6 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

6 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

SPOR | - e Ezeli iki rakip G.S. ve K.B. nin son şampiyonluk maçı Dananın kuyruğu . B. Ahmet - Suat - Talât - Kadri - Tank - Bahri - Metin - Mustafa Uğur. Fenerbahçe: Hasam - Osman - Özcan - Tuncay - Özer - Basri - Mus- tafa - Şeref * Ferhat - Avni * Selim. Müsabaka, sert başladı, sert bit- ti. Fenerbahçe ligdeki talihsizliğini yenmek, Galatasaray bu kupayı da kazanmak azmindeydiler, Galatasa- ray ağır bastı ve ilk engeli 2-1 ile aşdı. Ertesi akşam Turgay - Candemir - Ahmet - Suat - Talât - Kadri . İb- rahim - Mustafa - Bahri - Metin - Uğurdan teşkil ettiği yorgun bir kad- To ile sahaya Galatasarayın Selim - Lefterden kurulu Fenerhah- çeye karşı küçük bir avantajı vardı. Fakat pek iyi tanıdığı rakibine Kar- şı buna güvenemezdi. Nitekim öyle oldu ve ilk golü yedi. Ancak bu Sa- rı Kırmızılıların şahlanan enerjilerini törpüleyecek değildi. Önce bu tek go-- le cevap verip kupayı almağa yeten beraberliği, sonra bir gol daha ata- rak büyük zaferi sağladılar. Galatasarayın sempatik başkanı Ulvi Yenalın 17.5.1926 Cuma günü Taksimde oynanan Türkiye - Roman- ya maçının şhur (o kalecisi Ulvi- Hakkı vardı: 1962-1963 senesi Gala- tasarayın altın yılı olmuştur. o Sarı Kırmızılılar Atletizmde, Voleybolda, Basketbolda da şampiyon olmuşlar- dır. Gerçi Galatasaraylılar (o zaferlere alışıktırlar. Meselâ milli maçların baş- ladığı 26.10.1923 Cuma tarihinden o zamanlan hafta tatili günü Cuma idi- 1962 sonuna kadar oynanan 139 milli maça 395 oyuncu vermişlerdir. Bilânço şudur: 2 milli maça hiç oyuncu vereme- mişlerdir. 7 milli maça 6 oyuncu vermişler- dir. 4 milli maça 7 oyuncu vermişler- ir 1 milli maça 8 oyuncu vermişler- iy i I milli maça 10 oyuncu vermişler- ir. Moskovada 16.11.1924 de oyna- nan 0-3 yenildiğimiz maçta yer sekiz Sarı - Kırmızılı D. Ali - P. mal - Nihat - K. Hayri - DE Mehmet - A. Nazif - 2 Mithat - Ho- ca Muslih idi. 19 Mayıs stadında 10.10.1962 de Habaşlere aşi oyna- nan maça iştirak eden kişi de Turgay - Candemir - Suat - Kadri - Mustafa - Uğur - Tank - Birol - Me- tin - Uğur'dur Ama gene de, 1962-63 yılı bir şe- ref yılıdır. Galatasaray ve Futbol Türkiyed e modern sporun tarihini futboldan, futbolun o tarihini ise Galatasaraydan ayırmağa fiilen im- kân yoktur. Yıl 1899, on - onbeş yıldır, İngiliz- lerin İzmirde ve İstanbulda Football diye adlandırdıkları bir sporla avu- nup eğlendikleri bilinmektedir. latasaray Sultanisi çocukları da bu- na heves ederler. Ekseriyetini teşkil ettikleri bir ekiple ilk klübü kurar- lar. Bunun adı "Sporting Football Clup"dür. Fahri Başkanı Ali Ferruh, Başkanı Dr. Rasim Paşa, Kaptanı Danyal (o-Galatasaraylı, oCimmast. Halterofil-, kâtibi Neşet -Galatasa- raylı şehit-dir. Başlıca sporcuları ise: Thalis, Patchko, Ali, Neşet, Markove, Jan, Bojoviç -Galatasaraylı meşhur cambaz Bulgar Jan- Rıza Tevfik, Ke- mani Nuri, Hasan Fuattır. Formala- rı Kırmızı beyazdır. Ama, siyah ço- rap giymektedirler. Devir koyu istibdadın, taassubun İstanbulu kasıp kavurduğu, hafiye- lerin kol gezdiği devirdir. "Bir takını gençler toplammışlar, "Hazreti Ali efendimizin mübarek başlarını meliyorlar" tezviri bu klübü dağıt- mağa yetti de arttı bile... Ama çarklar bir kere dönmeğe başlamıştı. Bu ilk teşekkülü başka- larının takib etmesi mukadderdi. Bunlar d", ömürlü olmamışlardır. Sı- raları şudur. 1901 - Kadıköy Futbol Klübü 1903 - Moda Futbol Klübü (İngilizlerin) 1904 - Elpis (Rum Klübü) Bunlar, İngiliz Elçilik gemisi ve İmojen takımının da iştiraki ile ilk ligi teşkil etmişlerdi. Bu takımlar- dan birinde türk olarak yalnız Fuat Hüsnü vardır. Ama adını açıklaya- mamaktadır. Ona arkadaşlara oyun AKİS/31