6 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

6 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER durumuyla ilgilidir. Teşkilât için e- dinilen bilgiler müsbettir; Partinin alt kademelerinde şimdiye kadar sü- -e gelen çekişme nisbeten azalmış- tır. Teşkilâtta "Kasımcı" tâbir edi- len grup, çoğunluğun arasında eri- miş, partiyi şahsa tercih etmişlerdir. Ayrıca teşkilâtın istekleri son aylar- da yerine getirilmektedir. Bütün bu- nun yanında tütün mübayaasından ve mahsulün iyi olmasından alt ka- demede bulunanların memnuniyeti a porun ikinci kısmı politik o- li ilgilidir ve oldukça (geniş yer tutmakta, derin incelemeler so- nunda meydana getirilmiş bulunmak- tadır. Bu meselelerin başında CHP. içindeki sivri uçların tasfiyesi konu- su gelmektedir. ve gin açlar lâfı altında yaban isim- lerin Parti- Meclisinde sık- sık ge- çeceği bilinmektedir. Topun ağzında olanlar Avni "Doğan ve Kasım Gülek- tir. Göle, Doğan, Erim ve de meşhur "Dörtler olarak C.H.P. den tamamen ihraç edilmeleriyle vi bir- tartışmanın Parti Meclisinin hiç de- ğilse bir gününü alacağı muhakkak- A Durumun böyle olduğu ve söy- lentinin ayyuka çıktığı oÇarşamba günü Meclis koridorlarının en cev- val adamı Turgut Göle oldu. Göle C.H.P. içinden ayrılmayı, hele bu çe- şit bir vedayı bir türlü kabullenemi- yordu. Bunun için do fazla adamla teması ve onlara yaklaşmayı uygun buldu. Son günlerde Gölenin yaptığı kur, bazı dikkatli gözlerden kaçma- dı. Nitekim bu politikacı için "Ca- nim, ne de olsa şu kadar hizmeti geç- miştir" havası yayıldı. Bir grup, Gö- lenin Dörtlerin içinden çekilip alına- cağını, esasen tabının buna imkân verdiğini söyledi. Meseleye bir başka noktadan ba- kanlar oldu. Mahalli Seçimlerin ya- pılmasına karar verildiği şu günler- de parti içindeki bir operasyon ne dereceye kadar doğru olurdu? Dü- şünce, dört politikacının Kurultay a- rafesinde muvakkat ihracı ile sonuç- lanan olayın başlangıcındaki dü;ünc3- nin aynıdır ve bir taktiktir. Zira Oo hâdise göstermiştir ki, parti operas- yondan sadece fayda görmüştür. Bir kısım C.H.P. li İnönünün bunu bu sefer yapmayacağını. iddia etti. An- Nihat Erim ve Burhan Belge elele ! Her devrin AKİS/16 ideal-arkadaşları! cak bazıları, meselâ Lebit Yurdoğlu daha müteyakkız konuştular: "— İnönünü neyi, ne zaman yap- maya karar verdiği kolay anlaşılmaz. Bidayette yanlışmış gibi, zamansız- mış gibi görülen isteri bir çırpıda ke- sip atıyor. Sonradan zamanlı ve isa- betli olduğunu anlıyor ve sizin' yan- lış yargıya vardığınızı kendi kendi- nize itiraf ediyorsunuz.." Kurultayın tehiri.. Parti Meclislinin oOkısaca üzerinde duracağı bir mesele de Kurultayın tehir edilmesidir. . Bunun üzerinde gerçekten kısa duralacaktır. Zira Başkentte Sıkı Yönetim daha iki ay devam edecektir. İstanbulda da Sıkı Yönetim mevcuttur. Kurultay bu ba- kımdan ister istemez geriye atılacak- tır. Kaldı ki Sıkı Yönetimin kalk- ması bahis, konusu olsa bile, Parti üst kademesi Kurultayın geriye atıl- ması zaruretine. inanmıştır. Zira teş- kilâtla yapılan temas sonunda ilçe, bucak ve il kongrelerinin yapılması aşağı, yukarı imkânsız, gibidir. (o Bu yıl mahsul son derece boldur. Mev- sim harman mevsimidir. Teşkilât bo- gaz derdine -düşmüştür: Bu önemli mahzur kongrelere delege getirebil- me imkânını ortadan o kaldırmıştır Ancak Ağustos ayının sonlarına doğ- ru ilçe ve il kongrelerine başlanabi- ir. Bu yönden düşünülerek çok daha evvelden. Kurultayın Ekim or- talarına veya sonlarına doğru yapıl- ması karar altına alınmıştır. İL Başkanları, toplantısı.. Bu yoğun işlerin arasında C.H.P. yönelticileri İl Başkanlarını bir araya toplamakta fayda buldular. Genel Sekreter Satır bir bildiriyle İl çimlerden yenik çıkmak istememek- tedir. İl Başkanlarıyla yapılacak top- lantıda çalışmalar organize edilecek- tir. Perşembe günü toplanan Parti İki Yönetim Kurulunun çağırılmasın- dan? değişiklik, yeni Bakanlıkların maların düzenlenmesiydi. Ayrıca Hü- kümette yapılacak -şekil (o bakımın- dan- değişiklik yeni (Bakanlıkların ve Bakan Yardımcılarının ihdası ko- nusunda Parti Meclisi bir karara va- racak, bu konuda müzakere açıla- caktır. Perşembe sabahı Parti Meclisi bu hava içinde toplandı.