March 9, 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

March 9, 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 454 Cilt: XXVII Yıl: 9 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İş Haberler K: Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Taşçıoğlu (İstanbul), Seyfi Öz- genel (İzmir) . Dış Haberler Kıs- mı : Deniz Baykal - İktisadi ha- berler kısmı : Fasih İnal - Musiki: Daniyal Eriç -Magazin Kısmı : Jale Candan, Tüli Sezgin, Hü- seyin Korkmazgil . Tiyatro: Lüt- fi Ay, Naciye Fevzi. Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungar Taylaner - Kutay Kayalı Klişe Doğan Klişe Atelyesi Yazı İşleri Rüzgarlı Sokak No. 15/2 1: 778992 İdare Rüzgarh Sokak No: 15/1 Tel: 70 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 ayhk (25 nüsha) 40.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân Şartları Santimi 20 Lira 8 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlak (Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 7.3.1963 Fiyata 1 Lira A Kİ HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda. Sevgili AKİS Okuyucuları Bundan üç yıl önceye kadar, D. P. nin iktidarda bulunduğu o devrede bu mecmua şu görüşü savunurdu: "Muhalefete tahammül ediniz. Muha- lefet elbette ki size rahmet okumayacaktır. Onun görevi, işlerin iyi git- mediğini göstermek ve işlerin, kendi idaresinde daha iyi gideceğini bil- dirmektir. Boşuna şiddet yoluna gitmeyiniz. Bu, Muhalefetin tabiatı ica- bıdır ve Muhalefet Demokrasinin vazgeçilmez parçasıdır." görüş makbul addedilmedi. Halbuki aynı görüşü aynı D. P., ken- disi muhalefetteyken savunurdu. Sonradan iktidara gelince toleransı azal- dı. Biraz daha vakit geçip te işler kötüye sapınca büsbütün sinirli hal al- dı. Nihayet zıvanadan çıkıp başını yedi Bu hafta, başyazımızı okuduğunuzda AKİS'in görüşlerinde bir deği- şiklik olmadığını, olmayacağını bir kere daha tesbit etmek fırsatını bu- lacaksınız. İktidarın içinde, Muhalefetin son zamlar ve vergi mükellefi- yetleri karşısında kopardığı yaygarayı yadırgayanlar var mıdır, bilin- mez. Ama, hiç bir şiddet tedbirine gidilmemesi ve herkese istediğini söy- lemek imkânının verilmesi iyi bir davranıştır. "Haftanın İçinden" baş- lıklı yazımızda da göreceksiniz: Bu, Muhalefetin görevidir. İktidara ayrı- bir görev düşmektedir. AKİS, Muhalefetten ziyade İktidardan şikâyet- çidir. Onun, memleketin havasını değiştirmede aciz göstermemesini is- temektedir. Bizim inancımız, temel prensiplerde görüşlerin muhalefette ve iktidar- da değişmemesinin bu memleketi kurtaracağı ve rejimi yerleştireceği merkezindedir. Muhalefetteyken hangi Demokrasiye inanılıyorsa, iktidar alındığında da mutlaka o aynı Demokrasiye inanmak ve onun gereğini yap- mak lâzımdır. Aksi halde her şey öylesine arap saçına döner ki bütün kıymet hükümleri altüst olur ve fasit daireden kurtulmak için hiç bir ümit kalmaz. Bunu durmadan tekrarlamak, memleketin esas meseleleri üzerine eğilip o konularda halkı her türlü parti propagandalarının dışın- da uyarmak ve peşin hükümlerden, yahut yaygaralardan korkmaksızın doğru bilinen yolda kalem oynatmak Basının başlıca vazifesi olmak ge- rekir. AKİS'in bu sayısı okunduğunda görülecektir ki, çıktığı günden beri bu mecmua bu gayenin hizmetindedir. Saygılarımızla İçindekiler Günlerin Getirdiği 4 Sahi Şimdi Neredeler? 23 Yurtta Olup Bitenler 6 Tiyatro 28 Haftanın İçinden 7 Musiki 29 İş Âlemi 19 JaleCandan 30 Dünyada Olup Bitenler o 21 o Sinema 32 "Onlar ki verir..." 23 Spor. 33 AKİS/8