Kurultayı parti içi çekişmelerinin dışında bazı gerçek- lere el uzatma bakımından CHP için büyük önem taşımaktadır. Yeni Far Meclisi ile Merkez Yönetim Kurul bakımından ise bir ara imtihanına gi- rilmiş olunacaktır. Bu imtihandaki başarı CHP nin en yüksek organın çalışmalarında rahatlatacaktır Şimdi CHP Genel Selter Satı- ya ve m Paksüte çok is düş- mektedir pr Alçakça Çalmışlar Görülmemiş Kalkınma Efsanesinin gerçek içyüzünü görmek isteyen- ler, başlarını gökyüzüne kaldıracak yerde şimdi önlerine eğip ayak- larının dibine bakmalıdırlar. Karlar kalktıktan sonra bilhassa İstan- bulda ve Ankarada meydana çıkan yolların hali, bir değil, bin İnsanın asılmasına fetva verdirtecek acılıktadır. Her tarafta, iki parmak ka- lınlığındaki asfalt dökülmüş ve altından parke taşları sırıtmış tır. Daha çok asfaltın kullanıldığı yerlerde ise, korkunç çukurlar açılmıştır. Gö- rülmemiş İmarın son kıvılcımının sıçradığı Adanayı da, İstanbul ve An- karaya eklemek lâzımdır. Adanada da, her yağmurda bu çeşit asfalt- lar dağılmakta, kül gibi akıp gitmekte, ortalık bir çamur deryasına dönmektedir. Halbuki bu yollar, sadece bir kaç sene evvel, milyonlar ve milyonlar sarfedilip her mahallede onbeş milyoner yetiştirmek suretiyle ve bir zafer kazanılıyormuş edası içinde yaptırılmıştı. Şimdi bu milyonerler, bir takım yayın organları beslemek, fesatçılığa sermaye yatırmak su- retiyle hem şükran borçlarını ödemekte, hem de akılları sıra o Görül- memiş Yağma ve Vurgun Devrini geri getirmeye çalışmaktadırlar. Ama yollara şöylece bir bakmak, bunlardan nasıl alçakça, insafsızca çalın- dığını, bir takını müteahhitlerin tıynetini göstermeye yetmekte ve art- maktadır bile.. Milletin laneti, onların üzerindedir ve orada kalacaktır. Çok dert gibi, kökü o Görülmemiş Kalkınma Devrine giden "Yolla- rın tamiri işi" de şu anda, Hükümetin omuzlarındadır. O pisliği de, bu Hükümet temizleyecektir. Hem de, bu yüzden şikâyetlere, sızlanmala- ra, haklı dert yanmalara vesile vererek.. Ama bari o, yolların bugünkü halinden ders alsa ve mahallelere milyonerler değil, sağlam, devam eden yollar bıraksa! Yollar tamir ediliyor Yemişler efendiler, yemişler!