6 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

6 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

Ss POR Kulüpler Çifte Şampiyon (Kapaktaki takım) hafta bütün Türkiye bir tek ta- kımdan bahsetti: Galatasaray! Bunun bir sebebi vardır: 1963 Mayı- sının geride bıraktığımız son hafta- sını spor meraklıları kolay kolay u- nutamıyacaklardır. Alışılmış (bütün ölçüleri geride bırakan biri amatör, biri hem amatör profesyonel, biri de katıksız profesyonel (oüçlü futbol maratonu sona ermiş ve şam- piyonları bir sene ömürlü tahtlarına kurulmuşlardır. Bu yıl bu üç tahta sadece iki taçsız hükümdar oturacaktır: Gala- tasaray ve 54 Bölgenin 70 küsur a- matör kulübünün arasından süzüle sü züle Konyada yapılan finalde Trab- zon İdmangücünü, İzmir Karagücü- nü ve Şekersporu geride bırakarak şampiyon olan Çukurova İdman Yur- du! İki ayrı seri teşkil eden Milli Li- in ve Türkiye Kupasının tek galibi, başarılı Galatasarayın yolu Oo gerçek- ten çetin ve çileli olmuştur. Bir yan- dan Milli Ligde karşısına çakan 21 rakibi ile 42 maçtan sonra güçlü şiktaşı yenip 1932-63 Milli Lig birin- ciliğini almıştır. Diğer yandan önü- ne gelen takımı turnuvadan sile sile sona gelmiş, Altay-Demirspor-Genç- lerbirliği engeline çatmış, onları da eledikten sonra affetmeyen rakibi, ve eski dostu Fenerbahçeyi Oniki günde yaptığı 6 maçın son ikisinde Üst üste 1962-63 yılı kazanmıştır. Bu başarı spor dünyasının sık sık görmeğe alışmadığı oObir oneticedir. Bu hafta bütün Türkiyenin Galata- saraydan bahsetmesi sebebi işte bu- Turnuvaya bakış B ikili şampiyonluğu tam ölçüsün- de değerlendirebilmek için spor takviminin yapraklarını geriye doğ- ru çevirmek lâzımdır. Milli Lig maç- larında Galatasarayın Kırmızı, raki- bi Beşiktaşın Beyaz grupta durum- ları şu olmuştur. Galatasaray O. G. B. M. Att. Yed. P. 20 4 4 2 SI 21 32 Beşiktaş 20 15 4 1 47 84 22 maçlık final savaşına bu yola Galatasarayın, 20. sonra Beşiktaştan daha ilerde bir kuvvet oOOolarak girdiğini (söylemek mümkün değildir. Son merhalede de götüren maçtan Galatasarayı çifte zafere ulaştıran Gündüz Kılıç AKİS/30 maçlar sert ve çekişmeli olmuş, 21 maç oynandıktan sonra durum şöyle görünmüştür. Beşiktaş O. G. B. M. Att. Yed. P. 21 14 6 1 45 11 34 Galatasaray 21 13 7 1 53 14 33 Bu tek puan farkı zafer kupasını Beşiktaşa vermek için beraberliği bi- le yeter hale getirmiştir. Bu arada dikkatli gözlerin gördüğü tek gerçek Galatasaray akıncılarının daha gol- cü oldukları keyfiyeti idi Galatasaray ve Beşiktaş 1924 yı- lından bu yana 148 defa karşılaşmış- lardır. Bu maçlarda da Beşiktaşlılar 5 maç ile ilerde idiler. 57 maç Siyah - Beyazlıların salibi" yetiyle, 52 maç Sarı - Kırmızılıların gali- biyetiyle, 39 maç berabere bitmişti. Gol sayısı ise, küçük bir fark il- Galatasaraylehine idi. 243'e karşı Be- şiktaş 239 gol atmıştı. Bu elbet, Ga- latasaray için maneviyatı yükseltecek bir unsur sayılamazdı. Bu hava içinde oynanan finalde temel direği Turgaydan mahrum Ga- latasaray'ın (Bülent - Candemir - B. met - Suat - Talât - Kadir - Tank - Mustafa - Metin - Uğur) onbirini Beşiktaşın kuvvetli onbiri (Özcan - Erkan - Sabahattin - Yüksel - Sürey- ya - Kaya - Ahmet - Birol - Güven - Şenol - Rahmi) karşıladı. Fakat 49. dakikada Metinin çektiği penaltı ile yenildi... Bu değerde bir maçta, bu değerde oyuncular şaka olsun diye ceza çizgi- si içinde top ellemezler. Penaltıya son ümit, cankurtaran diye razı olurlar, sarılırlar. Ne var ki Sabahattinin um- duğu şansı Metin Beşiktaşa tanımadı ve Galatasaray Milli Ligi 34'e karşı 35 puan ile kapatarak şampiyonluğu al- dı. İki amansız rakip Sinai sıra Galatasarayın, futbol sa- ? hasına ikiz eşi gibi doğmuş Fener- bahçe ile 181. karşılaşmasına (o kupa finaline gelmişti. Türk spor dünyası- nın iki sevgilisi 1909 dan beri 67 şer defa biribirlerin oyenmişler, 46 defa da berabere kalmışlardı. Gerçi Gala- tasaray 7 - Fenerbahçe 0, Fenerbah- çe 6 - Galatasaray | gibi ezici galibi- yetler yok değildi. Ama bütün neti- çeler, iki takımın rakip olarak biri- birine denk olduklarını ve cidden ya- kıştıklarını gösteriyordu. 29 Haziran 1963 gecesi, takımların tertibi şöyle oldu: Candemir Galatasaray: Turgay